Gå til innhold

Hvordan håndtere jeg en obsessed eks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener med hånden på hjerte at x-en til kjæresten min er obsessed med han. 

Da hun gjorde det slutt med han. Satt hun krav til han .
- ingen datings app
- ingen dating på minst 6måner
- kun sex med henne 
- ta telefonen til en hver tid hun ringte 

Men det var slutt 🙄 

Da han traff meg, var han ærlig og navnet dette for meg. Jeg tenkte ikke så mye over det de første månene ettersom det var deilig å bli kjent med en uten å dele det med hele verden. Etter en stund blei det verre. Vi måte holde oss skjult. Hun hadde kommet over hans tinder profil og klikket helt. Mente han skulle betale hennes psykolog timer og kun ha sex med henne. 

Tiden gikk og han fortalte endelig om oss. At han nå hadde blitt seriøs med ei. 

Dette skapte et reint helvette. Hun klikket og la mye på han for hennes dårlige psykiske helse.  Etter dette ringte hun til fast tid hverdag. hun mente han skulle avslutte med meg pga hun. 

Nå har det gått et par måner siden hun fant ut om han & meg. Vi har bodd i lag nesten siden vi traff og trives godt i lag. 

Greien er, hun slutter aldri å sette krav eller ringe eller prøve seg på han.  

Hva gjør jeg? Damen er uskamet hun prøve alt for å finne en vei inn igjen. 

 

 

Vudere å skrive en blogg om dette for å skrive hele historien 

 

Anonymkode: c21c0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dump han. Skjønner ikke hvordan du kan være sammen med en som ikke er mann nok til å be henne rykke og reise.

Anonymkode: 5fc2d...5e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen er ikke relevant egentlig. Du er i forhold med en mann som åpenbart ikke er ferdig med eksen. Ditt valg om du vil finne deg i være med i det sirkuset der. 

Anonymkode: 533bd...375

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ringhalelemur

Jeg tenker også at det må være opp til din kjæreste å sette ned foten. Hardt og brutalt.

Blokker og nekt å ha kontakt. Hvis hun fortsetter å plage kjæresten din etter at han har gitt beskjed, slettet og blokkert henne og gjort alt for å kutte kontakt - ja, da må hun jo faktisk oppsøke han fysisk. Da blir dette fort en politisak. Man kan anmelde folk som trakasserer en. 

Hvis hun virkelig har en dårlig psykisk helse, og man er bekymret for hva det kan gjøre med henne at hun blir kuttet ut - kan man jo eventuelt ta kontakt med et familiemedlem, en venn eller lege for eksempel - å si at man er bekymret for vedkommende. Man kan jo ikke fortsette å ha kontakt fordi hun truer han med sin pyskiske helse. 

Jeg hadde ikke orket å fortsette forholdet til en som hadde en sprø eks på slep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blogg? Er du seriøs nå? 

 

Anonymkode: 97d23...440

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En blogg? Er du seriøs nå? 

 

Anonymkode: 97d23...440

Ikke blogg som i blogg. Tenker mer innpå her å skrive mer utdypende. 

Anonymkode: c21c0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringhalelemur skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker også at det må være opp til din kjæreste å sette ned foten. Hardt og brutalt.

Blokker og nekt å ha kontakt. Hvis hun fortsetter å plage kjæresten din etter at han har gitt beskjed, slettet og blokkert henne og gjort alt for å kutte kontakt - ja, da må hun jo faktisk oppsøke han fysisk. Da blir dette fort en politisak. Man kan anmelde folk som trakasserer en. 

Hvis hun virkelig har en dårlig psykisk helse, og man er bekymret for hva det kan gjøre med henne at hun blir kuttet ut - kan man jo eventuelt ta kontakt med et familiemedlem, en venn eller lege for eksempel - å si at man er bekymret for vedkommende. Man kan jo ikke fortsette å ha kontakt fordi hun truer han med sin pyskiske helse. 

Jeg hadde ikke orket å fortsette forholdet til en som hadde en sprø eks på slep. 

Endelig et mer real svar. Er nettopp dette med hennes psykotisk helse så har gjort han urolig. 
 

Grunnet de har felles venner som jeg også har blitt kjent med. Har dette blitt tatt opp. Flere ser hun ikke har det helt bra og trenger hjelp. 
 

skrive ikke dette for å henge henne ut eller noe. Hun er virker som en grei jente ellers men hun har en strekt behov for kontrollere han & ikke gi slipp. 

Anonymkode: c21c0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ringhalelemur
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endelig et mer real svar. Er nettopp dette med hennes psykotisk helse så har gjort han urolig. 
 

Grunnet de har felles venner som jeg også har blitt kjent med. Har dette blitt tatt opp. Flere ser hun ikke har det helt bra og trenger hjelp. 
 

skrive ikke dette for å henge henne ut eller noe. Hun er virker som en grei jente ellers men hun har en strekt behov for kontrollere han & ikke gi slipp. 

Anonymkode: c21c0...354

Det er jo dessverre ikke første gang man hører om mennesker som bruker sin egen psykiske helse for å kontrollere folk. For eksempel ved å true med selvmord (uten at jeg vet om det er tilfelle her). I slike tilfeller er det ikke så lett å bare kutte ut folk heller, særlig ikke hvis man er usikker på om det kan være alvor. Dette er jo helt ugrei oppførsel på alle vis, men dette er nok ei veldig syk jente som også er veldig redd for å bli forlatt. 

