AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Del Skrevet 11. juni 2021 Noen som har peiling på en bil? Trenger å kjøpe meg en ny(bruktbil) Hvilke merker? Kan ta lån, eventuelt betale maks 30 000 kontant. Anonymkode: d8ab0...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 11. juni 2021 #2 Del Skrevet 11. juni 2021 Kun småkjøring? Liten rimelig elbil. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #3 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg er veldig fornøyd med Golf plus. God å kjøre, lett å manøvrere, god plass inni, sitter høyt. I min kan baksetet flyttes, slik at man kan velge mellom god sitteplass eller god bagasjeplass. Anonymkode: 0c3c0...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #4 Del Skrevet 11. juni 2021 Toyota yaris? Er veldig fornøyd jeg i allefall. Anonymkode: c6def...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #5 Del Skrevet 11. juni 2021 Spar litt til og kjøp en leaf. Da sparer du mye penger Anonymkode: edc69...2c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #6 Del Skrevet 12. juni 2021 Kun pendling? Du får en iMiev med 70-90 km rekkevidde for 25-30000kr nå. Kan du lade hjemme, trenger ikke å kjøre motorvei eller på langtur jevnlig, er dette det klart rimeligste alternativet. Kjør en slik et par år og du kan ha spart opp til en bedre bil. Anonymkode: 97aff...dc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #7 Del Skrevet 12. juni 2021 Pappi skrev (17 timer siden): Kun småkjøring? Liten rimelig elbil. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kun pendling? Du får en iMiev med 70-90 km rekkevidde for 25-30000kr nå. Kan du lade hjemme, trenger ikke å kjøre motorvei eller på langtur jevnlig, er dette det klart rimeligste alternativet. Kjør en slik et par år og du kan ha spart opp til en bedre bil. Anonymkode: 97aff...dc9 Men er det ikke mye styr med ladestasjon osv? Anonymkode: d8ab0...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 12. juni 2021 #8 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men er det ikke mye styr med ladestasjon osv? Anonymkode: d8ab0...2aa Hvis du ikke har mulighet til å lade hjemme eller på jobb så kan det hende det blir litt styr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneskinn Skrevet 12. juni 2021 #9 Del Skrevet 12. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Toyota yaris? Er veldig fornøyd jeg i allefall. Anonymkode: c6def...67a Støtter denne. Har en liten yaris selv og den er så hendig og lett. Og overraskende mye kraft i den. Ganske gjerrig på drivstoff og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #10 Del Skrevet 12. juni 2021 Kommer an på hvor du bor. I Honningsvåg er det kanskje best med en større firehjulstrekk. I Drammen passer det kanskje bedre med en liten el-bil. Anonymkode: 20a09...592 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 12. juni 2021 #11 Del Skrevet 12. juni 2021 Elbil kun om du kan lade hjemme eller på jobb. Ikke noe vits i å gå for elbil om du er avhengig av hurtigladestasjon. For 30k kr pleide man å få flotte bruktbiler de siste 5-6 årene, men bruktbilmarkedet har endret seg en del. Honda Jazz, Hyundai i10/i20 og Toyota Yaris er nok dine beste valg blant bensinbiler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #12 Del Skrevet 12. juni 2021 Takk for svar alle hva tenker dere om Wolgkswagen? Fant en jeg likte! 😅 Anonymkode: d8ab0...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 12. juni 2021 #13 Del Skrevet 12. juni 2021 Det er mange som er fornøyde med VW up, både bensin og elbiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2021 #14 Del Skrevet 12. juni 2021 Anbefaler også Toyota yaris! Anonymkode: fc035...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #15 Del Skrevet 13. juni 2021 La ikke "catman" lure noen med at man fikk flotte biler til 30k for bare noen år siden. Selv da jeg tok lappen for snart 20 år siden, måtte man opp i minst 100k for å få en bruktbil som var i god stand og fungerte lenger enn til neste EU-kontroll. Biler til 30k er så billige fordi de er vrak. Folk selger disse bilene nettopp fordi de ikke gidder å kaste bort mer penger på å vedlikeholde de og markedet ikke er interessert i dem. Hadde det vært gode biler, så ville prisene vært høyere. Kan man ikke mekke selv, så er slike biler ekstremt dyre å holde i drift sammenlignet med prisen på bilen. Regn med minst 50-100% av bilprisen i vedlikeholdskostnader hver EU-kontroll (ikke medregnet årlig service). Så kan du heller være positivt overrasket de gangene det ikke skjer. Det er synd, men det er og har alltid vært dyrt å være fattig. Anonymkode: de431...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 13. juni 2021 #16 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 21.28): Noen som har peiling på en bil? Trenger å kjøpe meg en ny(bruktbil) Hvilke merker? Kan ta lån, eventuelt betale maks 30 000 kontant. Anonymkode: d8ab0...2aa Hvilke behov har du? Kun små turer i nærmiljøet, eller langturer innimellom? Har du mulighet til å lade hjemme? Driftskostnadene er lavest m en elbil hvis du kan lade hjemme og kun har turer der du slipper å lade under veis. Husk at batterikapasiteten blir vesentlig lavere om vinteren, spesielt hvis du bor et sted med kaldt klima. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 13. juni 2021 #17 Del Skrevet 13. juni 2021 Hehe, artig, jeg tok også lappen i y2k. Uansett, det flotte med biler til 30000 er at de ofte er godt vedlikeholdt - men eieren går lei på et tidspunkt. I den prisklassen får du biler hvor de fleste slitedelene allerede er skiftet. Så ryker det én ting til og eier gir opp. Det er selvfølgelig ikke tilfelle for alle; langt ifra. Gå inn på FINN, finn biler opp mot 50k, og prut deg ned i din prisklasse. Velg det beste du kan få. Jeg har hatt mange biler i den prisklassen, og kjørt de 2 til 5 år. Gjør lite selv, og selger når rep.behovet blir for stort. Man må regne med vedlikeholdskostnader rundt 15-20k/år med en slik bil. Og så er jo for øvrig budsjettet satt av TS. Er det det hun har råd til, så begrenser det utvalget mye. Enig i at iMiev er det beste valget om hun kan lade hjemme; ellers som anbefalt. Vil hun kjøpe noe skrammel som Volkswagen istdf., må hun gjerne lære om bilfeil selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #18 Del Skrevet 13. juni 2021 Jeg kan eventuelt ta nedbetaling, og betale noen 1000 i mnd. TS Anonymkode: d8ab0...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #19 Del Skrevet 13. juni 2021 Du har jo fortsatt ikke beskrevet bruksbehovet ditt så nøye, vanskelig å gi gode råd da. Anonymkode: 97aff...dc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #20 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har jo fortsatt ikke beskrevet bruksbehovet ditt så nøye, vanskelig å gi gode råd da. Anonymkode: 97aff...dc9 Til og fra jobb, 20 min En tur hjem til foreldrene mine i blant Til og fra barnehage 1 barn, muligens 2 på lang sikt En tur til Sverige to ganger i året, hjem til samboerens foreldre Sånne ting... Anonymkode: d8ab0...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå