Gå til innhold

LAVKARBO! Hva har du spist i dag?

aloc

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon 😄

Så, hva har du spist i dag (som er lavkarbo vennlig)? 

Legg gjerne ved oppskrift 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Omelett av egg, ost og skinke. Ruccula salat med agurk og olivenolje på ved siden av. 

Middag av kylling, brokkoli og ost. 

Kveldsmat blir en nøttescones med egg og sild.

Anonymkode: 2fa9a...c49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff.... skulle egentlig spist proteinpudding, skyr yoghurt, kylling salat og bær til kvelds. 

Men det jeg egentlig spiste er potetgull, 4 store brødskiver, gomlet opp alle bærene for hele uka 🙄 

Anonymkode: eda57...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burger med blåmuggost, speilegg, ost+skinke, skyr, bulletproof kaffe med kokossmør og kakaosmør.

Anonymkode: 23371...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, kun bulletproofkaffe. Lunsj blir en proteinkilde og salat, middag grønn curry med kylling og keto nanbrød. I går spiste jeg en rest kylling med ostefyll og gresk salat til lunsj, chiligryte (lavkarbovariant av chili con carne med sopp i stedet for bønner) med avocado og en dæsj creme fraiche til middag.

Har spist lavkarbo m/periodisk faste i 6 uker og gått ned 5 kg så langt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I dag har jeg kun drukket ketokaffe. 
lunsj blir kokt egg og avocado. 
Middag er noe usikkert.

I ble det ketokaffe til frokost. 
lunsj ble ketovennlige bagels med spekeskinke og ruccula. 
middag, grillmat 

kvelds - sukkerfri brus 

Kun pågått i to dager. Har gått på lavkarbo i 1.5 år før..glapp sammen med covid. På igjen nå. Eneste som funker for min kropp. 

Anonymkode: dae9d...6c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker lavkarbo og kjenner både kropp og mage liker dette kostholdet. Men så leste jeg om ei dame som hadde gått på lavkarbo i noen år og plutselig blitt dårlig, ME og ufør. Hun fortalte det som om det hadde noen sammenheng. Kan mangelen på karbohydrater være «farlig» for oss? Håper ikke det, da magen min trøbler med en gang jeg spiser f.eks brød. 

Anonymkode: 747c8...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg elsker lavkarbo og kjenner både kropp og mage liker dette kostholdet. Men så leste jeg om ei dame som hadde gått på lavkarbo i noen år og plutselig blitt dårlig, ME og ufør. Hun fortalte det som om det hadde noen sammenheng. Kan mangelen på karbohydrater være «farlig» for oss? Håper ikke det, da magen min trøbler med en gang jeg spiser f.eks brød. 

Har du ME? Jeg ble dårligere da jeg gikk på keto, lå tre mnd rett ut etterpå. Tror det ble for hardt til kroppen. Men nå når jeg spiser fulle korn, havregryn, alt av frukt og grønnsaker, så har jeg det mye bedre. Men uten mel, sukker, ingen pasta, ris og poteter og lignende. Føler kroppen er sterkere enn noen gang. Og går like raskt ned i vekt som da jeg var i ketose.

Anonymkode: 2fa9a...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det finnes jo varianter av lavkarbo, alt fra "null-karbo" og ketogent kosthold til "smartkarbo", så det er om å gjøre å finne den varianten som fungerer for deg, tenker jeg. Vi er jo ulike, og heller ikke innen lavkarbo er det "one size fits all" :) Grønnsaker og bær gir forøvrig både fiber og karbohydrater, man trenger ikke spise brød/korn for å få i seg tilstrekkelig av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...