Jeg tenker at dere ikke kan ta ansvar for henne og hva hun eventuelt gjør når kontakten kuttes. Lettere sagt enn gjort altså, jeg vet, men jeg tror bare man må gjøre det likevel. Ellers blir det blir jo en slags umulig gisselsituasjon.

Dere må få lov til leve livet uten henne - og uten ansvaret for henne. Man har ikke noe ansvar for å "passe på" en eks, annet enn at man kan kanskje gi beskjed til noen av hennes nærmeste eller legen om at man er bekymret. Da har man i det minste sagt fra at "nå går jeg, jeg tror hun trenger hjelp, kan dere hjelpe henne". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns kjæresten din om dette da? Syns han det er ok? 

For han lar seg jo overkjøre av henne, og dermed blir forholdet deres påvirket. Er det ikke tak i fyren?

Anonymkode: 76abb...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke blogg som i blogg. Tenker mer innpå her å skrive mer utdypende. 

Anonymkode: c21c0...354

Tenker det er mer hensiktsmessig å stile dette til typen din

Anonymkode: 97d23...440

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn PS. Det norske ordet for 'obsessed' er 'besatt'.

Anonymkode: e3423...dcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "ingen dating på minst 6 måner"... Menes det da seks netter der månen er oppe/synlig?

For én uke uten dating burde jo gå greit.

 

Anonymkode: a5751...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU skal ikke måtte håndtere henne. HAN skal! Hvis han ikke er bestemt, så gir det henne håp! Slike folk trenger ikke mye. Bare det at han ikke har blokkert henne og meldt henne til politiet, tar hun nok som tegn på at han fortsatt elsker henne.

Anonymkode: 9049e...b8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres uansett ganske spesielt ut å vurdere å lage en blogg om eksen til kjæresten din. Virker mer som at du er den som er besatt her. For det første er det ikke ditt problem, men kjæresten din sitt. Og han har tydeligvis ingen planer om at dette skal ta slutt med det første, ellers hadde han ordnet opp i dette for lenge siden. Gjerne FØR han gikk inn i nytt forhold også. Men det har han da ikke gjort. Handling sier mye. Spørsmålet er om du klarer å innse sannheten. 

Anonymkode: 533bd...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg mener med hånden på hjerte at x-en til kjæresten min er obsessed med han. 

Da hun gjorde det slutt med han. Satt hun krav til han .
- ingen datings app
- ingen dating på minst 6måner
- kun sex med henne 
- ta telefonen til en hver tid hun ringte 

Men det var slutt 🙄 

Da han traff meg, var han ærlig og navnet dette for meg. Jeg tenkte ikke så mye over det de første månene ettersom det var deilig å bli kjent med en uten å dele det med hele verden. Etter en stund blei det verre. Vi måte holde oss skjult. Hun hadde kommet over hans tinder profil og klikket helt. Mente han skulle betale hennes psykolog timer og kun ha sex med henne. 

Tiden gikk og han fortalte endelig om oss. At han nå hadde blitt seriøs med ei. 

Dette skapte et reint helvette. Hun klikket og la mye på han for hennes dårlige psykiske helse.  Etter dette ringte hun til fast tid hverdag. hun mente han skulle avslutte med meg pga hun. 

Nå har det gått et par måner siden hun fant ut om han & meg. Vi har bodd i lag nesten siden vi traff og trives godt i lag. 

Greien er, hun slutter aldri å sette krav eller ringe eller prøve seg på han.  

Hva gjør jeg? Damen er uskamet hun prøve alt for å finne en vei inn igjen. 

 

 

Vudere å skrive en blogg om dette for å skrive hele historien 

 

Anonymkode: c21c0...354

En blogg hjelper deg jo i alle fall ikke. Hva skal det være godt for? 

Si at han får to valg: enten så gir han dama klar beskjed om at det er fullstendig over mellom de to, og at han er er med deg, og samtidig blokker henne. 

Eller så trekker du deg ut av forholdet. 

Jeg er ikke for å bruke " ellers gjør jeg det slutt" som et pressmiddel, men her kan jeg ikke se annet enn de to alternativene. 

Anonymkode: ac6b3...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ingen eks om han velger å forholde seg til henne. Er det slutt, så er det slutt - og han "skylder" henne ingenting. Det er han som er uforskammet som ikke står opp for seg selv. 

Eller dette er hans unnskyldning for å kunne ha to damer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge var de sammen og hvor gamle er dere? 

Støtter den over her om at han har dere begge samtidig... 

Har du hørt hennes versjon? 

Hun som gjorde det slutt... 

Har du tenkt på muligheten for at han kanskje bruker deg som rebound? 

Høres shady ut hele opplegget. 

Anonymkode: 21da2...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Vudere å skrive en blogg om dette for å skrive hele historien

Det skal du selvfølgelig ikke gjøre.

Anonymkode: 60183...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han fortsatt har følelser for henne. Uvanlig å nevne ekser for nye relasjoner. Gir ikke gode vibber. 

Hadde han vært ferdig med henne hadde han ignorert henne og mest sannsynlig hadde kontakten dabbet ut av seg selv. Når han velger å holde kontakten med henne, har de en pågående relasjon. Kanskje de treffes uten at du vet om det. Hun ønsker tydeligvis ikke noe forhold med han, men begge ønsker kanskje sex med hverandre. 

Anonymkode: 21da2...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de barn sammen siden han har meldeplikt og avtaler med henne? Eller har hun noen trusler om hva som kommer til å skje om han ikke følger reglene hennes?

Anonymkode: 9049e...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...