Jdz Skrevet 9. juni 2021 #21 Del Skrevet 9. juni 2021 For meg er salat + en rik proteinkilde normal middag. For min del er det lettere å droppe frokosten, da går periodisk faste av seg selv, men jeg tror det er veldig individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #22 Del Skrevet 9. juni 2021 Helt greit så lenge du får i deg næring nok. Anonymkode: dd7b0...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #23 Del Skrevet 9. juni 2021 Spiser nesten kun knekkebrød denne uken.. Mer normalt kosthold når jeg har barna annenhver uke. Ikke frokost eller lunsj. 2-3 knekkebrød på ettermiddag eller kveld. Satser på å ha gått ned 1,5 kg innen mandag. Vekta viser 1 kg mindre enn i helga nå men reelt sett er det nok bare noen hundre gram foreløpig. Det er ikke farlig å faste/nesten faste i korte perioder. Husk vann 👍 Anonymkode: a8701...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #24 Del Skrevet 9. juni 2021 Vet du hva, jeg har gjort det, og det funker fjell 😍 Jeg spiser heller en digg frokost til middag, her er noen eksempler: 1 Rundstykke m 2 stekt egg og 2 kylling bacon: Kalorier: 450,9 Karbohydrater: 22,6 Fett: 23,9 Protein: 13,2 Salat: Reke 100 g, majo 20 g, agurk 10 g, 3 små tomat, salat, dill, sitron: Kalorier: 180,1 Karbohydrat: 1,8 Fett: 8,3 Protein: 24 Salat: Pålegg laks 100 g, majo 20 g, agurk 10 g, 3 små tomat, salat, dill, sitron: Kalorier: 336,1 Karbohydrat: 1,6 Fett: 22,7 Protein: 23,2 1 grov Brødskive m smør og 50 g grillet kylling: Kalorier: 227,4 Karbohydrater: 14,3 Fett: 12,5 Protein: 11,5 1 grov brødskive med 80 g reke + 5 g majones, dill, sitron: Kalorier: 168,2 Karbohydrater: 14,5 Fett: 4,7 Protein: 14 1 grov brødskive med 1 kokt egg, dill, sitron: Kalorier: 167,4 Karbohydrater: 13,7 Fett: 7,1 Protein: 8,8 jeg spiser andre ting også altså, men dette er de type frokost-middagene jeg har skrevet ned 😅 Anonymkode: 9fd9e...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #25 Del Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vet du hva, jeg har gjort det, og det funker fjell 😍 Jeg spiser heller en digg frokost til middag, her er noen eksempler: 1 Rundstykke m 2 stekt egg og 2 kylling bacon: Kalorier: 450,9 Karbohydrater: 22,6 Fett: 23,9 Protein: 13,2 Salat: Reke 100 g, majo 20 g, agurk 10 g, 3 små tomat, salat, dill, sitron: Kalorier: 180,1 Karbohydrat: 1,8 Fett: 8,3 Protein: 24 Salat: Pålegg laks 100 g, majo 20 g, agurk 10 g, 3 små tomat, salat, dill, sitron: Kalorier: 336,1 Karbohydrat: 1,6 Fett: 22,7 Protein: 23,2 1 grov Brødskive m smør og 50 g grillet kylling: Kalorier: 227,4 Karbohydrater: 14,3 Fett: 12,5 Protein: 11,5 1 grov brødskive med 80 g reke + 5 g majones, dill, sitron: Kalorier: 168,2 Karbohydrater: 14,5 Fett: 4,7 Protein: 14 1 grov brødskive med 1 kokt egg, dill, sitron: Kalorier: 167,4 Karbohydrater: 13,7 Fett: 7,1 Protein: 8,8 jeg spiser andre ting også altså, men dette er de type frokost-middagene jeg har skrevet ned 😅 Anonymkode: 9fd9e...45f Er en av disse måltidene alt du spiser i løpet av en hel dag? Eller er dette bare middag? Anonymkode: 1aaba...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #26 Del Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo det samme. Ingen grunn til at tidsvinduet ikke kan være tidligere. Anonymkode: dfcbd...09b Nei men det er jo ikke bra for fordøyelsen å legge seg med full mage, og man er mer opplagt utover dagen om man har normal døgnrytme sånn. Men ellers så må man jo gjøre det som funker best. Anonymkode: e224e...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #27 Del Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er en av disse måltidene alt du spiser i løpet av en hel dag? Eller er dette bare middag? Anonymkode: 1aaba...854 Dette er kun eksempler på middag 😊 Spiser også frokost, lunsj og kvelds Anonymkode: 9fd9e...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #28 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg har gått ned nesten 20 kg på et år nå - og hovedårsaken til det er generelt kaloriunderskudd. Spis middag - kutt heller porsjonen. Og en annen ting som hjelper er å spise mest kalorier på dagtid. Så ta middagen tidlig. Typ 16-17 om mulig. Veldig viktig at kroppen får i seg nok mat om ikke har det motsatt effekt. Ikke spis så lite som mulig. Da stopper vektnedgangen og kroppen samler på fettet. Anonymkode: 1ee7c...