AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #21 Del Skrevet 16. juni 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke godt å si, prøver å spise lite og ofte og spiser mye grønnsaker og grove kornprodukter så føler jo at kroppen får det den trenger Anonymkode: e8eb5...951 Du trenger neppe så mye grønnsaker, og brød og hyppige måltider gjør at du har høyt insulin mye av tiden, og da er det vanskelig å forbrenne fett. En forklaring kan være at kroppen rett og slett sparer på energien. Forbrenningen kan synke ganske kraftig ved langvarig underskudd. En annen mulighet er at vekta står stille fordi styrketreningen gir deg mer muskelmasse. Det er uansett bedre å måle fremgangen med speil/bilde/målebånd enn å bare se på vekta. Anonymkode: 23a3a...e6d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #22 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mat som bare jeg spiser veier jeg stort sett, men middager som er felles tar jeg litt ca. Kjøttdeig på 400 g fører jeg opp som 150-200g selv om vi er 3 som spiser og det blir rester. Prøver heller å ta i enn å holde tilbake når jeg antar vekt. Men kan jo brått hende jeg antar feil på middager også Anonymkode: e8eb5...951 Når jeg har pasta så lar jeg kjøttdeig og saus være i en gryte og pasta i en annen uten å blande sammen, og så har jeg mobilen og vekten under tallerkenen og veier nøyaktig hver rett. Om jeg spiser alene eller med mannen. Spiser jeg med barna så veier jeg maten og tar på tallerkenen til meg selv før de har satt seg til bordet, så de ser ikke at jeg veier maten og jeg får veid den så jeg har kontroll. Jeg tenker du kanskje har noen skjulte kalorier og at du bommer på ca registrering. Vei og registrer alt. Anonymkode: 6fdcd...b95 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #23 Del Skrevet 16. juni 2021 Ammer du? Isåfall så kan det være at du holder på alt så lenge du ammer. Jeg mistet ikke ett gram når jeg ammet, men når jeg sluttet så løsnet alt. Jeg hadde også bmi på 35 da jeg startet denne reisen. Jeg la meg på 1800-2000 og har gått ned jevnt og trutt. Nå er bmi'en på 30 og jeg spiser idag 1700 + / ÷ Har ca samme aktivitetsnivå som deg. Du er såpass aktiv at problemet er nok at du spiser for lite. Har du regnet ut bmr? Spis IKKE under den. Anonymkode: 5e164...353 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #24 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ammer du? Isåfall så kan det være at du holder på alt så lenge du ammer. Jeg mistet ikke ett gram når jeg ammet, men når jeg sluttet så løsnet alt. Jeg hadde også bmi på 35 da jeg startet denne reisen. Jeg la meg på 1800-2000 og har gått ned jevnt og trutt. Nå er bmi'en på 30 og jeg spiser idag 1700 + / ÷ Har ca samme aktivitetsnivå som deg. Du er såpass aktiv at problemet er nok at du spiser for lite. Har du regnet ut bmr? Spis IKKE under den. Anonymkode: 5e164...353 Hvorfor skal man ikke spise under bmr? Om du ammer så er det ikke bra å slanke seg for mye mtp næringsstoffene i melken også. Anonymkode: 6fdcd...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #25 Del Skrevet 16. juni 2021 Anbefaler deg å prøve carnivore. Det er altså null-karbo. Ikke bare lav, men null. Kjøtt, sjømat, animalsk fett. Du er nok insulinresistent, og du trenger å kutte ned på karbohydrater og du trenger å erstatte vegetabilsk fett med animalsk fett for å helbrede kroppen. Vær obs på at du kanskje ikke går ned i vekt med en gang. Hvis kroppen er veldig syk vil den prioritere å fikse det først før du går ned i vekt. Mange som har vært på lavkalori før går 6-12 måneder før kroppen plutselig slipper fett. Men hvis du bare holder ut, så er du nesten garantert å gjøre det! Denne facebookgruppa har hjulpet meg masse: https://www.facebook.com/groups/zioh2/ Anonymkode: 7e607...373 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2021 #26 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke godt å si, prøver å spise lite og ofte og spiser mye grønnsaker og grove kornprodukter så føler jo at kroppen får det den trenger Anonymkode: e8eb5...951 Får du i deg tistrekkelig med proteiner og litt sunt fett? Høres ut som ganske mye karbohydrater i kostholdet, det er ikke alle som går ned i vekt på et karbohydratrikt kosthold. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 16. juni 2021 #27 Del Skrevet 16. juni 2021 1400 høres lite ut. Har du gått ned i vekt før denne måneden? Det kan hende det bare er kroppen som stabiliserer seg. Så lenge du spiser sunt (men ikke for lite) og trener og holder deg i aktivitet så kommer det til å gå riktig vei. Prøv å ha litt is i magen. Hvordan føler du deg? Har du energi? Hvis du trener styrke kan det hende du går ned i fettprosent, men går opp i muskelmasse (det er positivt!). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #28 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal man ikke spise under bmr? Om du ammer så er det ikke bra å slanke seg for mye mtp næringsstoffene i melken også. Anonymkode: 6fdcd...b95 Fordi det er en grei tommelfingeregel bl.a Går man under bmr så går forbrenningen ytterligere ned en ved et "ok" underskudd. Sjangsen for å gi opp er større og man blir gjerne mer sulten og slapp. Viss man legger seg på et mindre underskudd en max + så er det lettere og holde seg til planen over tid. Etterhvert som man går ned så må man jo justere ned inntaket og viss man har gapt for høyt fra starten av så risikerer man at man må leve på altfor lite kcal enn nødvendig når man har nådd målet sitt. Anonymkode: 5e164...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #29 Del Skrevet 16. juni 2021 Hvis du må telle kalorier, så spiser du ikke sunt nok for din kropp. Og hvis du spiser for få kalorier, så spiser kroppen av musklene og ikke fettet. Når den har spist nok av musklene, så går du kanskje ned i vekt på denne måten. Men vil du virkelig det? Ønsker du å være usunn og tynnfeit eller ønsker du å være sunn med en frisk kropp? Anonymkode: daa7a...a75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #30 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du må telle kalorier, så spiser du ikke sunt nok for din kropp. Og hvis du spiser for få kalorier, så spiser kroppen av musklene og ikke fettet. Når den har spist nok av musklene, så går du kanskje ned i vekt på denne måten. Men vil du virkelig det? Ønsker du å være usunn og tynnfeit eller ønsker du å være sunn med en frisk kropp? Anonymkode: daa7a...a75 Hva mener du med dette? Man kan spise sunt og fortsatt gå opp i vekt. Anonymkode: e211e...ff8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 16. juni 2021 #31 Del Skrevet 16. juni 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg har pasta så lar jeg kjøttdeig og saus være i en gryte og pasta i en annen uten å blande sammen, og så har jeg mobilen og vekten under tallerkenen og veier nøyaktig hver rett. Anonymkode: 6fdcd...b95 Her skriver du at du spiser pasta. Har du prøvd å kutte ut alt av pasta/ris/poteter/couscous/etc til middag, og bytte det ut med mer grønnsaker, linser og bønner? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #32 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva mener du med dette? Man kan spise sunt og fortsatt gå opp i vekt. Anonymkode: e211e...ff8 Nei, da spiser man ikke sunt nok for kroppen sin. Med mindre man er undervektig da. Spiser man sunn mat, så kan man spise seg mett og bli normalvektig og holde seg der. Uten å telle en eneste kalori. Anonymkode: daa7a...a75 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #33 Del Skrevet 16. juni 2021 lurker skrev (30 minutter siden): Her skriver du at du spiser pasta. Har du prøvd å kutte ut alt av pasta/ris/poteter/couscous/etc til middag, og bytte det ut med mer grønnsaker, linser og bønner? Jeg som du siterer er ikke ts, jeg svarer på ts sitt spm høyere opp om at hun spiser pasta og ikke veier det. Jeg har gått ned mye og det har ikke stoppet opp, og jeg spiser pasta innimellom men da begrenser jeg meg og veier alt. Middag med grønnsaker linser og bønner og hvor pasta ikke er lov fungerer ikke for meg, men det er fort gjort å spise mer kalorier enn man tror av feks pasta så da må det veies og logges nøyaktig. Anonymkode: 6fdcd...b95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #34 Del Skrevet 16. juni 2021 Det var en annen som postet noe lignende for en stund tilbake. Først etter en måned begynte vekten å gå ned, og da gikk hun ned mer enn forventet. Du må gi det tid. Dersom du faktisk regner på alt så er det ikke noe mer du kan gjøre, du kan jo ikke gå under dette i kalorier, det er alt for lite mat. Fortsett og vær tålmodig. Anonymkode: eea26...fdc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 16. juni 2021 #35 Del Skrevet 16. