Gå til innhold

Hvorfor blir jeg så sykt irriterert av sånne små ting som dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var en som kom hjem til meg for å hente noe jeg solgte og begynner å spørre om boligen min og at den var fin osv (som jo er hyggelig) og spør: akkurat kjøpt? Også sier jeg nei, skal selge. Så sier personen: åå du burde ikke det, og du burde leie ut og og kjøpe noe vedsiden av å ha to boliger, tjener mye mer på det. Så sier jeg: Det var min tanke å, men det går ikke fordi jeg ikke får lån nok til å kjøpe noe der jeg vil bo uten å selge! Også begynner personen bare å si sånn: jaja, du har jo bestemt deg, jeg angrer på at ikke jeg gjorde det.... (altså, jeg sier jo at det er ikke en mulighet for meg jo!?) Også avslutter personen med at jeg må huske å klippe gresset da før visning.... 

Haha... akkurat som at jeg ikke skjønner sånt. Gresset et jo det minste jeg skal fikse før salg og jeg har bare 2 armer altså. 

Jeg tror personen bare mente å være hyggelig og komme med velmenende råd, men som regel har folk kål på sin egen økonomi og vet hva de driver med selv. Jeg blir sånn, ja jeg er ung (30 år, ser kanskje yngete ut) men jeg er ikke helt tilbakestående. 

Fler som hadde blitt irritert ? Eller er jeg helt alene om det? 

Anonymkode: af5c2...e2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud han prøvde seg bare på litt small talk. Kanskje klønete, men ingenting å ta sånn på vei for. 

Anonymkode: f2dea...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke å få råd jeg ikke har bedt om, spesielt ikke når rådet gjelder enkle ting og gis på en sånn nedlatende måte.

Anonymkode: 14646...fd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud han prøvde seg bare på litt small talk. Kanskje klønete, men ingenting å ta sånn på vei for. 

Anonymkode: f2dea...5fe

Det var bare et eksempel. Jeg blir irritert (uten å vise det for personen) når folk tror at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med. Huske å klippe gresset før visning f.eks... det er sånn, jaa... sier du det. 

AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som holder på sånn, og jeg gir f i det fordi vi er yngst i nabolaget, men typen min haha.. han holder på å klikke.
Skjønner deg godt, men gidder ikke hisse meg opp jeg heller. Det er jo dem det er mest irri for, som føler på en akutt trang til å belære folk (det er jo det det egentlig er! en form for "lille venn, hør på en med erfaring"-snakk) om å klippe gress, hvordan fjerne greiner, hvor man leverer avfall og/eller hva som er lov å gjøre hjemme hos seg sjøl. 

Jeg fikk nettopp baby, å klippe gresset akkurat så mange millimeter som nabo synes er finest, det gir jeg både beng i og har ikke tid til. "Hehe dere sover kanskje ikke om natta dere? Ja gresset gror jo fordi om!".. du sier ikke det, ditt rævhål?? Jeg klipper det hekkans gresset når jeg gidder, vil eller når det faktisk passer. Samme gjelder absolutt alt annet som skjer i livet mitt, det kan naboen ta rennafart i:) Like greit at du skriver det av deg her inne, skjønner deg godt TS!

Anonymkode: 805ca...37b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har en nabo som holder på sånn, og jeg gir f i det fordi vi er yngst i nabolaget, men typen min haha.. han holder på å klikke.
Skjønner deg godt, men gidder ikke hisse meg opp jeg heller. Det er jo dem det er mest irri for, som føler på en akutt trang til å belære folk (det er jo det det egentlig er! en form for "lille venn, hør på en med erfaring"-snakk) om å klippe gress, hvordan fjerne greiner, hvor man leverer avfall og/eller hva som er lov å gjøre hjemme hos seg sjøl. 

Jeg fikk nettopp baby, å klippe gresset akkurat så mange millimeter som nabo synes er finest, det gir jeg både beng i og har ikke tid til. "Hehe dere sover kanskje ikke om natta dere? Ja gresset gror jo fordi om!".. du sier ikke det, ditt rævhål?? Jeg klipper det hekkans gresset når jeg gidder, vil eller når det faktisk passer. Samme gjelder absolutt alt annet som skjer i livet mitt, det kan naboen ta rennafart i:) Like greit at du skriver det av deg her inne, skjønner deg godt TS!

Anonymkode: 805ca...37b

Takk! Var en ting til hun sa før hun satt seg i bilen "hade bra! Det ordner seg sikkert for deg!" 

Akkurat da ble jeg litt paff. Akkurat som ting ikke er ordnet. Alt er jo helt good🙈 alt hat alerede ordnet seg for meg 🤣 jeg klarte ikke svare, ble bare stående der å sa hæ? Ja..hade.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...