Gå til innhold

Vektnedgang - Kompliment fra din bedre halvdel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kg før deres bedre halvdel bemerket det? Jeg har gått ned fra 83 til 76 kg og mannen sier ingenting. Jeg trener mye, så han vet jeg prøver å endre kroppen. Og jeg ser det selv og kjenner at kroppen er strammere. Likevel sier han ingenting. Hvorfor? Han er generelt dårlig på komplimenter så jeg forventer ikke så mye. Men noe må han kunne si. Orker ikke fiske etter noe heller..

Anonymkode: aeea6...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått ned over 90 kg, og samboer har aldri bemerket det. Hvorfor? Fordi både han og jeg ikke liker å snakke om kropp på den måten. Som han sier, han liker meg uansett og spiller ingen rolle om jeg veier 166 kg eller er 90 kg lettere. 

Derimot er han flink til å gi komplimenter hvor jeg tar på en kjole eller lignende, da kan han heller bemerke det. Men han som meg vet hvor vanskelig kropp og kommentarer om kropp kan være, så det snakker han ikke om, annet enn at han liker meg akkurat som jeg er. 

Det er deilig, så slipper jeg føle at jeg må være noen spesiell vekt. :) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser deg jo hver dag, det er ikke lett å se forandringer da når forandringene skjer gradvis. Det blir som å klippe håret bittelitt hver dag. Man kan ikke se forandringene fra dag til dag, men om du sammenligner ett før og etter bilde, så ser man det med en gang. 
 

jeg synes ikke du skal være lei deg over at han ikke legger merke til det, og jeg synes heller ikke du skal forvente at han legger merke til det. Om han vet det er viktig for deg burde han selvfølgelig spurt deg hvordan det får og rost deg for innsatsen. Likevel, vær glad for at han ikke bryr seg om kiloene dine. Det viser at han elsker deg for den du er❤️

Anonymkode: dff52...ac5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 11kg i fjor og samboer fortsatte å si at jeg var tjukk og måtte trene. Jeg spiste lavkalori og trent nesten hver dag (joggetur ol så han la merke til det). Han så det ikke og for han så fortsatte jeg å være feit i hans øyne selv om jeg var langt nede på normalvektig og merket det godt på klærne. Ingen komplimenter eller oppmuntringer. 

Anonymkode: 9a61d...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte med ÷20 kg siden nyttår. Ikke et kvekk fra han. 

Anonymkode: 8f2ff...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk ned 11kg i fjor og samboer fortsatte å si at jeg var tjukk og måtte trene. Jeg spiste lavkalori og trent nesten hver dag (joggetur ol så han la merke til det). Han så det ikke og for han så fortsatte jeg å være feit i hans øyne selv om jeg var langt nede på normalvektig og merket det godt på klærne. Ingen komplimenter eller oppmuntringer. 

Anonymkode: 9a61d..

Og du er fortsatt samboer med dusten...? 🙄

Anonymkode: a6eb5...3c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SPOCA skrev (9 timer siden):

Jeg har gått ned over 90 kg, og samboer har aldri bemerket det. Hvorfor? Fordi både han og jeg ikke liker å snakke om kropp på den måten. Som han sier, han liker meg uansett og spiller ingen rolle om jeg veier 166 kg eller er 90 kg lettere. 

Derimot er han flink til å gi komplimenter hvor jeg tar på en kjole eller lignende, da kan han heller bemerke det. Men han som meg vet hvor vanskelig kropp og kommentarer om kropp kan være, så det snakker han ikke om, annet enn at han liker meg akkurat som jeg er. 

Det er deilig, så slipper jeg føle at jeg må være noen spesiell vekt. :) 

Det er jo kjempegodt jobba. Det handler ikke bare om kropp og utseende heller. Det handler om helse. Og om å annerkjenne jobben som gjøres. 

Anonymkode: aeea6...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er glad i deg og liker deg uansett, så vil det jo ikke være et kompliment å drive å kommentere vekta di? Uansett om den går opp eller ned? 

Anonymkode: 78f90...c9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er jo kjempegodt jobba. Det handler ikke bare om kropp og utseende heller. Det handler om helse. Og om å annerkjenne jobben som gjøres. 

Anonymkode: aeea6...c41

Mulig det er slik for deg. Jeg har ikke det behovet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned to kilo og eksen bemerket det 😄 Men nå var han veldig opptatt av kroppen min, så det var vel sånt han la merke til. Om jeg hadde barbert av meg håret tror jeg ikke han hadde sett det 😛 

Det er forskjell på menn, og han kan ikke lese tankene dine om at du ønsker å bli anerkjent for det. Selv om jeg skjønner det er vondt. 

