Gå til innhold

tips til frukost som holder deg mett i 5-6 timer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spiser et proteinrundstk med bremykt,ost og syltetøy og en stor kopp kaffe med melk. Holder meg mett i mange timer. Hva spiser du?

Anonymkode: 4bf3e...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Havregrynsgrøt med store havregryn. De holder deg mett lengre.

Anonymkode: a021c...67c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrynsgrøt med en banan og druer, og peanøttsmør på 💪🏼

Anonymkode: 149f1...12a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det meningen at det skal være slankekost eller ikke?

Hvis ikke, så blir iallfall jeg mett lenge av brødskiver med egg og bacon.

Anonymkode: 8cbc0...47b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg spiser et proteinrundstk med bremykt,ost og syltetøy og en stor kopp kaffe med melk. Holder meg mett i mange timer. Hva spiser du?

Anonymkode: 4bf3e...db9

Noe annet som holder seg mett en stund er en god porsjon med egg og bacon. Eller noen gode karbonader på skiva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Bullet Proof kaffe :) 

Den er uslåelig 👌

Anonymkode: b861b...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ingen frokoster som holder deg mett i 5-6 timer vel?

Anonymkode: c080a...c79

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 9.14):

Er det meningen at det skal være slankekost eller ikke?

Hvis ikke, så blir iallfall jeg mett lenge av brødskiver med egg og bacon.

Anonymkode: 8cbc0...47b

Vi spiser rundstykker med eggerøre og bacon ofte i helgene, med tomatbønner på siden. Skikkelig "luksusfrokost" synes jeg, og holder meg mett i mange timer etterpå. 

I hverdagen lager vi dog havregrøt med havremel til frokost, med sukrin, kanel og litt smør som topping og en proteinshake på siden. Spiser ofte grøten først, så tar jeg med meg shaken på jobb og drikker den 2-4 timer etter frokost. 

Anonymkode: 61b2f...746

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir mett lenge på mye fett og protein, så egg og bacon som andre her nevner, spiser det gjerne med avocado. Hollandaise over om man virkelig skal slå til. Det er sånn helgebrunsj da som man spiser kl. 12, og da kan jeg være mett hele dagen. Som jo er bra, siden man har inntatt hele dagens kaloribehov i ett måltid 😛 

Om jeg skal ha med noe raskt fra kafeen som skal mette ordentlig så kjører jeg samme prinsipp med fett og kjører latte med helmelk og croissant. 

Av mer hverdagsfrokoster så spiser jeg havregrøt når jeg vet det blir lenge til neste måltid.

Men jeg spiser vanligvis ikke frokost, første måltid er kl 11 så jeg går på null frokost de kanskje 4 timene jeg er våken før dette.

Det er ikke så farlig å ikke være METT hele tiden, folk er for opphengt i dette og nærmest livredde for å kjenne sultfølelse.. så lenge man ikke er slapp og sur så er det ikke så farlig å kjenne at magen er tom iblant. 

Anonymkode: cb2f9...13b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke så farlig å ikke være METT hele tiden, folk er for opphengt i dette og nærmest livredde for å kjenne sultfølelse.. så lenge man ikke er slapp og sur så er det ikke så farlig å kjenne at magen er tom iblant. 

Anonymkode: cb2f9...13b

Kan bare snakke for meg selv, og for meg går sult over i smerte etter kort tid. Det er såpass vondt at jeg på et tidspunkt trodde at jeg hadde en intoleranse for noe mat som gjorde at jeg stadig hadde smerter i magen. Samtidig blir jeg slapp og ufokusert dersom det er lenge siden jeg har spist. Min grunnforbrenning er på kun 1400 kcal i døgnet, så jeg kan ikke spise mye til hvert måltid uten å bruke halve dagsrasjonen på ett måltid. Dermed er det også relativt kort tid mellom mett og lammende sult. Om jeg skal trene så er det kjempeviktig å finne en spot som er mellom punktet der jeg er mett og der jeg begynner å bli slapp.

Folk er forskjellige, så selv om du tåler fint å gå sulten så er det ikke alle som gjør det. Vær litt raus med folk, det koster deg ikke noe. :) 

Anonymkode: ff363...767

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gjør som samene, ta et kruttsterk kokkaffe med reinsdyrfett. Da har du en metthetsfølelse som varer hele dagen og mere til :) 

Anonymkode: 2fa34...8c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En liten kano makrell i tomat og et eple. Holder meg mett fra kl 06 til lunsjtid i halv 12 tida.  

Anonymkode: 4a89e...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser meg ikke så mett på frokost at jeg er mett så lenge, men jeg er veldig glad i grove rundtstykker med skinke, egg osv. 

Anonymkode: 3c8f0...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er vel ikke alle som regner det som frokost, men 2-3 skiver arme riddere med melisdryss på er det som holder meg mett lengst. 

Anonymkode: 4d1bc...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (På 14.6.2021 den 9.13):

Bullet Proof kaffe :) 

Hva er det?

Anonymkode: ebf9d...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn hjelper ikke for meg i hvert fall. Blir sulten etter et par timer. Karbohydrater er rask energi og blir brukt opp på kort tid. 

Egg og fet mat har alltid fungert best for meg. Jeg er ikke på lavkarbo men enkel egg og bacon stekt i smør varer myee lengre for meg har jeg lagt merke til. Det e rnok en del kalorier men måltidet varer lengre og det har derfor lite å si, siden du naturlig spiser mindre når du ikke er sulten hele tiden. 

Kan også ha toast med smør + egg og bacon som pålegg. Da brød med mye fiber og grovt. De varer lengre. 

Endret av Nidarosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...