iinnga Skrevet 12. juni 2021 #1 Del Skrevet 12. juni 2021 Etter å ha telt kalorier i en måneds tid har jeg endelig klart å gå ned litt, ca 1,5kg. Det er så frustrerende at hvis jeg en dag spiser kaloririk mat går opp igjen med en gang. I går spiste jeg sushi og nå er jeg tilbake til start igjen. I kveld skal jeg egentlig på sommeravslutning, men en kveld med alkohol gjør at jeg går opp enda mer. Er det flere som har det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #2 Del Skrevet 12. juni 2021 Hva er din BMI? Anonymkode: 0a6ae...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #3 Del Skrevet 12. juni 2021 Du går ikke opp 1,5 kilo hver gang du spiser sushi eller drikker alkohol. Du har mer volum i magen, og du spiser mer salt som gjør at du holder på ekstra vann i noen dager. Anonymkode: 52ba9...f36 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iinnga Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 12. juni 2021 Jeg har en Bmi rett i overkant av 25. Forstår at noe av det kan være vannvekt, men føler det kan ta et par uker hardt arbeid for å komme tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #5 Del Skrevet 12. juni 2021 Dor å legge på deg 1,5 kg må du ha et overskudd på 10500 kcal. Tilsvarende må du ha et underskudd på samme antall kalorier for å gå ned 1,5 kg. Du er ikke tilbake på start etter sushi en kveld( såfremt du ikke spiser 10500 kcal sushi). Slutt med veiing hver dag og fortsett jobben Anonymkode: df3d8...fc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Del Skrevet 12. juni 2021 iinnga skrev (19 minutter siden): Jeg har en Bmi rett i overkant av 25. Forstår at noe av det kan være vannvekt, men føler det kan ta et par uker hardt arbeid for å komme tilbake igjen. Samme som meg! Du er bare bittelitt overvektig da. Jeg tror det går raskt tilbake, som noen sier. Anonymkode: 0a6ae...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Del Skrevet 12. juni 2021 Det der høres veldig rart ut. Lurer litt på hva du spiser, hvor mye og hva du inntar av flytende kalorier. Jeg hadde bmi på 25 første uken i mai. Kuttet alt med sukker og hvetemel. Spiser rent kjøtt, fisk osv med mye grønnsaker og frukt. Frokost og kveldsmat er enten eggbasert med grønt, havregrøt og frukt med nøtter, rundstykker / muffins av havre/banan/nøtter/cottage cheese, osv. magert pålegg, evnt ost og skinke til. Har ikke logget et eneste måltid. Drikker melk to glass om dagen. Ellers vann og sukkerfritt. Drakk alkohol til middagen i går, ett glass prosecco og to glass øl. Gikk likevel ned 0,1kg fra i går til i dag. Har gått ned fem kg og bmi er nå 23,3. Anonymkode: 7e900...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #8 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der høres veldig rart ut. Lurer litt på hva du spiser, hvor mye og hva du inntar av flytende kalorier. Jeg hadde bmi på 25 første uken i mai. Kuttet alt med sukker og hvetemel. Spiser rent kjøtt, fisk osv med mye grønnsaker og frukt. Frokost og kveldsmat er enten eggbasert med grønt, havregrøt og frukt med nøtter, rundstykker / muffins av havre/banan/nøtter/cottage cheese, osv. magert pålegg, evnt ost og skinke til. Har ikke logget et eneste måltid. Drikker melk to glass om dagen. Ellers vann og sukkerfritt. Drakk alkohol til middagen i går, ett glass prosecco og to glass øl. Gikk likevel ned 0,1kg fra i går til i dag. Har gått ned fem kg og bmi er nå 23,3. Anonymkode: 7e900...726 Folk er forskjellige og kropper reagerer ulikt på ulike matvarer. Hvor man er i syklusen påvirker også. Jeg ville ikke ha stresset om jeg var HI. Bare å fortsette. Og - med en BMI rett over 25 så er det heller ikke sikkert hen har så mye å ta av. Særlig hvis man er godt trent. Anonymkode: 0a6ae...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #9 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme som meg! Du er bare bittelitt overvektig da. Jeg tror det går raskt tilbake, som noen sier. Anonymkode: 0a6ae...d6f Føler for å rette på meg. BMI er ikke alltid et så godt mål heller. Det er slett ikke sikkert du er overvektig en gang. Anonymkode: 0a6ae...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Del Skrevet 12. juni 2021 Dersom du vil gå ned i vekt så er du nødt til å gi det tid, og stole på at kaloriunderskudd over tid vil gi uttelling i det lange løp. En dag over kaloribudsjett her og der har lite å si. Slutt å veie deg daglig! Vei deg maks en dag i uken. Anonymkode: 2842c...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Del Skrevet 14. juni 2021 Spørsmålet er jo om du virkelig har gått ned 1,5 kg, eller bare hatt en tilfeldig måling en dag du hadde tom mage/ lite vannvekt etc. Har du telt ordentlig i en måned uten å jukse deg selv, og uten å «spise inn» alle kalorier du beregner på aktivitet? Og ligget i reelt underskudd? Vei deg en gang i uka bare, da skal du se resultat fra gang til gang, ellers må du justere mat/aktivitet. Veiing oftere enn det blir man bare forvirret av. Anonymkode: 09dc1...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå