Gå til innhold

Er så lei av at folk tror dette er psykisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med en helt intens smerte ved tinningen. Jeg har vært bort i spenningshodepine og annet, men denne hodepinene er helt annerledes. Øyet mitt begynner å bli helt rødt, nesa mi begynner å renne som bare faen, og det er skjærende smerter. Jeg var hos nevrolog, og endte på klasehodepine som diagnose. Jeg har prøvd å fortelle mine nærmeste hva det er. Og jeg er så lei av at folk tror klasehodepine utløses av psyken. Det er det ikke. Stress kan absolutt være en trigger, men man ender ikke opp på klasehodepine pga av stress uansett hva. Folk rundt meg har null forståelse for det og det gjør meg irritert 

Anonymkode: 3f013...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er slik med det meste av sykdom, du lærer til slutt å drite i at de har null forståelse. 

Mange skjønner ikke før de selv er blitt syke med noe. 

Vi kan velge opplyse dem kort og håpe de forstår, og vi kan bare gi faen,

Anonymkode: b6cdc...225

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest skjønner ikke kronisk sykdommer som ikke er kreft. 

Du kan kalle det hjernesykdom, som det også er. Det viktigste er at du har fått rett diagnose! 

Anonymkode: 93606...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stress kan absolutt være en trigger, men man ender ikke opp på klasehodepine pga av stress uansett hva.

Det er ikke riktig.

Traumer og PTSP er sterkt lenket til hodepine (klasekodepine og migrene). Utsettes man for store traumer, så er sjansen mye-mye høyere for utvikling av denne typen sykdom. 

Det er som å si at røyking er lenket til kreft. Man kan få kreft uten å røyke, og man kan røyke uten å få kreft, men sjansen er mye-mye høyere for at en røyker får kreft. 

Anonymkode: 04fe9...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

PTSP

*PTSD

Anonymkode: 04fe9...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...