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #29 Del Skrevet 10. juni 2021 Loff77 skrev (På 9.6.2021 den 15.55): Om du spiser 1 gang om dagen eller 10 spiller ingen rolle. Du må totalt spise mindre enn du forbrenner hvis du skal gå ned hvis ikke går du opp eller står stille Ja så enkelt er det faktisk 😄 (Mange ganger blir jeg helt matt av alle de rare rådene som dukker opp i dette forumet) Anonymkode: c56e5...d19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 10. juni 2021 #30 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har gått ned nesten 20 kg på et år nå - og hovedårsaken til det er generelt kaloriunderskudd. Spis middag - kutt heller porsjonen. Og en annen ting som hjelper er å spise mest kalorier på dagtid. Så ta middagen tidlig. Typ 16-17 om mulig. Veldig viktig at kroppen får i seg nok mat om ikke har det motsatt effekt. Ikke spis så lite som mulig. Da stopper vektnedgangen og kroppen samler på fettet. Anonymkode: 1ee7c...4d9 Om man står opp midt på natta og spiser spiller ingen rolle, det er som du sier kaloriunderskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #31 Del Skrevet 10. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja så enkelt er det faktisk 😄 (Mange ganger blir jeg helt matt av alle de rare rådene som dukker opp i dette forumet) Anonymkode: c56e5...d19 Nei, det er ikke så enkelt, for mat er ikke bare drivstoff, men næringsstoffer. Hvis kroppen var en bil ville ikke maten vært bensin. Den ville vært bensin, olje, hydraulikkvæske, ledninger, dekk osv. Hvis bilen funker dårlig er ikke løsningen mindre drivstoff, men *riktig* drivstoff. To eller ti måltider daglig er IKKE det samme. Føler du behov å spise så ofte er har du enten sykdom eller spiser alvorlig galt. Sannsynligvis spiser du da enten uten du er sulten, eller stopper før du er mett, og begge deler er like unaturlig. Hyppige måltider gjør at kroppen må lage insulin hele tiden og blir ute av stand til å regulere blodsukkeret på egenhånd slik den skal. Det er ikke det samme om kaloriene kommer fra agurk eller lam. Det er ikke det samme om fettet ditt kommer fra biff eller fra ultraprosessert rapsolje. Det er heller ikke likegyldig når på døgnet du spiser. Anonymkode: 6d4db...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #32 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, det er ikke så enkelt, for mat er ikke bare drivstoff, men næringsstoffer. Hvis kroppen var en bil ville ikke maten vært bensin. Den ville vært bensin, olje, hydraulikkvæske, ledninger, dekk osv. Hvis bilen funker dårlig er ikke løsningen mindre drivstoff, men *riktig* drivstoff. To eller ti måltider daglig er IKKE det samme. Føler du behov å spise så ofte er har du enten sykdom eller spiser alvorlig galt. Sannsynligvis spiser du da enten uten du er sulten, eller stopper før du er mett, og begge deler er like unaturlig. Hyppige måltider gjør at kroppen må lage insulin hele tiden og blir ute av stand til å regulere blodsukkeret på egenhånd slik den skal. Det er ikke det samme om kaloriene kommer fra agurk eller lam. Det er ikke det samme om fettet ditt kommer fra biff eller fra ultraprosessert rapsolje. Det er heller ikke likegyldig når på døgnet du spiser. Anonymkode: 6d4db...201 Om noen har mange «måltider» og noen få så er begge deler greit om det er et godt kosthold hvor vekten holder seg stabil (hvis man ønsker opprettholdelse). Akkurat som at noen trives på lavkarbo og noen på høykarbo så er også antall måltider veldig individuelt. Hvis man sliter med sultfølelse så er mange måltider ofte uheldig, men hvis man har lite sultfølelse så kan flere mindre måltider være mer riktig. Det viktigste er at det man får i seg er næringsrikt, råvarebasert og riktig totalmengde på én dag i forhold til individet. Anonymkode: dd7b0...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå