AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #1 Del Skrevet 13. juni 2021 Mulig det bare er meg. Men føler at jeg leser mye oppmuntring og motivasjon til de som sliter med å gå ned i vekt. Som av tusen grunner ikke får det til. Men av de som skriver at det går greit, får lite støtte. Og da tenker jeg på forumet her inne. Jeg skjønner det er lett å prøve å muntre opp noen som skriver «jeg sliter med å gå ned i vekt». Men tror at mange har jobbet like så hardt for å få det til, og fortsatt trenger ros, oppmuntring og motivasjon for veien videre. Anonymkode: acccc...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 Synes ikke det. Av det jeg leser så får de som går ned i vekt mye skryt og ros. De som sliter med å gå ned i vekt får vel mer oppmuntring for de søker mer oppmuntring. Anonymkode: 2f946...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg er ikke enig i det. Jeg har en dagbok i Treningsdagbøker og får masse skryt og oppmuntring når jeg "får det til", som jeg gjør. Så jeg tror nok at rosen her inne går til både de som klarer det og de som sliter litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Del Skrevet 14. juni 2021 Forskning viser at ytre motivasjon (oppmuntring, ros) ikke hjelper over tid. Hvis man trenger ytre motivasjon for å komme videre med vektnedgangen, er det kanskje også svaret på hvorfor de ikke får det til. Anonymkode: fe5ae...f0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg tror det handler litt om hvordan suksessen fremstilles. Hvis noen forteller at de har fått det til og så påstår at det er like lett for alle, som om alle er like og har likt utgangspunkt og like utfordringer. Det var easy-peasy, du må bare x, y og z. Klarte jeg det klarer du det! Selvfølgelig kan folk bli støtt av det når vedkommende har så lite innsikt og empati for andres situasjon. Anonymkode: 52b53...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg gidder ikke å skrive så mye til anonyme brukere. Jeg kan gi likes, men det er ikke alltid jeg leser anonyme innlegg. Det blir derfor tilfeldig om jeg skriver støtte eller skryt. Anonymkode: f2221...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 14. juni 2021 #7 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg har en dagbok som har blitt ganske lang etterhvert, og med et par unntak har det bare vært støtte og oppmuntring der i alle fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg støtter både de som opplever en forutsigbar vektnedgang, og som syns det er lett å holde seg til planen, og de som opplever det som krevende. De innleggene jeg overser er synserne som må komme med forenklede "spis litt mindre, kalorier ut/inn, det er så enkelt, skjerp deg!". Det blir bare støy. Anonymkode: 951de...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå