AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #21 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 18.11): De siste seks månedene har jeg mistet kontrollen over matinntaket og har lagt på meg omtrent 10 (!) kg. Gjorde det slutt med kjæresten som var utro mot meg og det knakk meg litt og jeg har trøstespist mye, det har vært den eneste gleden i hverdagen. Alt har vært hevy pga. pandemien som har ført til at jeg ikke har møtt familie og venner på lang tid (bor langt unna familien pga. studier), digitale studier, osv. og den personen jeg har stolte mest var ikke til å stole på. Nå har jeg tenkt å skjerpe meg og prøve å finne tilbake den gamle versjonen av meg og noe av det er å miste vekt. Passer ikke lenger i de gamle klærne mine, ser stappa ut i de fleste klærne jeg har, så nå prøver jeg å gå ned 5 kg i første omgang. Startet for 4 dager siden og det har vært tøft, har laget usunne vaner og det er virkelig vanskelig å slutte med de. Hver dag er en kamp og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare det. Når dagene er trist blir det ekstra vanskelig å ikke kjøpe favorittisen, favorittpotetgullet og sjokoladen, så de siste fire dagene har vært pinefulle. Her kan alle som har det slik som meg skrive, det hjelper kanskje å ha noe å snakke med og få litt motivasjon. Er det noen som har gode tips på hva som kan hjelpe når man har et stort søtsug eller bare er matavhengig, så del det gjerne her. Har alltid vært en matmoms og syns det er vanskelig å slutte å spise når jeg syns noe er godt, men har klart å holde meg slank, men det siste halvåret har jeg mistet kontrollen 😥 Anonymkode: 66977...bca Dag 4 husker jeg veldig godt. Da lå jeg flat på sofa, sulten og tom for energi og syntes veldig synd på meg selv. Du kan trøste deg med at dagene som følger blir en real opptur i forhold hvis du bare klarer å komme deg i gjennom det. Etter den dagen har alle andre dager følt som en lek😃 Anonymkode: 85efd...2d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #22 Del Skrevet 16. juni 2021 Hei! Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, og hadde en slik periode i livet for omtrent to år siden. Jeg forstår at det er tøft, men du kommer deg gjennom det❤️ Når jeg først kom meg ovenpå mentalt, fikk jeg en enorm boost og motivasjon fra det! Jeg endret livsstil totalt, og har aldri følt meg bedre. Jeg fikk en sånn «her ser du hvor dum du var som mistet meg» tanke, og ville vise han hva han gikk glipp av. Når jeg møtte på en «bump» underveis tok jeg meg selv i å tenke «hva gjør meg mest lykkelig? Denne sjokoladen eller selvfølelsen jeg får av å føle meg fresh?». Det pleide å hjelpe. Ellers så kan man jo spise litt usunt, men i små mengder. Nå er ikke eksen motivasjon lenger, men selvtilliten og selvfølelsen jeg har fått av det hele. Ønsker deg lykke til, alt handler om innstillingen din. Det er du som har kontrollen over ditt liv. Anonymkode: c27a5...611 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #23 Del Skrevet 16. juni 2021 Roci skrev (På 15.6.2021 den 14.17): Bare hyggelig Kan informere deg om at Fatburn er et ganske strengt lavkarbo-opplegg, men det tilbys oppfølging videre på et mindre strengt kosthold for kr. 199,-/mnd hvis man er interessert. Jeg skal prøve det noen måneder når jeg er ferdig med Fatburn, for å se om det passer for meg. Her er det også personlig tilpasset kostplan og treningsopplegg samt ubegrenset oppfølging pr e-post, høres ganske bra ut for et par hundrelapper i måneden, synes jeg Tusen takk for tips, skal sjekke det ut, og 199,- i måneden er ikke dyrt nei😊 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 16.03): Sukker vil opprettholde søtsug. Sirup er sukker. Mocca er sjokolade = sukker. Dessverre. For meg hjelper det å kutte ut alt av tilsatt og rafinert sukker. Også de kan ikke alltid tenker over, som frokostblandinger osv. Det enkleste er bare å begynne rett på lavkarbo. Ikke bruk tid på å bestemme deg, tenk at avgjørelsen allerede er tatt. Bruk noen timer på å sette deg inn i hva du kan spise, lagre noen fristende oppskrifter, sett opp handleliste. Pass på å ikke overspis fett, selv om du kan ha en god del. Anonymkode: 3ff81...819 Skal gjøre mitt beste for å holde unna raske karbohydrater og jeg har heller ikke spist mye karbo de siste dagene, men denne kaffekoppen med sirup har vært en bitteliten glede i hverdagen siden jeg har holdt meg unna alt annet som er usunt, men jeg har søtsug og spesielt på kvelden. Skal sjekke ut mer om lavkarbo👍🏻 Anonymkode: 66977...