Leitz Skrevet 16. juni 2021 #1 Del Skrevet 16. juni 2021 Har idag en saab 9-5 stasjonsvogn og en caddy maxi varebil. Familien består idag av samboer og meg, 2 hunder (en på ca 20 kg, og en på 40kg+), samt en liten baby på vei 👶 Problemet vårt er at hundene tar hele bagasjerommet i stasjonsvognen, buret ble spesialbestilt og passer akkurat inn i bagasjerommet, ble originalt kjøpt til en 2015 octavia (tok hele bagasjerommet der også😅).. Når ungen er ute blir det fryktelig dårlig plass til barnevogn osv.. hundene trenger ca den plassen de har idag og bor i samme bur.. "Ny" bil må derfor handles etterhvert og spørsmålet er jo om noen har noen gode tips? Har vurdert VW Sharan, og også Mercedes R-klasse har vært tittet på. ca 150-200 000 er prisleiet. Er det andre modeller som jeg ikke har funnet? Evt gode løsninger på bur baki mottas med takk 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 16. juni 2021 #2 Del Skrevet 16. juni 2021 Stor takboks og barnevogn som passer oppi den. Sharan i den prisklassen hadde jeg styrt langt unna, Mercedes R klasse antar jeg har bedre kvalitet men samtidig må du nok se på en ganske gammel en i prisklassen du skisserer. -Hva med å kjøre to biler? -Hva med en tre seters varebil? -Hvis dere ikke trenger lang rekkevidde så finnes det et par elektriske alternativer, feks Renault Kangoo Maxi og Nissan E-NV200 -Caddy Maxi med bakseter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Del Skrevet 16. juni 2021 Beste plassen baki etter deres behov, er en Caddy Maxi, på hvite skilter. Der vil du få med det meste pluss litt til. De aller fleste der har 7 seter, hvor du kan ta ut og sette inn etter hva som passer. Caravelle er og et alternativ, men den koster nok noe mer. Har selv kjørt Maxi utgaven, og det er ikke så mye støy i den som mange hevder. Anonymkode: 5eaba...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Del Skrevet 16. juni 2021 R klasse er jo et artig valg. Kul bil. Men jeg vet ikke om størrelsen er såpass at du får alt du trenger. Noe sånt, bare med flere seter, bør være greit og mye det samme, men aner ikke hva det koster med å få setene på plass. Ellers er jo minivanmarkedet helt korka. Vi får hverken Odyssey eller Sedona, så det beste valget ditt, etter min mening, er den største Ford Galaxy. De har et godt rykte. God plass, fin å kjøre, og bør holde for å drasse med seg to svære kjøttetere og en unge. Anonymkode: c714c...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 17. juni 2021 Pappi skrev (23 timer siden): Stor takboks og barnevogn som passer oppi den. Sharan i den prisklassen hadde jeg styrt langt unna, Mercedes R klasse antar jeg har bedre kvalitet men samtidig må du nok se på en ganske gammel en i prisklassen du skisserer. -Hva med å kjøre to biler? -Hva med en tre seters varebil? -Hvis dere ikke trenger lang rekkevidde så finnes det et par elektriske alternativer, feks Renault Kangoo Maxi og Nissan E-NV200 -Caddy Maxi med bakseter Hva er det med Sharan i den prisklassen som er krise? Innbilte meg at de med 2l diesel var, om ikke skuddsikre, så relativt driftsikre.. Eller er det en annen motor enn det er i caddy osv? AnonymBruker skrev (15 timer siden): R klasse er jo et artig valg. Kul bil. Men jeg vet ikke om størrelsen er såpass at du får alt du trenger. Noe sånt, bare med flere seter, bør være greit og mye det samme, men aner ikke hva det koster med å få setene på plass. Ellers er jo minivanmarkedet helt korka. Vi får hverken Odyssey eller Sedona, så det beste valget ditt, etter min mening, er den største Ford Galaxy. De har et godt rykte. God plass, fin å kjøre, og bør holde for å drasse med seg to svære kjøttetere og en unge. Anonymkode: c714c...05c Den er 23 cm kortere baki enn en sharan ser jeg nå.. Og det er jo faktisk noen liter når alle milliliter teller.. Importere noe stort amerikansk er vel ikke helt innafor budsjett, men hadde vært kult. Galaxy skal jeg absolutt sjekke ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 17. juni 2021 #6 Del Skrevet 17. juni 2021 Leitz skrev (1 time siden): Hva er det med Sharan i den prisklassen som er krise? Innbilte meg at de med 2l diesel var, om ikke skuddsikre, så relativt driftsikre.. Eller er det en annen motor enn det er i caddy osv? Her kan det godt hende det er fordommer fra tidligere generasjoner Sharan som henger igjen hos meg. Har ikke sjekket feilstatestikk for de årsmodellene som er aktuelle her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 17. juni 2021 #7 Del Skrevet 17. juni 2021 Sharan fra 2010 og opp er faktisk bra biler. Men husk at Sharan har adblue om du kjøper 2.0l diesel (noe 99% av bilene er). Svakheter motormessig er Nox sensor (delen koster 9000kr) og varmeelementet i adblue tanken (10-12000kr å skifte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Del Skrevet 17. juni 2021 Sharan er typisk Volkswagen: Endeløst med feil, hele tida. Små sensorer, kuler, ledd, ditten og datten knapp som ikke virker. Skjønner ikke at folk fortsatt vurderer Volkswagen-produkt. Jeg kan ikke huske én bil som har fått rykte på seg for å være pålitelig fra den fabrikken siden midten av 90-tallet. Anonymkode: c714c...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå