Gå til innhold

Vektnedgang - droppe middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har noen erfaringer med det? Jeg mener ikke å kutte ut hele måltidet - men spise knekkebrød/salat og andre lette matvarer istedet for «vanlig» middag? Er det innafor så fremt jeg får i meg nok grønnsaker osv?

Har noen kilo jeg skal ned slik at kjolen passer til bryllup i sommer så dette er bare er kortvarig måte å miste noen kilo på

Anonymkode: a67a1...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hovedspørsmålet var egentlig; MÅ man spise middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart du kan erstatte «middag» med hva du vil... så lenge du får i deg nok mat (vitaminer, proteiner, karbohydrater osv) 

Jeg spiser nesten aldri middag, er ikke så glad i varm mat, poteter, ris osv.... spiser ofte bare noe med egg (omelett, kokt egg el) eller bare en salat med bønner, grønnsaker og som regel noe fisk i.  

Anonymkode: 1aaba...854

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor å spise lette måtider istedenfor tunge til middag. Problemet kan oppstå hvis du ikke blir så mett som du er vant til, og kompenserer med å småspise utover kvelden. Da går vinninga opp i spinninga. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ha kuttet ut frokost (fastet) og spist en proteinrik middag med mye grønnsaker :) Som @MiaHI så trenger ikke middag være et tungt måltid.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det fungert for dere?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Noen som har noen erfaringer med det? Jeg mener ikke å kutte ut hele måltidet - men spise knekkebrød/salat og andre lette matvarer istedet for «vanlig» middag? Er det innafor så fremt jeg får i meg nok grønnsaker osv?

Har noen kilo jeg skal ned slik at kjolen passer til bryllup i sommer så dette er bare er kortvarig måte å miste noen kilo på

I en periode orket jeg ikke å lage middag (jobbet mye, pendlet osv) - og spiste type knekkebrød og pålegg istedenfor. Vanlige måltider ellers.

Jeg fikk langvarig mangel av D-vitamin og jern. 

Det jeg heller ville gjort var å spise protein+grønnsaker og litt fett. Halve tallerkenen med grønt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lurt å spise et varmt måltid på ettermiddagen/kveld, date varmt måltid metter lenger. Men det behøver ikke være flere kalorier enn du må ha. Ta feks litt kjøtt/fisk, med forskjellige grønnsaker til. Trenger ikke overdrive noen ting. 

Anonymkode: 6559c...f26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser et varmt måltid til lunsjtiden og brød/havregrynsgrøt senere. 2 måltider og litt frukt /grønt i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ha middag, for jeg føler det metter mer. Men jeg kan droppe frokost eller lunsj.

middag trenger ikke være tunge måltider nei.

eks fullkorn wrap med grønnsaker og kylling. 
wok med fiskekaker osv 

mye lett mat man kan lage på kort tid :)  

Anonymkode: 8a7bb...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips fra meg er å heller bytte ut middagen med lettere varianter istedet for å droppe den :)

Grønnsaksgryter, gratinrte grønnsaker i ovn og supper basert på grønnsaker er ofte like lite kalorier som knekkebrød... Men mettet mer og inneholder mange viktige næringsstoffer!! 😄

Anonymkode: e41ce...4ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Periodisk faste er mer nyttig :) Behold middag og lunsj og dropp resten.

Anonymkode: e224e...cc2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gjorde motsatt. Droppet frokost, lunsj og kvelds, og spiste meg god og mett på en skikkelig sunn middag hver dag. Dagens høydepunkt. 

40 kg forsvant på 45 uker. 

Anonymkode: a3ab2...417

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må ikke spise middag nei, men hvis du bytter ut et skikkelig middagsmåltid med litt salat og knekkebrød er sjansen større for at du småspiser (ofte noe usunt) flere ganger resten av dagen. For min del hadde det ikke fungert. Å gjøre middagen litt lettere derimot er nok smart

Anonymkode: 3d383...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det som fungerte var å droppe brødmat og knekkebrød. Og spise tre skikkelige måltider om dagen. 

Anonymkode: 7d910...7cb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Få i deg nok proteiner gjennom dagen. Det metter mest (mer enn fett og karbohydrater) og gjør det enklere å holde seg i kaloriunderskudd. Kutt ned på brød og ultraprossesert mat. Spis mye meieriprodukter og magert kjøtt. 

Anonymkode: 12351...885

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Periodisk faste er mer nyttig :) Behold middag og lunsj og dropp resten.

Anonymkode: e224e...cc2

Det er jo det samme. Ingen grunn til at tidsvinduet ikke kan være tidligere. 

Anonymkode: dfcbd...09b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tips fra meg er å heller bytte ut middagen med lettere varianter istedet for å droppe den :)

Grønnsaksgryter, gratinrte grønnsaker i ovn og supper basert på grønnsaker er ofte like lite kalorier som knekkebrød... Men mettet mer og inneholder mange viktige næringsstoffer!! 😄

Anonymkode: e41ce...4ae

Dette! 

Plantebasert middag trenger heller ikke være "lett", grønnsaker som søtpotet er "tyngre" men inneholder mere energi og mindre kalorier. Samme gjelder linser, bønner og kikerter.

Anonymkode: a770d...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spiser 1 gang om dagen eller 10 spiller ingen rolle. Du må totalt spise mindre enn du forbrenner hvis du skal gå ned hvis ikke går du opp eller står stille

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...