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #24 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 20.01): Dag 4 husker jeg veldig godt. Da lå jeg flat på sofa, sulten og tom for energi og syntes veldig synd på meg selv. Du kan trøste deg med at dagene som følger blir en real opptur i forhold hvis du bare klarer å komme deg i gjennom det. Etter den dagen har alle andre dager følt som en lek😃 Anonymkode: 85efd...2d8 Jeg syns de første dagene (ikke at jeg har holdt meg unna usunn mat så lenge, kun 5-6 dager nå) var verst. Det var virkelig vanskelig og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe is og heller slutte å spise usunt neste dag, men heldigvis ga jeg ikke etter. Jeg holder ut og håper søtsuget skal bli helt borte, den er ikke like ille som den var de første dagene, så jeg har håp😄 Anonymkode: 66977...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #25 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din, og hadde en slik periode i livet for omtrent to år siden. Jeg forstår at det er tøft, men du kommer deg gjennom det❤️ Når jeg først kom meg ovenpå mentalt, fikk jeg en enorm boost og motivasjon fra det! Jeg endret livsstil totalt, og har aldri følt meg bedre. Jeg fikk en sånn «her ser du hvor dum du var som mistet meg» tanke, og ville vise han hva han gikk glipp av. Når jeg møtte på en «bump» underveis tok jeg meg selv i å tenke «hva gjør meg mest lykkelig? Denne sjokoladen eller selvfølelsen jeg får av å føle meg fresh?». Det pleide å hjelpe. Ellers så kan man jo spise litt usunt, men i små mengder. Nå er ikke eksen motivasjon lenger, men selvtilliten og selvfølelsen jeg har fått av det hele. Ønsker deg lykke til, alt handler om innstillingen din. Det er du som har kontrollen over ditt liv. Anonymkode: c27a5...611 Takk ❤️ Har begynt å komme over det som skjedde, men noen dager er verre enn andre. Godt å høre at du kom over det og har fått en selvtillitsboost❤️ Jeg har gått ned 1 kg og det føles bra at vekten er på vei ned, men merker at jeg blir litt utålmodig, har slitt de siste 5-6 dagene og så har jeg "bare" miste en kilo. Motivasjonen min er å komme meg inni klærne mine uten å se helt stappa ut, men må innrømme at jeg gleder meg til å miste vekt slik at jeg kan kose meg en gang i blant, for nå har jeg kuttet ut alt som er usunt og jeg gjorde det på dagen, så det er litt ekstra tungt. Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #26 Del Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 1.57): Ja, jeg bruker gjerne denne tråden. Tenkte å begynne idag! Dette er dessverre ca gang nr.30 jeg sier det siden nyttårsaften, men nå skal jeg klare det! Skal også kutte ut Pepsi Max og energidrikk, det trigger søtsug og er så dyrt! Min erfaring er at søtsuget forsvinner jo lenger man går uten det. Kjenner meg igjen i å trøste meg, gjør det jeg også. Må kose meg, tenker jeg, hver dag! Er igrunn ganske lei av at hver dag er en lørdag nå! Anonymkode: 10411...097 Hvordan går det? Anonymkode: 66977...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #27 Del Skrevet 16. juni 2021 Jeg hørte et råd engang: at når hun fikk crave på noe så gikk hun å pusset tenner. Da gikk det lang tid før hun fikk lyst på noe og så gikk hun igjen og pusset tenner. Dette holdt hun på med i lang tid. Det hjalp henne men folk er forskjellige. Anonymkode: 885fa...308 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #28 Del Skrevet 16. juni 2021 Jeg har vært på sukkerkjøret alt for lenge. Er i mammaperm nå, så det har vært lett å spise en 200 g ssjokoladeplate om dagen nesten. 🙈 Det jeg gjorde var å spandere på meg personlig trener. Og dagen før første treningsøkt kvittet (les: spiste) jeg meg med alt usunt vi hadde i hus. Så spiste jeg ikke snop på 2 uker. Det hjalp veldig på sukkersuget. Spiste heller nøtter, frukt eller tørket frukt om jeg måtte ha noe. Anonymkode: 37ff6...aed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #29 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hørte et råd engang: at når hun fikk crave på noe så gikk hun å pusset tenner. Da gikk det lang tid før hun fikk lyst på noe og så gikk hun igjen og pusset tenner. Dette holdt hun på med i lang tid. Det hjalp henne men folk er forskjellige. Anonymkode: 885fa...308 Takk for tips 😄 👍🏻 Anonymkode: 66977...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #30 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har vært på sukkerkjøret alt for lenge. Er i mammaperm nå, så det har vært lett å spise en 200 g ssjokoladeplate om dagen nesten. 