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg som du siterer er ikke ts, jeg svarer på ts sitt spm høyere opp om at hun spiser pasta og ikke veier det. Anonymkode: 6fdcd...b95 Aha, my bad 🙂 Men rådet står da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 16. juni 2021 #36 Del Skrevet 16. juni 2021 Det hørtes ut som ens skikkelig kjip situasjon, ts! Så flink og standhaftig du er, selv når du ikke får det resultatet du ønsker og fortjener. Kanskje det er lurt å spørre fastlegen og eventuelt en ernæringsfysiolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 16. juni 2021 #37 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du spiser for mye i forhold til energiforbruket ditt. Ikke vanskeligere enn det Anonymkode: f5538...46d Den gamle myten. Det er genetisk. Noen går rett og slett ikke ned i vekt før de ligger på 1000 kcal daglig med aktivitet. Jeg foreslår slankeoperasjon og mysimba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. juni 2021 #38 Del Skrevet 16. juni 2021 Jon Are skrev (28 minutter siden): Den gamle myten. Det er genetisk. Noen går rett og slett ikke ned i vekt før de ligger på 1000 kcal daglig med aktivitet. Jeg foreslår slankeoperasjon og mysimba. Ikke mens hun ammer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #39 Del Skrevet 16. juni 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, da spiser man ikke sunt nok for kroppen sin. Med mindre man er undervektig da. Spiser man sunn mat, så kan man spise seg mett og bli normalvektig og holde seg der. Uten å telle en eneste kalori. Anonymkode: daa7a...a75 Dette. Slanking er så ofte innpakket i negativitet. Man skal kutte ut, begrense, passe på, holde ut, kjempe mot kroppen. Men i virkeligheten ønsker ikke kroppen å være overvektig. Derfor vil de fleste oppleve å få en naturlig fettprosent hvis de begynner å spise ordentlig mat. Da blir man mett når kroppen har fått det den trenger, som først og fremst er fett og protein. Mat som er naturlig rik på dette er også naturlig rik på vitaminene og mineralene vi trenger. Så er det jo en del forvirring og uenighet om hva ordentlig mat er. En grei "regel" er å spørre om maten er, eller har blitt framstilt av, ting vi mennesker egentlig er laget for å spise (og evnt i hvor store mengder). Jo lenger vi har spist det, dess sunnere kan du anta at det er. Og i stedet for å fokusere på at du skal spise minst mulig sukker osv, kan det være bedre å tenke at du skal spise mest mulig naturlig fett og protein. At noe er laget av planter, som f.eks rapsolje, betyr ikke at det er naturlig menneskemat. Hvis din forfader i steinalderen ville gjenkjent det som mat kan du være rimelig trygg på at det er godt for deg. Det er ikke farlig å være sulten av og til, men å stadig nekte seg selv å bli mett og gjøre mat til et spørsmål om vekt og kalorier er ikke sunt og en god måte å leve på. Anonymkode: 23a3a...e6d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #40 Del Skrevet 17. juni 2021 Logg ALT, vei alt, ned til den minste ting du har i maten. Også sunne ting som frukt, all drikke, grønnsaker, olje til steking etc. Også alt du måtte putte i munnen mellom måltider, rett inn på mobilen og logge. Etter å ha veid det. Det er et eller annet sted du lurer deg selv. Bruker du målebånd i tillegg til vekt? Det er helt essensielt. F eks rundt det bredeste på hofter eller samme sted øverst på låret, da ser man tap av fett, og bli ikke forvirret av daglig variasjon i vanninnhold, tarminnhold, evt økning i muskelvekt etc. Anonymkode: b0def...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå