Gå til innhold

Dårlig nytt. Pfizer leverer 400.000 færre vaksinedoser i juli.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Pfizer leverer 400.000 færre vaksinedoser i juli.. Rimelig kjedelig..
 

Sitat

Pfizer leverer 400.000 færre vaksinedoser i juli. Det fører i beste fall til 1–2 ukers forsinkelse for når alle over 18 år har fått tilbud om vaksine.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jBoQnn/daarlig-vaksine-nytt-for-norge-pfizer-leverer-faerre-doser-i-juli

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laffatus

Går de med risiko gruppe  først da eller er det lov og vente over 6  uker etter første dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men liksom hvorfor? Hvorfor er det bare sånn det er? Edit: Hvorfor sier ingen at dette finner vi oss ikke i? De skriver jo at det ikke handler om produksjon, så hva handler det om da? Dette er så slitsomt :( 

Endret av zabalaba
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg egentlig forventet. Nå øker sannsynligheten for en 4. bølge ennå mer, og det er bare å forvente ny lockdown i sensommer/høst. Siden indisk variant er ennå mer smittsom enn britisk variant, så kan man forvente at den blir knallhard og veldig langvarig. 

Det var kanskje ikke så lurt å begynne å åpne opp landet igjen så fort, så raskt. Hadde man tatt det litt roligere og f. eks. ventet med å slippe opp for alle utenlandsreiser til august/september, så kunne man levd rimelig bra med både denne og flere forsinkelser. Men når det er viktigere å prioritere ferien til de godt etablerte fremfor generell folkehelse, så blir det vel ny lockdown.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig. Jammen godt de har åpnet grensene så dessertgenerasjonen kan kose seg på charterferie i hvert fall. Godt for dem å få litt sol på kroppen før de drar inn indisk mutasjon og smitter de yngre og uvaksinerte før neste nedstengning.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (30 minutter siden):

Det hadde jeg egentlig forventet. Nå øker sannsynligheten for en 4. bølge ennå mer, og det er bare å forvente ny lockdown i sensommer/høst. Siden indisk variant er ennå mer smittsom enn britisk variant, så kan man forvente at den blir knallhard og veldig langvarig. 

Det var kanskje ikke så lurt å begynne å åpne opp landet igjen så fort, så raskt. Hadde man tatt det litt roligere og f. eks. ventet med å slippe opp for alle utenlandsreiser til august/september, så kunne man levd rimelig bra med både denne og flere forsinkelser. Men når det er viktigere å prioritere ferien til de godt etablerte fremfor generell folkehelse, så blir det vel ny lockdown.

Myndighetene og FHI har ikke tatt importsmitte alvorlig nok det siste året. Det så vi jo med flyene fra Italia/Østerrike, den Britiske mutasjonen som førte til masse tiltak her og nå har den Indiske varianten kommet og mange har ikke fått første dose med vaksine en gang, itillegg skal en drøss nolduser utenlands på ferie midt i en pandemi..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffatus skrev (3 minutter siden):

Leste fhi prøver og fine en løsning  Kanskje folk mår vente 12 uker på dose 2 . 

Selv når intervall utvides til 12 uker blir det forsinkelse av førstedosis. Huff. Dette var dårlig nytt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke vente med reisingen til alle er vaksinert? Er det ikke bedre at vi har det litt friere innenfor grensene, enn at folk på død og liv skal importere mer smitte?

Vi ligger fra før av langt bak med vaksineringen, og dette er triste nyheter.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus

Norske folk  klarer ikke det  folk vlll leve livet slik det var før. Du ser jo her inne folk klager da de ikke får reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig nytt, ja. Det er 200.000 fullvaksinerte personer, det. I et land på 5 mil er det veldig mange. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (9 minutter siden):

Dårlig nytt, ja. Det er 200.000 fullvaksinerte personer, det. I et land på 5 mil er det veldig mange. 

Det er lite fullvaksinerte, men ikke så lite: 1,26 mill er full vaksinerte pr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Det er lite fullvaksinerte, men ikke så lite: 1,26 mill er full vaksinerte pr nå.

Poenget var nok at 400 000 færre doser = 200 000 færre fullvaksinerte mennesker, av 5 mill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jdz skrev (13 minutter siden):

Da blir det Janssen på meg hvis legen sier ja. Jeg orker ikke dette lenger...

Jeg ville heller holdt ut. Er selv sist i køen og i en kommune som mister 35% av vaksinene. Får nok ikke første dose før i september.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41y72a/stoltenberg-om-johnson-johnson-jeg-er-redd-for-at-noen-kan-doe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (23 minutter siden):

Jeg ville heller holdt ut. Er selv sist i køen og i en kommune som mister 35% av vaksinene. Får nok ikke første dose før i september.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41y72a/stoltenberg-om-johnson-johnson-jeg-er-redd-for-at-noen-kan-doe

Jeg er mer redd for å dø langsomt og smertefullt mens jeg råtner i mitt eget hjem, enn jeg er for å dø av en vaksine vi ikke har noe som helst grunnlag for å si at er spesielt farlig. Dersom det stemmer at risikoen for alvorlige bivirkninger er under 1:100 000 har jeg gjort ting i livet som har både høyere risiko og lavere nytteverdi enn vaksinen.

Jeg har møtt samboeren min én gang de siste 18 månedene. Er jeg ikke reiseklar innen 1. september vil jeg i praksis ikke kun reise igjen før til neste år. Med vaksineplanen som forelå i går ville det gått akkurat. Nå gpr det akkurat ikke. Det er definitivt verdt den lille risikoen ved å ta Janssen-vaksinen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr.Oetker skrev (11 timer siden):

Ikke overraska. Ganske forventa 

Forventa når de stort sett har varslet fler enn de skal?😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (10 minutter siden):

Jeg er mer redd for å dø langsomt og smertefullt mens jeg råtner i mitt eget hjem, enn jeg er for å dø av en vaksine vi ikke har noe som helst grunnlag for å si at er spesielt farlig. Dersom det stemmer at risikoen for alvorlige bivirkninger er under 1:100 000 har jeg gjort ting i livet som har både høyere risiko og lavere nytteverdi enn vaksinen.

Jeg har møtt samboeren min én gang de siste 18 månedene. Er jeg ikke reiseklar innen 1. september vil jeg i praksis ikke kun reise igjen før til neste år. Med vaksineplanen som forelå i går ville det gått akkurat. Nå gpr det akkurat ikke. Det er definitivt verdt den lille risikoen ved å ta Janssen-vaksinen.

Hvis du må reise til et høyrisiko land for å møte samboeren din får du nok innvilget Jannssen om du finner en lege som vil sette den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...