🙈 Det jeg gjorde var å spandere på meg personlig trener. Og dagen før første treningsøkt kvittet (les: spiste) jeg meg med alt usunt vi hadde i hus. Så spiste jeg ikke snop på 2 uker. Det hjalp veldig på sukkersuget. Spiste heller nøtter, frukt eller tørket frukt om jeg måtte ha noe. Anonymkode: 37ff6...aed Har vært flink den siste uken, og søtsuget er ikke ille. Craver ikke 24/7, men på kveldene er det tungt. Det handler heller ikke bare om søtsug, jeg kan spise mye av alt, så lenge jeg liker maten. Kan fint finne på å spise en hel pizza alene og så spise dessert etterpå. 😧 Anonymkode: 66977...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #31 Del Skrevet 17. juni 2021 Det er ganske utrolig at jeg har klart å holde meg unna snop i en uke, så glad som jeg er i det er det nesten for utrolig til å være sant. Har spist maks tre måltider om dagen, noen dager har jeg bare spist to måltider. Var ganske sulten i begynnelsen, men nå blir jeg ikke sulten mellom måltidene lenger. Kroppen har vent seg til litt mindre mat, men vekten... Den har ikke rikket seg ikke. Har gått ned 1 kg og blir like frustrert når jeg veier meg og oppdager at vekten er den samme. Ja, ja. Vurderer å kjøpe en treningsmatte slik at jeg får trent. Anonymkode: 66977...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #32 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ganske utrolig at jeg har klart å holde meg unna snop i en uke, så glad som jeg er i det er det nesten for utrolig til å være sant. Har spist maks tre måltider om dagen, noen dager har jeg bare spist to måltider. Var ganske sulten i begynnelsen, men nå blir jeg ikke sulten mellom måltidene lenger. Kroppen har vent seg til litt mindre mat, men vekten... Den har ikke rikket seg ikke. Har gått ned 1 kg og blir like frustrert når jeg veier meg og oppdager at vekten er den samme. Ja, ja. Vurderer å kjøpe en treningsmatte slik at jeg får trent. Anonymkode: 66977...bca Bruk målebånd, ikke bare vekt!! Anonymkode: 56ba3...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #33 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 23.26): Bruk målebånd, ikke bare vekt!! Anonymkode: 56ba3...70a Ja, det var lurt Må bare skryte litt i kveld, har gått ned 2 kg. Holdt på å sprekke i dag, men da jeg gikk på badevekten ble jeg så glad at jeg ikke syns det var verdt det å ødelegge framgangen med å spise is😄 Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #34 Del Skrevet 19. juni 2021 Det samme skjedde med meg. En annen historie bak så klart, men plutselig hadde jeg gått opp 6kg etter en kort periode med massiv trøstespising. Da jeg bestemte meg for å ta tak i det som deg, var det ekstremt pinefullt de første dagene. Så sprakk jeg selvfølgelig, og dynket meg i mer mat for å trøste meg selv. Jeg meldte meg helt ut av vektnedgangstråden, og ting i livet mitt blir bare verre og verre. Det viser seg også på matinntaket mitt. Til lyspunktet, hvis man kan si det, så har jeg ikke gått opp i vekt på noen uker. Jeg har ligget stabilt. Så det er jo bra. Det er viktig at du også ser på sånne ting som positivt, selv om det ikke er en endring. Det er en seier å ligge stabilt over tid når man sliter med trøstespising. Jeg tenker å gå ned 2-3 kg i første omgang. Jeg tar det litt med ro, og stresser ikke så mye med det, da jeg vet at tendensen til å trøstespise øker når jeg setter med for store mål. Jeg ser for meg å gå ned disse 2-3 kg over sommeren. Anonymkode: e2da5...4e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #35 Del Skrevet 19. juni 2021 Skjønner at dette har vært tugt for deg. Først vil jeg si noe som fungerte veldig godt for en venine når hun skulle gå ned i vekt. Ikke spis mindre. Tykkere folk trenger mer mat for at kroppen skal fungere. Sett deg en liste over hvor mye godteri cdu kan spise iløpet av en uke. Del det gjevnt utover så ikke en dag blir den store dagen i uka, og tren mer. Ikke nødvendigvis treningsstudio, men gå litt flere turer. Anonymkode: d5e4f...797 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #36 Del Skrevet 19. juni 2021 Nå har jeg endelig kommet meg på trening igjen! Trente mye tidligere, men så ble det lockdown og treningen stengte. Da den åpnet igjen for flere uker siden satt jeg fortsatt godt plantet i sofaen og tenkte å utsette treningen til høsten. Men nå er jeg her igjen og det er deilig kjenner jeg. Jeg sliter litt med angst og den har jeg følt har vært verre den siste måneden og nå lurer jeg på om det kan ha sammenheng med at jeg har vært så inaktiv, så håper å se at den roer seg. Kostholdsmessig har jeg en god jobb foran meg, skal ha mensen nå og søtsuget er på topp. Fra og med imorgen skal jeg prøve å holde meg til godteri kun en dag i uken. Jeg er hun andre som også har lagt på seg ti kg etter brudd. Jeg gikk først ti kg NED etter bruddet, men så kom lockdown, jeg sluttet å trene og la på meg alle kiloene igjen! Så planen er å gå ned de igjen. - Janine. ( Bruker navnet på min favoritt karakter i Handmaids Tales ) Anonymkode: 10411...