Anonymkode: 76935...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 15kg siden februar og samboer har ikke bemerket det med et ord. Jeg setter igrunnen pris på det og er glad for at han setter like stor pris på meg og kroppen min uavhengig av vekt. Han har nok sett det og er veldig støttende og legger til rette for at jeg får trent og at vi spiser sunt😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommenterer flere ganger i uka med kommentarer som «du har blitt altfor tynn» og «det er ingen ting igjen av deg». Jeg er fortsatt innenfor normalvekt på BMI og han vet at jeg har gått ned litt for mange kilo på kort tid på grunn av stress, så det er ganske irriterende. 

Anonymkode: a18e9...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også rundt og venter på komplimenter som foreløpig lar vente på seg. Jeg har ikke gått ned i vekt, men har jobbet med å "recompe" kroppen nå i fire måneder og synes jeg begynner å merke en del forbedring selv...

Anonymkode: 8e220...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min gjennom 14 år kun en type kommentar til kroppen min og det er «du er nydelig/sexy/deilig». Uansett vekt 😄han bemerker det aldri hvis jeg går opp eller ned. 

Anonymkode: 3fd6c...7e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kilo er ikke så mye når du er så stor i utgangspunktet. Ikke sikkert han legger merke til det. 

Anonymkode: b9095...dfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

7 kilo er ikke så mye når du er så stor i utgangspunktet. Ikke sikkert han legger merke til det. 

Anonymkode: b9095...dfa

Burn😂

Anonymkode: aeea6...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor mange kg før deres bedre halvdel bemerket det? Jeg har gått ned fra 83 til 76 kg og mannen sier ingenting. Jeg trener mye, så han vet jeg prøver å endre kroppen. Og jeg ser det selv og kjenner at kroppen er strammere. Likevel sier han ingenting. Hvorfor? Han er generelt dårlig på komplimenter så jeg forventer ikke så mye. Men noe må han kunne si. Orker ikke fiske etter noe heller..

Anonymkode: aeea6...c41

Han er dårlig på komplimenter, det skriver du jo selv. Tipper det er den eneste grunnen til at han ikke har sagt noe. 

Det skal også sies at sannsynligheten for at du er merkbart strammere av å gå ned i vekt, er ganske liten. Det er ikke slik at om man går ned i vekt så blir huden/kroppen stram. Tvert imot vil huden romme et mindre volum, det er derfor man får løshud ved høyt vekttap på mange titalls kilo. Men det er garantert synlig at du har gått ned i vekt, for 7 kg er mye. Ser at noen her kommenterer at det ikke er mye, men løft 7 kg og kjenn hvor tungt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 22.49):

Jeg gikk ned 11kg i fjor og samboer fortsatte å si at jeg var tjukk og måtte trene. Jeg spiste lavkalori og trent nesten hver dag (joggetur ol så han la merke til det). Han så det ikke og for han så fortsatte jeg å være feit i hans øyne selv om jeg var langt nede på normalvektig og merket det godt på klærne. Ingen komplimenter eller oppmuntringer. 

Anonymkode: 9a61d...707

Som hos meg har gått ned fra 73 til 62 

Men fremdeles tykk i hans øyne. 

Anonymkode: d9d28...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er flink til å si at han synes jeg er flott uansett vekt. Og det er supert! Så nå som jeg har gått ned i vekt, stiller jeg meg freidig opp foran han og vrikker litt på rumpa og spør om han synes jeg er fin. Da blir svaret alltid ja & det blir gjerne litt moro ut av det også 😉 

Det hender at menn trenger direkte spørsmål for å lire ut av seg komplimenter. Både fordi de kan glemme det, men også fordi de er forsiktige med å gi kommentarer om kropp som kan virke sårende. Er kompliment om vektnedgang kan jo gjøre at vi kvinner begynner å tenke på at han ikke synes vi var fine før vi gikk ned i vekt. Så en klok mann veier sine ord med omhu! 

Anonymkode: 90d86...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren sa jeg var flink i starten. Nå er det en del misunnelse, pluss at han bemerker at det ikke er noe igjen på meg og at det er det eneste jeg prater om. Det er det ikke, og jeg er ikke innenfor kategorien normalvektig engang. Han selv strever med å gå ned pga manglende selvkontroll, og blir både irritert og sur hvis jeg nevner noe om min vekt. Syns det er sårt, fordi jeg jobber hardt for det, og kanskje mest at det ikke skal gå i hodet på meg, men være en sunn og riktig vektnedgang. 

Anonymkode: d9d8d...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...