Gå til innhold

JuliaKepler, 38 år og gravid med nummer 3.


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

Endelig pos test

Vi har fra før av 2 barn, så det blir fint med en liten attpåklatt. Jeg har lenge ønsket meg nr 3, men mannen har ikke vært interessert. Plutselig på nyåret så endret han mening, og vi begynte prøvingen. De 3 første pp var det ingen resultat. Så tok vi en pause pga vaksinen. Pp4 hadde vi samleie 2 ganger rundt EL og jammen meg ble det full pott! Jeg har spottet litt de siste dagene, så jeg hadde ingen forhåpninger da jeg testet i dag. Der tok jeg feil! Gravid 1-2. Jeg har enda ikke sagt noe til mannen. Han synes svangerskapene er så lange og i grunn litt uinteressante. Vi har snakket om at vi ønsker å ta NIPT- test, svaret foreligger ca uke 11-12. Mulig jeg venter til svar foreligger. Jeg vet at det for han sin del er helt greit å vente med å fortelle til da. Satser på at formen er like fin som med de to første svangerskapene, slik at jeg selv kan velge når jeg skal fortelle..

64827950-161C-44E3-9B29-21468D9C2E35.jpeg

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målte HCG i går, 27. Ny måling i morgen. Mye mer spotting i morges, men heldigvis ikke friskt blod. Ingen symptomer på hverken graviditet eller evt spontanabort. Veldig spent på HCG i morgen. Håper at tallet er høyere enn 40. Er det mye lavere, så er jeg redd dette ikke går.. Går det riktig vei, så har jeg planer om en ny HCG i midten av neste uke.. 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få en dårlig følelse.. Stadig mer spotting. Jeg testet pos på mandag på test som hadde følsomhet på 25. Nesten dager senere burde HCG nesten ha doblet seg. Den var jo bare på 27. Jeg skal ta ny test etterpå, er den neg, da har det gått galt. Uansett ny HCG i morgen tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det litt mer friskt blod på papiret. Blir godt å få HCG svar i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har HCG økt fra 27 til 59. Veldig fornøyd med den økningen. Kommer til å måle en gang til i midten av neste uke. Veldig godt å ha konkrete tall å forholde meg til. 
 

Ingen symptomer på graviditet enda. 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ingenting

Nå var jeg på do, og nå var det en litt blod i trusen og en god del friskt blod på papiret da jeg tørket meg. Liker ikke dette! Jeg avventer til midten av uken med ny måling. Kommer det mensen- mengder, så får jeg heller ta en ny HCG før det. Skikkelig dritt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt toalettbesøk, gammelt blod nå heldigvis

Samtidig, vi har bestemt oss for å ta NIPT test og er det noe galt med fosteret, så blir det provosert abort. Jeg tenker derfor at hvis kroppen støter ut embryoet nå, så er det fordi det er sykt. Jeg vil heller det, enn at jeg tar abort om ca 7 uker.. 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DislayName skrev (18 minutter siden):

Hvor tenker du ta NIPT test?

Bestille via ultralydklinikken.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt gammelt blod når jeg tørker, men ikke friskt. Ingen symptomer hverken på det ene eller andre. Føler meg foreløpig trygg på at dette faktisk skal gå. Er i grunn mer bekymret for NIPT. Håper ikke det blir noen overraskelser der. 5 uker til at tar testen, 6- 7 uker til jeg vet om dette eventuelt er et svangerskap jeg ønsker å fortsette.. Hvis ikke naturen ordner opp på egenhånd før den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt mye spotting, gammelt blod. Er foreløpig rolig på det. Ingen symptomer. Ser frem til midten av neste uke og måling av HCG. Da bør den være ganske så høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært full fart i hele dag. Blitt litt tunge løft i løpet av dagen også. Kjenner nå at jeg har litt smerter i korsryggen. Frisk blod igjen. Ikke store mengdene, bare slik at jeg kjenner at jeg er fuktig, så er det friskt blod på papiret. Jeg er usikker på om korsrygg- smertene er etter all aktiviteten i dag, eller om det kan være noe på gang. Ingen mensenmurring eller noe annet.. Hatt en SA tidligere og den kom en uke etter første positive test. HCG gikk da fort nedover. Enda ikke en dag uten spotting eller friskt blod siste uken. Lover i grunn ikke godt, men velger å ikke ta sorgene på forskudd.. 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første dag uten spotting og med vanlig utflod 👏

Tok ny test, fortsatt 2-3. Siste jeg tok, var også 2-3, var på onsdag (søndag i dag). Ingen symptomer. Ny HCG på onsdag, da bør den være på rundt 500 🙏

Endret av JuliaKepler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4+6

Søren altså

Igjen er det friskt blod på papiret. Ingen symptomer. Det her kan virkelig gå begge veier. Hadde en opptur i går, ekstra kjedelig med friskt blid i dag da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny test, fortsatt 2-3.. Lyst til å ta en på morgenurin i morgen, så blir det HCG på onsdag. 

På et vis så er det litt greit også med denne spottingen. Tar det ikke som en selvfølge at det blir barn på nyåret. Det vil nok bidra til at det ikke blir like tøft å gjennomføre en provosert abort hvis NIPT skulle vise at fosteret ikke er friskt. Noen spennende uker i møte..

Blir det abort pga svar på NIPT, så vil jeg prøve en gang til. Skulle det igjen være noe, så sier jeg meg nok fornøyd med to friske barn. Det er lettere å leve med for min del, enn tre barn, der det ene har mange helseutfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj jeg hadde ikke fått med meg denne nye dagboken din! Vil selvfølgelig følge med. Håper det blir et 40 ukers langt svangerskap! Men skjønner du syns blødningen er ubehagelig 😕 men det har ikke vært massive mengder, eller smerter? Satser på at det er helt normalt da. Og at du får max på siste testen i morgen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser du også har blødnigner, utrolig kjipt! Håper på det beste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (4 timer siden):

Hei. Ser du også har blødnigner, utrolig kjipt! Håper på det beste ❤️

Jeg var inne og leste i din dagbok nå, skikkelig dritt med disse blødningene ja. 
 

Jeg klarte ikke å la være, tok ny test, fortsatt 2-3. Skal bli godt å få HCG svar nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JuliaKepler said:

Jeg var inne og leste i din dagbok nå, skikkelig dritt med disse blødningene ja. 
 

Jeg klarte ikke å la være, tok ny test, fortsatt 2-3. Skal bli godt å få HCG svar nå

Ja, slitsomt å venta. Sjølv om det eigentlig ikkje er lenge å venta så følest det som ein evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...