Gå til innhold

Haster! Burde jeg ringe 112?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siri Ja skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig mulig at du må spørre her inne før du ringer om noen er i fare…oppgitt!

ok, karen

Anonymkode: b392c...010

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen problemer der. Du tok på deg ansvaret med å sjekke, de lærte at andre kan høre dem og ikke vet hva som skjer

Anonymkode: 71d3b...a1f

Ja,  men de ble flaue kan du si. Anbefalte de å være litt mindre høylytte når de hadde sex , så alle i oppgangen slapp å høre på dem. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Ja skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig mulig at du må spørre her inne før du ringer om noen er i fare…oppgitt!

Veldig mange tør ikke ringe nødnummer hvis de er usikre på om det er nød. Nødetatene sier på kurs at man skal alltid ringe hvis man er usikker, de er profesjonelle og veileder deg og så vurderer de om det er nød. Heller det enn at man lot være å ringe fordi man ikke vil være til bry og så var det nød.

Anonymkode: 10b25...bb7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig mange tør ikke ringe nødnummer hvis de er usikre på om det er nød. Nødetatene sier på kurs at man skal alltid ringe hvis man er usikker, de er profesjonelle og veileder deg og så vurderer de om det er nød. Heller det enn at man lot være å ringe fordi man ikke vil være til bry og så var det nød.

Anonymkode: 10b25...bb7

Jepp. Som "normal" person har man ikke peiling, så man ringer og spør. Det er normalt og forståelig. 

Anonymkode: 71d3b...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

02800 er korrekt nummer hvis man er usikker på om det er en nødsituasjon - for de fleste i hvert fall. Med det sikter jeg til at de fleste klarer å skille mellom en nødsituasjon (112) og ikke, men trenger man hjelp til det så er 02800 fint, ev. 112 hvis man føler seg "nesten" helt sikker på at det er nød.

Anonymkode: 20275...a72

02800 kan man ringe om man har sinnsykt god tid. 

Har måtte ringe en del ganger (hadde en gal nabo en periode), pluss en del i jobbsammenheng, og stort sett så er samtalene ca "ja, for 20 minutter siden observerte jeg...", "for ti minutter siden hørte jeg..." "nei, nå har han dratt igjen for lengst, men ista så skjedde..." 

Makan å dårlig den ble etter at de slo sammen. Før kom man rett frem til nærmeste ut en noe problemer, og uten særlig ventetid. 

Anonymkode: 93935...b5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ja
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig mange tør ikke ringe nødnummer hvis de er usikre på om det er nød. Nødetatene sier på kurs at man skal alltid ringe hvis man er usikker, de er profesjonelle og veileder deg og så vurderer de om det er nød. Heller det enn at man lot være å ringe fordi man ikke vil være til bry og så var det nød.

Anonymkode: 10b25...bb7

Nettopp 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

02800 kan man ringe om man har sinnsykt god tid. 

Har måtte ringe en del ganger (hadde en gal nabo en periode), pluss en del i jobbsammenheng, og stort sett så er samtalene ca "ja, for 20 minutter siden observerte jeg...", "for ti minutter siden hørte jeg..." "nei, nå har han dratt igjen for lengst, men ista så skjedde..." 

Makan å dårlig den ble etter at de slo sammen. Før kom man rett frem til nærmeste ut en noe problemer, og uten særlig ventetid. 

Anonymkode: 93935...b5e

Helt enig! Ringte dit senest i dag, og det tok et kvarter fra jeg begynte å ringe og til noen faktisk svarte, og så tok det litt tid å bli satt over videre også. Ikke nummeret å ringe hvis man faktisk føler noe haster i hvert fall. 

Anonymkode: 85e9e...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

02800 er for ting som ikke haster, ikke for ting man er usikker på, men som haster hvis man har rett. Da bør man ringe nødnummerene.

Anonymkode: 4785d...ba7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ja
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ok, karen

Anonymkode: b392c...010

Takker og bukker men det sier kanskje mer om deg 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...