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #37 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det samme skjedde med meg. En annen historie bak så klart, men plutselig hadde jeg gått opp 6kg etter en kort periode med massiv trøstespising. Da jeg bestemte meg for å ta tak i det som deg, var det ekstremt pinefullt de første dagene. Så sprakk jeg selvfølgelig, og dynket meg i mer mat for å trøste meg selv. Jeg meldte meg helt ut av vektnedgangstråden, og ting i livet mitt blir bare verre og verre. Det viser seg også på matinntaket mitt. Til lyspunktet, hvis man kan si det, så har jeg ikke gått opp i vekt på noen uker. Jeg har ligget stabilt. Så det er jo bra. Det er viktig at du også ser på sånne ting som positivt, selv om det ikke er en endring. Det er en seier å ligge stabilt over tid når man sliter med trøstespising. Jeg tenker å gå ned 2-3 kg i første omgang. Jeg tar det litt med ro, og stresser ikke så mye med det, da jeg vet at tendensen til å trøstespise øker når jeg setter med for store mål. Jeg ser for meg å gå ned disse 2-3 kg over sommeren. Anonymkode: e2da5...4e4 Å gå ned 2 - 3 kg over sommeren er også mitt mål. Satser på en rolig og sunn vektnedgang. - Janine. Anonymkode: 10411...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #38 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 13.19): Takk for tips, skal sjekke det ut. Har klart å gå ned en kg på fem dager, men det meste er nok vann, håper bare vektnedgangen fortsetter. Søtsuget er en STOR utfordring😔 Holder på å sprekke hver dag. Og hvis jeg ikke har noe søtt å spise, spiser jeg gjerne større porsjoner. Helt håpløst. Anonymkode: 66977...bca En ting som faktisk jeg synes hjelper er proteinfluff - altså eggehvite, , sukrin og eventuelt proteinpulver (vanilje). Om man vil unngå kaloriene til pulveret går det bra Anonymkode: 732a6...5b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #39 Del Skrevet 19. juni 2021 💙💙💙 Jeg føler med deg. Jeg har byttet jobb, fra å være i mye aktivitet i løpet av dagen, til sittestillende kontor. Siden februar har leg lagt på meg hele 4 kg 😳 har gjort noe særlig annerledes med mat, bare mindre aktivitet. Jeg har denne uken begynt med 16/8, samtidig som jeg teller kalorier. Og har gått ned 0kg denne uken 🥺 ja, det her blir beinhardt 🥺 Jeg bytter ut alt godt med bedre alternativer. Lyst på noe snacks; bær, frukt ol. er søte alternativer, dipp med grønnsaker er mer salt snacks. Om jeg virkelig trenger noe mer enn «sunt» snop, så tyr jeg til ting som gele uten sukker, med vaniljesaus uten sukker. det er kommet en sjokolademousse med stevia som var veldig god. Sjokoladepudding uten sukker ol. noe som kan hjelpe på på de værste sukkersyke dagene. Vet at den relativt nye Dream isen på liten boks, mens smak av noe sjokolade, ~360kcal i hele boksen, er super god 😋 Du må finne motivasjonen, og finne alternativer. Ønsker du en digg biff og bernaise middag, finnes det en Toro Lett Bernaise saus, som er et lettere alternativ enn den vanlige. Skal man ha hamburger, hva med å bytte ut hele eller halve brødet med salatblad. Isteden for smør på skiva, finnes det Tine Lett Meierismør evt. så har Brelett og Soft Flora Lett mindre kcal i seg en mye. Når du lager mat, husk å ikke småspise mens du holder på. Bruk små mengder med smør/olje i panna når du steker, da det er utrolig mye kcal i dette, som trekkes inn i maten. Jeg kunne fortsatt i det uendelige. Det er super vanskelig. Jeg kom meg fra 86 ned til 77kg i 2019. Er nå 92.2 kg. Der mesteparten er kommet på fra siste halvdel av 2020 frem til nå 🥺 det er ikke lett. Alle som skal ha det til «men det er jo bare». Ja det er fint å være etterpåklok, men hjelper lite på motivasjonen nå. Jeg skal i et bryllup i august. Jeg har en kjole jeg vil ha på, men den bør jeg være ~80kg for å få på meg, så jeg har en hard jobb å gjøre i sommer 😬 ellers må jeg kjøpe inn et annet alternativ 😬 Anonymkode: a578d...dd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå