AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Når nye mennesker møtes kommer man ganske fort innpå karriere. Er dette tegn på at vi lever i et materialistisk prestisjesamfunn eller er vi bare nysgjerrige av oss? Anonymkode: ebf65...81e
Eneri Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg tenker heller at jobben er en så stor del av livet vårt at det er et naturlig samtaleemne, og litt mindre personlig enn familie, barn, religion osv. Stort sett et greit starttema i en bli-kjent-fase. Utfra den praten kan man kanskje finne tråder å nøste videre på, så samtalen går sin gang og man blir bedre kjent. Feks at man kjenner andre som jobber samme plass, at man har en søster som har valgt samme yrkesvei osv.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 De fleste har åtte timer jobb, åtte timer fritid og åtte timer søvn i løpet av et døgn. Ville vært rart å ikke spørre hva man gjør de åtte timene man er på jobb hvis man nå først snakker med nye mennesker. Om svaret er at man ikke jobber, så har de vel andre ting de driver med. Det er bare lett prat. Ville vært rart å gå rett på religion, politikk, litteratur eller værfenomener om man vil bli lett kjent med noen. Anonymkode: 993ad...eae
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 De aller fleste bruker store deler av livet sitt på utdannelse og jobb. Det er en del av hvem vi er som person. Anonymkode: a5e17...e56
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Det er bare et hjelpemiddel for å få samtalen igang, alle driver jo med noe. Når det er sagt synes jeg de beste samtalene jeg har med ukjente folk er de som ikke dreier seg om karriere, det er som regel fordi vi klikker på et annnet plan og ikke må gjennom den kjedelige regla om jobb og slikt. Anonymkode: 1177e...a02
Hannah80 Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Heldigvis en slutt på å ha gravert inn yrket på gravstøttene. Så det er jo en forbedring. Her hviler Kjøpmann Hans Hansen. Tullete😁 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Jeg identifiserer meg ikke med yrket mitt. Var for mye stress i livet til at skole noen gang har vært en prioritet. Men, alltid vært glad i å lese og lære, og synes vel innerst inne at det er synd at de fleste jeg ikke blir godt kjent med heller ikke tror at jeg er en nokså belest og kunnskapsrik person til tross for en mindre imponerende utdanning. Anonymkode: 9546b...a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå