Gå til innhold

Vektnedgang - Kompliment fra din bedre halvdel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samboeren sa jeg var flink i starten. Nå er det en del misunnelse, pluss at han bemerker at det ikke er noe igjen på meg og at det er det eneste jeg prater om. Det er det ikke, og jeg er ikke innenfor kategorien normalvektig engang. Han selv strever med å gå ned pga manglende selvkontroll, og blir både irritert og sur hvis jeg nevner noe om min vekt. Syns det er sårt, fordi jeg jobber hardt for det, og kanskje mest at det ikke skal gå i hodet på meg, men være en sunn og riktig vektnedgang. 

Anonymkode: d9d8d...363

Huff, det er synd at han skal la det gå utover deg at han sliter selv. Han får ikke til å bli med og gjøre det samme som deg? 

Anonymkode: 76935...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Som hos meg har gått ned fra 73 til 62 

Men fremdeles tykk i hans øyne. 

Anonymkode: d9d28...424

Hvorfor er dere med disse dumme, ubrukelige mennene??

Anonymkode: 1bf18...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 22.49):

Jeg gikk ned 11kg i fjor og samboer fortsatte å si at jeg var tjukk og måtte trene. Jeg spiste lavkalori og trent nesten hver dag (joggetur ol så han la merke til det). Han så det ikke og for han så fortsatte jeg å være feit i hans øyne selv om jeg var langt nede på normalvektig og merket det godt på klærne. Ingen komplimenter eller oppmuntringer. 

Anonymkode: 9a61d...707

Håper virkelig ikke han er din samboer lenger 😳😳For en idiot!!

Anonymkode: fffc1...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er dere med disse dumme, ubrukelige mennene??

Anonymkode: 1bf18...c08

Man kan jo vøre "tjÅkk" selv om man veier 62, og så finnes det jo det som kan ansees som "subjektiv oppfatning/mening/synsing" også :klo: 

edit ett par kg. TS. (generelt sett) 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (På 11.6.2021 den 21.30):

Han er dårlig på komplimenter, det skriver du jo selv. Tipper det er den eneste grunnen til at han ikke har sagt noe. 

Det skal også sies at sannsynligheten for at du er merkbart strammere av å gå ned i vekt, er ganske liten. Det er ikke slik at om man går ned i vekt så blir huden/kroppen stram. Tvert imot vil huden romme et mindre volum, det er derfor man får løshud ved høyt vekttap på mange titalls kilo. Men det er garantert synlig at du har gått ned i vekt, for 7 kg er mye. Ser at noen her kommenterer at det ikke er mye, men løft 7 kg og kjenn hvor tungt det er.

Men prøv å løfte først 83 kilo og så 76, og kjenn hvor stor eller liten forskjellen er. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å kjenne forskjellen.

Mannen min gikk med 20 kilo i fjor. Jeg kommenterte det ikke annet enn når han sa noe selv, fordi jeg ikke liker kommentarer på slikt selv, jeg synes det er vanskelig å se underveis. Jeg ser jo forskjell på 100 kilo og 80 kilo, men forskjellen fra 100-90 var ikke like tydelig egentlig - om det er 3 cm eller 5 cm fett utenpå magemusklene ser man ikke ved er øyekast, men om det er sixpack eller ikke, det ser man med en gang.

Anonymkode: 643a9...759

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2021 den 9.13):

Huff, det er synd at han skal la det gå utover deg at han sliter selv. Han får ikke til å bli med og gjøre det samme som deg? 

Anonymkode: 76935...9d0

 

Endret av Frosh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er kanskje redd for at komplimenter skal oppfattes som at han ikke var fornøyd før? Vekt og kropp kan være veldig sårbart for mange. I tillegg sier du det jo selv, han er ikke flink til å gi komplimenter. Mange menn trenger at man sier sånt litt rett frem.

Anonymkode: 655ae...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann vet dette er sensitivt for meg og har aldri kommentert vekt. Han kan derimot fint kommentere de tingene han vet betyr noe for meg - som at det virker som jeg har mer energi, har det bedre med meg selv eller er flink til å ta gode valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kommenterer vekten min ofte. Påpeker at jeg har lagt på meg, at jeg ikke hadde sånn og slik da vi møttes og at jeg må spise mindre og trene mer i en belærende tone. Jeg har lagt om kosthold og satt i gang med trening og gått ned 7 kg, men det er ikke bra nok...da ler han bare og sier jeg kunne gått ned mye mer på de ukene og at jeg må «legge meg i hardtrening» til vi skal i bryllup senere i sommer... Mao veldig lite støtte å oppdrive derfra! Kjenner det ødelegger litt av motivasjonen min og, når jeg er kjempefornøyd med at jeg endelig er i gang på noe som blir en lang prosess for meg (skal ned nærmere 50kg), også er det jeg gjør ikke bra nok :(

Anonymkode: 2086a...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen håpløse mannfolk mange av dere er sammen med 🙈. Jeg har fått masse komplimenter fra mannen min (har egentlig alltid fått det de 15 årene vi har vært sammen). Jeg får egentlig mest kompliment for den jobben jeg gjør (har lagt om hele livsstilen min og begynt å trene) og at han er stolt av meg. I forhold til vektnedgangen sier han at han merker at jeg har mye bedre selvfølelse og er tryggere på min egen kropp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjæresten min kommenterer vekten min ofte. Påpeker at jeg har lagt på meg, at jeg ikke hadde sånn og slik da vi møttes og at jeg må spise mindre og trene mer i en belærende tone. Jeg har lagt om kosthold og satt i gang med trening og gått ned 7 kg, men det er ikke bra nok...da ler han bare og sier jeg kunne gått ned mye mer på de ukene og at jeg må «legge meg i hardtrening» til vi skal i bryllup senere i sommer... Mao veldig lite støtte å oppdrive derfra! Kjenner det ødelegger litt av motivasjonen min og, når jeg er kjempefornøyd med at jeg endelig er i gang på noe som blir en lang prosess for meg (skal ned nærmere 50kg), også er det jeg gjør ikke bra nok :(

Anonymkode: 2086a...783

Hvorfor er du sammen med han? 

Anonymkode: 90d86...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...