Gå til innhold

tips til frukost som holder deg mett i 5-6 timer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er det?

Anonymkode: ebf9d...095

Bullet Proof kaffe, også kalt "fettkaffe", "smørkaffe" eller "ketokaffe", er enkelt forklart kaffe med tilsetning av smør og olje. Jeg bruker ca 1/2 ss meierismør og samme mengde mct-olje som jeg visper med stavmikser til det blir en skummende "latte". Brukes ofte som dagens første "måltid" ved lavkarbo og periodisk faste. Du kan lese mer om smørkaffe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns proteinscones holder meg lenge mett. Lager de på havregryn, cottage cheese, egg, bakepulver og litt salt. Jeg spiser to stk. og det holder meg mett frem til middag. 

Anonymkode: 39420...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 9.14):

Er det meningen at det skal være slankekost eller ikke?

Hvis ikke, så blir iallfall jeg mett lenge av brødskiver med egg og bacon.

Anonymkode: 8cbc0...47b

Man kan fint slanke seg på egg og bacon da :)

Anonymkode: c6af9...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 9.11):

Havregrynsgrøt med store havregryn. De holder deg mett lengre.

Anonymkode: a021c...67c

Samme her. Er mett i rundt 4-5 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke frokost, men heller lunsj rundt 11/12-tiden. Min faste lunsj er 2 grove knekkebrød med spekeskinke og ost, 1 eple skåret i båter og en halv boks med cherrytomater. Noen ganger med et kokt egg ved siden av, for å få proteiner Dette holder meg mett nok flere timer og jeg synes det smaker supergodt! Jeg skriver mett nok, for det handler jo om å unngå sultfølelsen - ikke å være stappmett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har til gode å finne en frokost som holder meg mett i timevis. De gangene jeg spiser frokost, uansett hva det er, blir jeg kjempefort sulten igjen og jeg er mye mer sulten gjennom hele dagen. Sulten blir liksom mer intens. Det som funker for meg er å ha spisevindu mellom kl 13-19, fordi jeg føler det er det som holder blodsukkeret mitt jevnest. Interessant å lese hva andre skriver om hva som holder dem mette lenge. 

Anonymkode: 4f266...062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Frokost-forslag som holder meg mett frem til lunch (frokost ca 07 og lunch mellom 12 og 13) Har en aktiv jobb.

*To grovbrødskiver med masse ruccola, to egg, røkt laks/ ørret, agurkskiver og perletomat

*To grovbrødskiver med en pakke røkt makrell (100 g), og masse agurk. Småtomat eller en frukt i tillegg

*To grovbrødskiver med grønn pesto, ruccola, en kyllingfilet, og masse strimlet rød/gul paprika

*To grovbrødskiver med peanøttsmør + en banan (dette er frokost de få gangene jeg har dårlig tid på morgenen, evnt må spise på toget)  

Anonymkode: 223df...665

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First price frokostblanding (fruktmüsli) med skummet melk. (Frokost ca. 0615 og lunch ca 1200) 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg er det eneste som kan holde meg mett i 5-6 timer 😃 Eggerøre eller speilegg, grovbrød og tomatbønner. 
Kjenner at blodsukkeret er stabilt og ingen sug etter noe. 
Havregrøt med litt melk på og nøtter+tørketfrukt er en god nr 2 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...