Gå til innhold

JuliaKepler, 38 år og gravid med nummer 3.


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

mammahjarte skrev (3 timer siden):

Ja, slitsomt å venta. Sjølv om det eigentlig ikkje er lenge å venta så følest det som ein evighet.

Helt enig!

Jeg har målt HCG, jeg ringte nå, men de hadde ikke fått svaret enda. Jeg kunne ringe igjen om et par timer, da skulle svaret foreligge. Blir to litt nervepirrende timer. Slikt jeg har regnet på det, bør HCG ligge på 500. Men, jeg må innrømme at jeg blir veldig overrasket hvis HCG er lavt, samtidig som det er rart at jeg blir overrasket med tanke på at jeg ikke har noen symptomer på graviditet, og disse små blødningene. Weeee, uansett, det blir godt å få et svar. Hvis jeg får et svar. Tar uansett ny HCG på fredag. 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HCG 1500. Det er jo helt supert. Har på et vis ikke vært bekymret, men godt med den bekreftelsen! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo et kjempeflott resultat! Du skal ta ny blodprøve i morgen sant, for å se differansen? Rekker du svar på den før helga mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Ja det var jo et kjempeflott resultat! Du skal ta ny blodprøve i morgen sant, for å se differansen? Rekker du svar på den før helga mon tro?

Jeg tar ny prøve i morgen ja. Jeg kjenner flere som jobber på det laboratoriet der jeg skal ta prøven, så jeg får svaret til ca samme tid som i går, altså nærmere natt til lørdag.. 
 

Mulig jeg har fått et lite symptom? Jeg synes jeg har litt tyngre bryst i dag? Ellers ingen symptomer. Og det er i grunn helt fint det, har ikke behov for å være kvalm, sålenge hCG stiger fint. 
 

Jeg kommer til å måle ganske ekstrakt 48 timer etter, så da bør hCG være steget til ca 3000. Veldig spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, JuliaKepler said:

HCG 1500. Det er jo helt supert. Har på et vis ikke vært bekymret, men godt med den bekreftelsen! 

Det er jo kjempefint resultat :)

59 minutter siden, JuliaKepler said:

Jeg tar ny prøve i morgen ja. Jeg kjenner flere som jobber på det laboratoriet der jeg skal ta prøven, så jeg får svaret til ca samme tid som i går, altså nærmere natt til lørdag.. 
 

Mulig jeg har fått et lite symptom? Jeg synes jeg har litt tyngre bryst i dag? Ellers ingen symptomer. Og det er i grunn helt fint det, har ikke behov for å være kvalm, sålenge hCG stiger fint. 
 

Jeg kommer til å måle ganske ekstrakt 48 timer etter, så da bør hCG være steget til ca 3000. Veldig spennende.

Lykke til med ventinga. Håper på det besta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen friskt blod. Det er ikke mye, men det har kommet i trusen. Merkelige greier. Ingen smerter, så foreløpig tar jeg det med ro, selv om det er veldig kjedelig
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stAre skrev (1 time siden):

lykke til! krysser fingrene for at det går bra. 

Tusen takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke sagt noe til mannen. Rett og slett på grunn av valget om at NIPT- testen styrer litt for hvordan ting blir fremover.. Tenker å vente til svaret foreligger. Det blir rett før uke 12. Barna har jeg lyst til å vente med å fortelle enda lengre, tenker det blir lenge nok å vente for de, selv om vi venter med å fortelle til høsten en gang. 
 

Jeg holder på å forsnakke med HELE TIDEN, både til mannen og venninner. Spent på om jeg klarer å holde på hemmeligheten i 7 uker til.. Det er VELDIG lenge.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først ut må jeg bare presisere at jeg har forståelse og tenker at alle må selv finne ut hva de ønsker. stor respekt til deg uansett hva du velger å gjøre. dele eller ikke :)eg vet heller ingenting om deg eller din mann og deres forhold. 

men.. må bare stille spørsmålet:

du tenker ikke på å fortelle mannen din bare for at du skal ha en å dele det med da?

I forhold til at du har hatt litt blødninger kan det jo kanskje være greit å bare vite at han vet, selv om det ikke blir så mye. . kanskje det kan være fint å snakke om nipt testen og slikt. tenker mer sånn at du ikke står alene 😊

det er jo veldig lenge med syv uker. mannen din kan jo muligens også lure på hvorfor du ikke har nevnt det tidligere og sånn. 

jeg bare stiller noen åpne spørsmål. jeg forventer ikke at du skal argumentere eller forklare deg 😊 og igjen så er det ditt valg og har respekt for hva du gjør 😊 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (På 17.6.2021 den 18.55):

først ut må jeg bare presisere at jeg har forståelse og tenker at alle må selv finne ut hva de ønsker. stor respekt til deg uansett hva du velger å gjøre. dele eller ikke :)eg vet heller ingenting om deg eller din mann og deres forhold. 

men.. må bare stille spørsmålet:

du tenker ikke på å fortelle mannen din bare for at du skal ha en å dele det med da?

