AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Del Skrevet 15. juni 2021 Etter å ha lest ulike tråder her inne legger jeg merke til at flere mener det er umulig å gå ned mye på kort tid. (Ja og vedlikeholde vekttapet). Altså hvis du veier 65kg så ser jeg for meg at det kan være vanskelig. Jo mer du veier jo lettere er det? Men hva er "mye" ? Jeg veier 88kg er 172cm høy. Er det ekstremt uerralistisk av meg å forvente å klare å gå ned 10kg på under 10 uker? At mine kg slipper lettere når jeg er såpass tung. Jeg tenker lavkalori. Slutt målet mitt er ca 62kg, det veide jeg for få år siden. Anonymkode: ef9f2...ce2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg er selv 172 og veier nå 81-82 kilo. Før graviditet så veide jeg 62-64 kilo, men har slitt med overvekt de siste 15 årene etter fødslene. For 8 år siden så tok jeg grep og raste ned til 65 kilo med lavkarbo, men 65 kilo er ikke fint på meg lengre. Fikk mye hengehud, samt puppene ble helt flate. Nå ønsker jeg å gå ned til 76 kilo, syns den vekten passer meg fint. Da har jeg fortsatt hofter, rumpe og fortsatt fyldige bryster. Jeg er også litt heldig med at jeg har timeglassfigur og har fin midje. Jeg trene eller ganske mye og har merket at rumpa har fått seg ett lite løft. Jeg har tatt ett før bilde (da var jeg ca opp i 86 kilo da jeg startet). Så det gir meg en motivasjon når jeg ser endringen. Akkurat nå faster jeg. Spiser lett frokost pga medisin som må tas da. Ellers så spiser jeg ikke før middag. Så fra middag kl 16:00 så faster jeg nå frem til 09:00 i morgen . Spiser lavkarbo, men kunne unne meg en kroneis pgs alt i alt så spiste jeg under 40 karbohydrater i dag Anonymkode: a4a5d...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Del Skrevet 16. juni 2021 Har selv klart over kiloet i uka stabilt i et par måneder nå, det går helt fint, men jeg kan ikke "unne" meg noe. Trener 3-6 dager i uka, mye intervaller og vektløfting og tar kun gode matvalg. Er også helt vilt utålmodig, så jeg valgte å gjøre det slik. Det er også en fordel å gå ned mest nå på sommeren når klær er billigere enn å oppdatere vinterjakka to ganger i løpet av sesongen. Anonymkode: 03568...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #4 Del Skrevet 16. juni 2021 Hei. Jeg veide 82 kg og er 171cm. Jeg gikk ned til 74kg på 5 uker. Har ikke veid maten,og har spist meg god og mett ( minst mulig ultraprosessert mat) Kuttet raffinert sukker...men har spist en pose sørlandschips lørdagene. Trening: fjellturer og svømming. Lykke til. Anonymkode: 7b4a1...eb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Del Skrevet 16. juni 2021 Det tror jeg du skal få til ganske raskt ja. Har gjort som tråden ovenfor. Kuttet prosessert mat, sukker og spiser tre måltider innenfor 11-19. Gått ned fem kg på fem uker. Er 172, veier nå 69. Tror som du skriver i HI at det blir vanskeligere nå fra 69, og spesielt om jeg skal under 65 også. Så vi får se hvor lang tid dette tar. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: e3ab8...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 16. juni 2021 #6 Del Skrevet 16. juni 2021 Kan jeg spørre hvorfor det er viktig at det går så fort? Om det tar dobbelt så lang tid og du går ned 500 gram i uka, mister du faktisk motivasjonen da? Jeg er bare nysgjerrig. For jeg mener selv at om man går ut med for høye forventninger, så er det lett å gi seg siden det ikke gikk etter planen. Har man en forventning om at det kan stagnere og det kan ta tid, så har man større sjans for å lykkes, for livet hender. Man skal på sommerfest, man blir syk i et par uker, man skal flytte. Jeg brukte forøvrig et halvt år på å gå ned fra 72 kg til 65 kg, jeg er også 172. Jeg har tatt det rolig og sakte, og nå er jeg stabil på 65. Ingen store endringer, bare mindre porsjoner og mindre snacks i helgene. Ting jeg kan leve lenge med. Og resultatet er synlig på min kropp Jeg har i snitt gått ned 0,2-0,3 kg i uka, noen uker mer, noen uker har jeg vært på platå i ukesvis før vekta har flyttet seg. Men jeg har ikke gitt meg, og derfor nådde jeg målet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almando Skrevet 16. juni 2021 #7 Del Skrevet 16. juni 2021 10 kg på 10 uker går, om du ligger i kraftig underskudd daglig. Det er nok ikke anbefalt å gå ned mer enn 1 kg i uken, da vil du slite med å få i deg næringsstoffene du trenger. Mange motivasjonsbilder på reddit.com/r/progresspics. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Del Skrevet 16. juni 2021 Navani skrev (5 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor det er viktig at det går så fort? Om det tar dobbelt så lang tid og du går ned 500 gram i uka, mister du faktisk motivasjonen da? Jeg er bare nysgjerrig. For jeg mener selv at om man går ut med for høye forventninger, så er det lett å gi seg siden det ikke gikk etter planen. Har man en forventning om at det kan stagnere og det kan ta tid, så har man større sjans for å lykkes, for livet hender. Man skal på sommerfest, man blir syk i et par uker, man skal flytte. Jeg brukte forøvrig et halvt år på å gå ned fra 72 kg til 65 kg, jeg er også 172. Jeg har tatt det rolig og sakte, og nå er jeg stabil på 65. Ingen store endringer, bare mindre porsjoner og mindre snacks i helgene. Ting jeg kan leve lenge med. Og resultatet er synlig på min kropp Jeg har i snitt gått ned 0,2-0,3 kg i uka, noen uker mer, noen uker har jeg vært på platå i ukesvis før vekta har flyttet seg. Men jeg har ikke gitt meg, og derfor nådde jeg målet. Jeg liker å løpe, men nå er jeg for tung så det gjør vondt i knærne osv. Har også fått betennelse i hælen og det kommer også av for tung vekt på hælen altså at jeg veier for mye. Jeg vil ned raskt for å feks kunne løpe igjen. Jeg går mye turer, men blir ikke helt det samme. Anonymkode: ef9f2...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Del Skrevet 16. juni 2021 Det bør være mulig å gå ned 10 kg på 10 uker, men da må du være forberedet på å spise veldig lite, telle absolutt alle kalorier og unngå enhver form for utskeielser. Det er veldig vanskelig å klare i ti uker, derfor er det lettere å gå ned i saktere tempo. Grunnen til at folk som slanker seg ofte går opp igjen, er at de kun fokuserer på det de skal ned og den perioden, men glemmer å tenke gjennom hvordan de skal spise når de har nådd ønsket vekt. Man kan ikke gå tilbake til å spise som "normalt", men må legge om kostholdet til ett som opprettholder vekta, som regel vil det innebære å telle kalorier også da en god tid framover til de nye vanene har satt seg. Anonymkode: c6220...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå