Gå til innhold

Hva spiser du fordi det er sunt og som du egentlig ikke liker så godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvit fisk. Er ikke særlig glad i det, men spiser det fordi det er sunt. Mannen fisker selv og tilbereder, og jeg må jo være et godt forbilde for barna😂 

Anonymkode: 58075...365

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Ingenting, liker det aller meste av sunn mat. Så ser ingen grunn til å spise noe jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, spiser kun det jeg liker og heldigvis liker jeg mye sunn mat. Det eneste må vel være hvis jeg får noe servert hos andre, da spiser jeg alt selv om jeg ikke nødvendigvis er en fan av retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrøt og chiagrøt.. blerk. 

Anonymkode: 6f36e...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser bare det jeg liker. Man skal ha glede av maten, og det får jeg jo ikke om jeg ikke liker maten, sunn eller ei. 

Anonymkode: f91c9...285

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser ikke ting jeg ikke liker. Ser ikke behovet for å brekke meg av tran eller andre ting bare for at det er sunt eller at andre liker det, eller what not. Nei livet leves levende, ikke med noe tvangsspising av noe jeg ikke liker..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk. Har aldri vært superglad i fisk, men vet jo det er sunt så jeg spiser det mer fordi jeg bør enn fordi jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Torsk (utenom bacalao da, det er godt), sei, tran, kålrot.

Anonymkode: fe4c8...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (30 minutter siden):

Jeg spiser ikke ting jeg ikke liker. Ser ikke behovet for å brekke meg av tran eller andre ting bare for at det er sunt eller at andre liker det, eller what not. Nei livet leves levende, ikke med noe tvangsspising av noe jeg ikke liker..

Jeg fikk utvidet horisonten av å tvinge i meg litt og litt av en matvare jeg ikke likte hver dag i 15 dager. Så nå er det ganske få ting jeg fortsatt ikke liker faktisk. Synes det gjør livet litt rikere å kunne spise f.eks oliven og andre ostetyper enn norvegia og brie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Quinoa og chiafrø. Tvang det i meg lenge, men har innsett at jeg kan få kroppen jeg ønsker meg uten akkurat disse to matvarene. 

Anonymkode: d02b7...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingenting. Kommer i det hele tatt på veldig lite mat jeg ikke liker. Elsker alt av grønnsaker. 

Anonymkode: f6e77...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig glad i havregryn med melk som jeg spiser til frokost, men det holder meg lenge mett og er et alternativ til knekkebrød. 

Nå som jeg skal ned i vekt spiser jeg det, og faktisk har det blitt "bedre" med tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bær!

Jeg hadde en uggen opplevelse med et bringebær med mark i en gang for mange år siden, og etter det har jeg fått helt avsmak for bær generelt. Orker bare ikke tanken på det. Selv om det var akkurat bringebær den hendelsen, så har det forplantet seg til alle bær - alle bær kan ha mark i seg!

Jeg hadde en del bringebærplanter/kratt på tomten på stedet der jeg bodde før, bak i hagen. En dag gikk jeg opp dit og begynte og plukke bringebær, og spiste mens jeg plukket. Så snur jeg tilfeldigvis et bær jeg har i hånda, og inni det ser jeg en hvit mark som åler og vrir seg.... 🤢 Jeg ble fysisk uvel, ved tanken på alle bærene (og markene) jeg hadde spist allerede....!

EDIT;

beklager, feil svar. Jeg trodde det sto spørsmål om hva man IKKE spiser, selv om man vet det er sunt...

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Drikker proteinpulver. Smaker høgg, men jeg bygger muskler og brenner fett, noe som gir en penere og sterkere kropp

Anonymkode: 97596...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg fikk utvidet horisonten av å tvinge i meg litt og litt av en matvare jeg ikke likte hver dag i 15 dager. Så nå er det ganske få ting jeg fortsatt ikke liker faktisk. Synes det gjør livet litt rikere å kunne spise f.eks oliven og andre ostetyper enn norvegia og brie. 

Ok, men du gjør det som passer for deg, jeg gjør det som passer for meg og så lever vi lykkelig med det.. Jeg som sagt synes ikke "livet blir rikere" av å tvangsfore meg selv med mat jeg ikke liker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert veldig rart - men chips er jeg ikke glad i. Syns det smaker som salt papp. Tar en liten håndfull for høflighets skyld for chips er noe som alltid blir servert, spes på vors og sånn. 

Anonymkode: ce417...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frokost!

Spiser ingenting jeg ikke liker, men er morragretten til lunsj og spiser bare frokost for å unngå å bli uggen. Blir som regel noe med lite innsats og lite motstand, som yoghurt, bananer eller müsli.

Anonymkode: b4fe6...f09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...