I forhold til at du har hatt litt blødninger kan det jo kanskje være greit å bare vite at han vet, selv om det ikke blir så mye. . kanskje det kan være fint å snakke om nipt testen og slikt. tenker mer sånn at du ikke står alene 😊

det er jo veldig lenge med syv uker. mannen din kan jo muligens også lure på hvorfor du ikke har nevnt det tidligere og sånn. 

jeg bare stiller noen åpne spørsmål. jeg forventer ikke at du skal argumentere eller forklare deg 😊 og igjen så er det ditt valg og har respekt for hva du gjør 😊 

Tenkte gjennom det du skrev her og valgte å fortelle mannen om graviditeten. Han ble glad for det, så nå blir det lettere å dele både gleden over graviditeten og bekymringen rundt den med ham ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hCG har steget fra 1500 til 2600, tatt med akkurat 48 timers mellomrom. Ingen større blødninger eller smerter, så tenker det er en helt grei økningen, selv om jeg helst skulle sett 3000- tallet. Orker ikke å måle flere ganger nå med det første, såfremt det ikke kommer noen blødning/ smerter. 

Jeg vurderer en ny hCG rett før uke 8, bare for å se at tallet er veldig høyt. Da kan jeg bestille NIPT- sett fra Danmark og ta prøven i uke 9.
Rart å tenke på at jeg skal bestille settet om 2-3 uker.. 

Ingen symptomer på graviditet, de tyngre brystene kjenner jeg ikke så mye til nå..

Jeg tenker mye på graviditeten, samtidig som jeg ikke helt tør å glede meg ordentlig riktig enda.. Det skyldes både fordi faren for SA/ MA er der, samt at jeg er veldig spent på NIPT- svaret.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (8 timer siden):

Tenkte gjennom det du skrev her og valgte å fortelle mannen om graviditeten. Han ble glad for det, så nå blir det lettere å dele både gleden over graviditeten og bekymringen rundt den med ham ❤️

sååå godt å lese 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mammahjarte skrev (5 timer siden):

Så fin økning :)

Det er jo
73.33 %.

Jeg leste det du skrev i din dagbok om at etter 1200, så dobbelt det seg hver 3. dag, da er jeg godt innenfor..

 

Tok ny test i dag, fortsatt uke 2-3, det hadde jeg for 11 dager siden igså. Rart at den ikke er 3+ nå..? Er i grunn ikke bekymret, siden hCG har økt, men hadde jeg ikke målt hCG, så hadde jeg vært rimelig stresset nå.. Har ikke flere tester med ukesindikator, så jeg får ikke testet på morgenurin i morgen.. Ikke at det er så viktig heller..

 

I dag kom det litt mer blodtilblandet slim og en koagel. Første gang jeg ser det. Vurderer å be om en TUL til uken, bare for å se om det er hjertelyd.. Får vente og se det ann noen dager.. Fortsatt absolutt ingen symptomer på graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, JuliaKepler said:

Jeg leste det du skrev i din dagbok om at etter 1200, så dobbelt det seg hver 3. dag, da er jeg godt innenfor..

 

Tok ny test i dag, fortsatt uke 2-3, det hadde jeg for 11 dager siden igså. Rart at den ikke er 3+ nå..? Er i grunn ikke bekymret, siden hCG har økt, men hadde jeg ikke målt hCG, så hadde jeg vært rimelig stresset nå.. Har ikke flere tester med ukesindikator, så jeg får ikke testet på morgenurin i morgen.. Ikke at det er så viktig heller..

 

I dag kom det litt mer blodtilblandet slim og en koagel. Første gang jeg ser det. Vurderer å be om en TUL til uken, bare for å se om det er hjertelyd.. Får vente og se det ann noen dager.. Fortsatt absolutt ingen symptomer på graviditet. 

Eg har hørt at måling med ukesindikator ikkje er heilt rett for alle, hadde noko med variablar når det kjem til hcg. Skjønner at det er demotiverende. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra du har fortalt mannen :) Han er jo forelder til denne bønna like mye som deg, så jeg tenker at det er riktig at han vet like mye som deg på dette tidspunktet.

Bra hcg-økningen beroliger deg litt, så håper vi det fortsetter slik :klem: Tungt å være bekymret for alt som kan gå galt, men jeg skjønner deg såå godt. Det er vanskelig å tro og glede seg før man føler seg mer sikker. Helt naturlig å beskytte seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag valgte jeg å ringe fastlegen, som sendte henvisning til innvendig UL. Hastegrad 1 uke. Håper å få det i løpet av denne uken. 

Etter at jeg snakket med legen, så har det kommet mer blod. Første gang jeg har valgt å bruke bind. Skikkelig kjedelig. Fortsatt ingen symptomer på graviditet, vet ikke helt hva jeg tenker om det

Er det slik at det ikke er liv laget dette, så ønsker jeg å bli fort ferdig med prosessen, slik at vi kan sette i gang på nytt. Godt å vite at jeg fortsatt har egg og blir gravid

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk ringt legen, og håper du får ultralyden så snart som mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du var henvist :) Ja skjønner deg godt, det er noko med å faktisk ha noko å forhalda seg til, håper på det beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...