Gå til innhold

Stemor kjøpte stringtruse til datteren min!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 9 år har en stund ønsket seg g-stringtruser. Jeg synes det er i det tidligste laget for slikt undertøy, og har sagt at hun må vente i noen år før det er aktuelt. I helgen var hun hos sin far og der kjøpte stemor en pakke med slike truser til henne. Tenker dere at dette er innafor? Jeg kjenner det er ubehagelig at stemor gjorde dette uten å snakke med meg, og vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå at jenta bruker disse uten å bli den store slemme ulven. Eller overdriver jeg?

Anonymkode: 22c05...eaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at du reagerer. Det er ikke innafor at en 9 åring bruker så seksualisert undertøy. Hva sier barnefar til det? Mulig du ikke kan hindre at hun bruker string hjemme hos dem, men du kan i alle fall sette dine regler i ditt hus den tiden datteren din er hos deg.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er du som seksualiserer og ikke undertøyet i seg selv. 

Anonymkode: 7cd50...8f1

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seksualisert undertøy??? Det er da ingenting seksuelt med en g-string. For mange er det det eneste behagelige undertøyet, siden alle truser uansett prøver å krype opp i rumpa.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

Greit, det er kanskje ikke seksualisert undertøy, men det er uansett et upassende plagg for en 9 åring. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

 

Greit, det er kanskje ikke seksualisert undertøy, men det er uansett et upassende plagg for en 9 åring. 

Hvorfor er det upassende synes du?

Anonymkode: 7cd50...8f1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns kanskje du overreagerer. Hvis datteren din har uttrykt et ønske om å bruke det, så har nok stemor bare kjøpt de for å være grei, og hun har vel bare ikke det samme synet som deg på stringtruser. Akkurat det er det ikke noe feil med og jeg ser egentlig ikke problemet?

Hadde du vært like irritert om det var far som hadde kjøpt trusene og ikke stemor? Hva om det var en tante som hadde kjøpt de? 

Anonymkode: dce9d...459

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager ønsker hun seg noe slikt? Og finns det i barnestr.? Jeg har aldri sett det, og 13-åringen (som kan gå i str) har aldri nærmet seg noe slikt i butikken
Jeg ville bare sagt: «trodde det var for voksne og er de ikke ubehagelige? Jeg bruker ikke sånne.» Så ville de blitt liggende i skittentøyet uendelig lenge. Eller bare sagt at det får hun ha hos far. Vil hun virkelig bruke det er det vel ingen krise. 

Anonymkode: c72df...960

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, regner med at venninnene bruker det, og det er derfor hun og vil ha. 

Personlig ser jeg ikke noe galt i det. Stringtruser er mer behagelig under bukser enn vanlige truser. Nå har datteren din fått én pakke, og ikke byttet ut hele undertøysskuffen. Er dette en kamp du vil ta? Er det verdt det? Eller er det greit å la det gå for å holde freden, og heller ta viktigere kamper om/når de kommer? 

Uansett, om du bestemmer deg for å gjøre noe, så bør du ta en prat med barnefar, ikke stemor, og bli enige om slike småting så dere kan stå på samme side 

Anonymkode: 0ad25...b04

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ungdom brukte vi g-streng kun for å unngå synlig trusekant på rumpa, for det var stygt. Så jo, litt enig i at det er seksualisert, da det i mitt tilfelle var om å gjøre at rumpa så best mulig ut for andre.

Det er jo dritekkelt å bruke, så hvorfor ellers skal et barn bruke det?? 

Usikker på om det er en av kampene man bør ta, spesielt om alle venninnene går med dette, men om du er tøff nok, sett foten ned i ditt hus i hvert fall.

Anonymkode: fd694...e9a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stringtruser er ikke seksuelle truser. Det er mange jenter og kvinner som foretrekker det for at trusa ikke skal synes. 

Veldig dumt å seksualisere barn på grunn av valg av truser. 

Jeg hater stringtruser, men min datter fikk da hun foretrakk det for å ha "usynlig truse" sett utenpå klær. Det handlet ikke om å være sexy. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (6 minutter siden):

Hvorfor lages det stringtruser for 9-åringer?!?!

Jeg visste ikke at det fantes for 9 åringer, jeg har nemlig lett etter til 8 åringen, men det kan jo hende denne 9-åringen er stor og dermed kan bruke små voksentruser, eller så kan det hende at noen har skjønt at stringtruser er mye mer behagelige også for 9-åringer.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som ungdom brukte vi g-streng kun for å unngå synlig trusekant på rumpa, for det var stygt. Så jo, litt enig i at det er seksualisert, da det i mitt tilfelle var om å gjøre at rumpa så best mulig ut for andre.

Det er jo dritekkelt å bruke, så hvorfor ellers skal et barn bruke det?? 

Usikker på om det er en av kampene man bør ta, spesielt om alle venninnene går med dette, men om du er tøff nok, sett foten ned i ditt hus i hvert fall.

Anonymkode: fd694...e9a

Jeg bruker g-string fordi det er mest behagelig. Bomulls-g-string, ikke noe polyester-blonderæl. Både fordi det er mer behagelig å slippe en stor kladd stoff som kryper oppover, og fordi det ser penere ut å ikke ha synlig trusekanten. Ikke mer sexy, bare penere. Har aldri sett en gutt eller mann med synlig trusekant utenpå buksa? Truser må enten ha like lange bein som en herre-bokser, eller være g-string, for å være behagelige. 8-åringen min bruker gutte-boksere, men det er ikke så kult med den digre posen foran (som om 8 år gamle guttebarn uansett har så mye der foran at det trengs...), og ikke så kult med stadige kommentarer om at det er en guttetruse.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bra å gå med g streng.

 

Anonymkode: 65491...ede

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et passende klesplagg for en 9-åring i det heletatt. Ærlig talt. Det er en grunn for at det ikke finnes stringtruser i barneavdelingen. For dette er ikke klær for barn. Dere som mener noe annet må ta dere sammen. Jeg hadde blitt ganske så sur og tatt opp dette med stemor eller far. Ugreit!

Anonymkode: 80bd7...b8f

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om du hadde blitt den "store slemme ulven" som du skriver? Noen må jo sette grenser. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (43 minutter siden):

 

Greit, det er kanskje ikke seksualisert undertøy, men det er uansett et upassende plagg for en 9 åring. 

Hvorfor mener du egentlig dette? 

Anonymkode: dbb54...43c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg visste ikke at det fantes for 9 åringer, jeg har nemlig lett etter til 8 åringen, men det kan jo hende denne 9-åringen er stor og dermed kan bruke små voksentruser, eller så kan det hende at noen har skjønt at stringtruser er mye mer behagelige også for 9-åringer.

Jeg bruker g-string fordi det er mest behagelig. Bomulls-g-string, ikke noe polyester-blonderæl. Både fordi det er mer behagelig å slippe en stor kladd stoff som kryper oppover, og fordi det ser penere ut å ikke ha synlig trusekanten. Ikke mer sexy, bare penere. Har aldri sett en gutt eller mann med synlig trusekant utenpå buksa? Truser må enten ha like lange bein som en herre-bokser, eller være g-string, for å være behagelige. 8-åringen min bruker gutte-boksere, men det er ikke så kult med den digre posen foran (som om 8 år gamle guttebarn uansett har så mye der foran at det trengs...), og ikke så kult med stadige kommentarer om at det er en guttetruse.

Anonymkode: 4b4c1...6b1

En 9-åring skal ikke tenke på om trusekanten syns utenpå buksa altså! Ærlig talt! Da er ungen din alt for tidlig ute med å være opptatt av kropp og utseende, og det er ikke normalt. Jeg har tre jenter der yngste er 10 år,  og INGEN av de går med eller gikk med slike truser i den alderen. Heller ikke vennene deres. De visste knapt nok hva det var. 

Anonymkode: 80bd7...b8f

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det helt sikkert kommer større og viktigere kamper å ta enn dette. Pust.

Anonymkode: c16f5...5f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min lot meg "henge på" i den alderen. Husker det var string fordi synlig trusekant var det værste man kunne bli "tatt for", det var topper selv om man ikke hadde bryst, det var lipgloss og mascara (etterhvert). 

Det gikk helt fint. 

Bruker fortsatt utelukkende string, da det er mer behagelig en en truse som vrir på seg, og man slipper å tenke på sømmer som synes. En enkel bomullstring er ikke et seksualisert plagg. 

Anonymkode: 135fb...270

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...