AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #1 Skrevet 12. juni 2021 Jeg angrer på at jeg gikk med på å gå til psykolog. Psykolog timene mine ble avsluttet for litt over 1 mnd siden og nå stod hele dokumentet om meg inne på journalen. Jeg gikk der i 2 år og mye av det som står skrevet der har hun ikke nevnt for meg i timene engang. Jeg ble veldig deprimert av å lese dette om meg. Det jeg lurer på er: Ligger journalen min der for alltid? Hvis ikke, hvor lenge ligger den der før den blir slettet permanent? Og er det bare legen min som har innsyn til journalen min? Anonymkode: 1b65e...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Skrevet 12. juni 2021 Den ligger der for alltid. Det er nok ikke alltid noen god idè å lese egen journal, spesielt ikke fra psykiatri eller psykolog. Det er ikke samme journal hos allmennlegen som i spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: b68b0...8f7 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den ligger der for alltid. Det er nok ikke alltid noen god idè å lese egen journal, spesielt ikke fra psykiatri eller psykolog. Det er ikke samme journal hos allmennlegen som i spesialisthelsetjenesten. Anonymkode: b68b0...8f7 😭😭😭 Nå ble jeg så trist. Er det ingen måte å få den fjernet på? Jeg har hørt tidligere at sånt ligger der i noen få år så blir dem slettet, så jeg var usikker. Men da vet jeg det. Anonymkode: 1b65e...5b5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #4 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 😭😭😭 Nå ble jeg så trist. Er det ingen måte å få den fjernet på? Jeg har hørt tidligere at sånt ligger der i noen få år så blir dem slettet, så jeg var usikker. Men da vet jeg det. Anonymkode: 1b65e...5b5 Vet ikke helt hva du er «redd» for med den journalen. Men kan trøste deg med at om de blir bedt om en uttalelse av andre instanser så levrer de ikke ut journalen din sånn som den står. Da lager de en sammenfatning. En del av det som står i en journal er på en måte ett arbeidsdokument for behandleren, hva dere snakker om m, hva du var opptatt av, hva man evt bet seg merke i som man kan ta frem senere som det er behov etc. Alltid tøft å lese om seg selv sånn svart på hvitt men husk at du og livet ditt er mer en det som står i den. Anonymkode: 063c4...26d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 😭😭😭 Nå ble jeg så trist. Er det ingen måte å få den fjernet på? Jeg har hørt tidligere at sånt ligger der i noen få år så blir dem slettet, så jeg var usikker. Men da vet jeg det. Anonymkode: 1b65e...5b5 Hva har blitt skrevet da? Diagnoser, overdrevet eller? Anonymkode: 862e7...46a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Skrevet 12. juni 2021 Psykologer er lovpålagt å skrive journal, men det kan være en god ide både for en Psykolog og en pasient å bruke de 2-3 siste timene på å gå igjennom epikrisen eller sammendraget. Det har jeg gjort hod mine psykologer, fått muligheten til å rette opp misforståelser eller feil. En er alltid mer enn sin journal husk det ts! Anonymkode: 10027...ac8 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #7 Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg angrer på at jeg gikk med på å gå til psykolog. Psykolog timene mine ble avsluttet for litt over 1 mnd siden og nå stod hele dokumentet om meg inne på journalen. Jeg gikk der i 2 år og mye av det som står skrevet der har hun ikke nevnt for meg i timene engang. Jeg ble veldig deprimert av å lese dette om meg. Det jeg lurer på er: Ligger journalen min der for alltid? Hvis ikke, hvor lenge ligger den der før den blir slettet permanent? Og er det bare legen min som har innsyn til journalen min? Anonymkode: 1b65e...5b5 Ble du tvunget til å gå til psykolog? Anonymkode: 01c2c...00b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #8 Skrevet 13. juni 2021 Er du redd noen kan se det? Du kan jo begrense innsyn i kjernejournalen din på helsenorge om det er der den ligger Anonymkode: 12424...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå