AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 På Redbull sukkerfri så står at det har 3 kalorier per 100ml. Hele den små boksen er 250l hvordan er det mulig at hele drinken kun blir 7,5 kalorier ? Er dette virkelig sant??? Eller noe jeg ikke har fått med meg her? Skader drinken min diett for vektnedgang på noen måte ? Føler faktisk den er appetitt dempende så er blitt glad i å ta en slik om dagen. Ikke hver dag men ofte nok til å ønske et svar. 😛 for godt til å være sant😭 Anonymkode: ab164...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Beklager: 250ml** Anonymkode: ab164...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 5. juni 2021 #3 Del Skrevet 5. juni 2021 Den inneholder jo kunstig søtningsmiddel i stedet for sukker. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 Det brukes søtstoffer istedenfor sukker. Mange tror søtstoffer er helt kalorifrie, men de er bare 200-800x søtere enn sukker så det trengs mindre mengder. Derfor vil det være noe kalorier mer enn 0. Anonymkode: cb5a2...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 Hvilken sukkererstatning er brukt? Stemmer nok med kalorier, men det kan allikevel ødelegge vektnedgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 Anonyminist skrev (3 minutter siden): Hvilken sukkererstatning er brukt? Stemmer nok med kalorier, men det kan allikevel ødelegge vektnedgang. Hvordan det? Anonymkode: fa6b5...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. juni 2021 #7 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan det? Anonymkode: fa6b5...852 Gir det blodsukkerstigning feks? Jeg aner ikke næringsinnholdet i denne. Hvis det funker for deg, så drikk det. Selv holder jeg meg unna enkelte sukkeralkoholer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Del Skrevet 5. juni 2021 Anonyminist skrev (10 minutter siden): Gir det blodsukkerstigning feks? Jeg aner ikke næringsinnholdet i denne. Hvis det funker for deg, så drikk det. Selv holder jeg meg unna enkelte sukkeralkoholer . Jeg er ikke ts😊 Men jeg skjønner ikke hvordan kalorifattig søtning som gir en drikke på 1 kcal pr ml kan kødde til vektnedgang. Er dette vitenskapelig bevist, og hvor mye påvirkning har det? Anonymkode: fa6b5...852 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #9 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke ts😊 Men jeg skjønner ikke hvordan kalorifattig søtning som gir en drikke på 1 kcal pr ml kan kødde til vektnedgang. Er dette vitenskapelig bevist, og hvor mye påvirkning har det? Anonymkode: fa6b5...852 Det er noe assosiasjon til at kunstig søtning kan tulle med tarmfloraen. Dette er nokså ny forskning, og det gjør deg ikke automatisk feit. Men, hvis tarmfloraen ikke er på topp kan det påvirke hormoner som styrer med insulin, stoffskifte, appetittregulering osv. Vi vet ikke så veldig mye om det enda, og man kan fint gå ned i vekt selv om man inkluderer kunstig søtning i kostholdet. Anonymkode: cb5a2...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #10 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er noe assosiasjon til at kunstig søtning kan tulle med tarmfloraen. Dette er nokså ny forskning, og det gjør deg ikke automatisk feit. Men, hvis tarmfloraen ikke er på topp kan det påvirke hormoner som styrer med insulin, stoffskifte, appetittregulering osv. Vi vet ikke så veldig mye om det enda, og man kan fint gå ned i vekt selv om man inkluderer kunstig søtning i kostholdet. Anonymkode: cb5a2...00b Ok, takk for svar😊 Anonymkode: fa6b5...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #11 Del Skrevet 5. juni 2021 Kroppen skiller ikke mellom kunstig søtning og sukker. Det skilles ut insulin for å bearbeide det søte og hvis det ikke er noe søtt så jobber kroppen uansett for å bryte det ned. Ikke bra med insulinstigning når det ikke er noe søtt å fordøye. Anonymkode: ab135...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #12 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kroppen skiller ikke mellom kunstig søtning og sukker. Det skilles ut insulin for å bearbeide det søte og hvis det ikke er noe søtt så jobber kroppen uansett for å bryte det ned. Ikke bra med insulinstigning når det ikke er noe søtt å fordøye. Anonymkode: ab135...99a Hvorfor det? Anonymkode: fa6b5...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. juni 2021 #13 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er ikke ts😊 Men jeg skjønner ikke hvordan kalorifattig søtning som gir en drikke på 1 kcal pr ml kan kødde til vektnedgang. Er dette vitenskapelig bevist, og hvor mye påvirkning har det? Anonymkode: fa6b5...852 Nei vel. Det finnes sikkert 50 ulike sukkeralkoholer. De påvirker blodsukkeret i ulik grad, de verste 80% av sukker. ( det finnes masse vitenskap , også en oversikt over alle i en graf ) Hvor mye påvirkning det har varierer fra person til person. Jeg tåler feks malitol veldig dårlig, men stevia og sukrin feks er bra. Jeg aner jeg ikke hva denne inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #14 Del Skrevet 5. juni 2021 Anonyminist skrev (2 minutter siden): Nei vel. Det finnes sikkert 50 ulike sukkeralkoholer. De påvirker blodsukkeret i ulik grad, de verste 80% av sukker. ( det finnes masse vitenskap , også en oversikt over alle i en graf ) Hvor mye påvirkning det har varierer fra person til person. Jeg tåler feks malitol veldig dårlig, men stevia og sukrin feks er bra. Jeg aner jeg ikke hva denne inneholder. Hvordan vet du hvilke typer du tåler, og hva skjer når du får i deg en type du ikke tåler? PS. Ja, jeg er nysgjerrig. Trenger ikke svare hvis du ikke gidder😊 Anonymkode: fa6b5...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. juni 2021 #15 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du hvilke typer du tåler, og hva skjer når du får i deg en type du ikke tåler? PS. Ja, jeg er nysgjerrig. Trenger ikke svare hvis du ikke gidder😊 Anonymkode: fa6b5...852 Da går jeg opp i vekt. Ikke av en sånn drikk, men over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #16 Del Skrevet 5. juni 2021 Anonyminist skrev (22 minutter siden): Da går jeg opp i vekt. Ikke av en sånn drikk, men over tid. Da må du jo ha testet ut ganske systematisk, og over tid. Hvordan gjorde du det? Anonymkode: fa6b5...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 5. juni 2021 #17 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må du jo ha testet ut ganske systematisk, og over tid. Hvordan gjorde du det? Anonymkode: fa6b5...852 Ved og spise og drikke. Er såpass systematisk at jeg legger merke til når klærne sitter stramt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #18 Del Skrevet 5. juni 2021 Anonyminist skrev (2 minutter siden): Ved og spise og drikke. Er såpass systematisk at jeg legger merke til når klærne sitter stramt . Ja, men tenker at da må du ha spist/drukket utelukkende ett søtningsmiddel en relativt lang periode, merket vektøkning, skrotet det søtningsmiddelet, og så utelukkende unntatt et annet søtningsmiddel over en lengre periode. Korrekt? Takk for at du gidder å svare meg😊 Anonymkode: fa6b5...852 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #19 Del Skrevet 5. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men tenker at da må du ha spist/drukket utelukkende ett søtningsmiddel en relativt lang periode, merket vektøkning, skrotet det søtningsmiddelet, og så utelukkende unntatt et annet søtningsmiddel over en lengre periode. Korrekt? Takk for at du gidder å svare meg😊 Anonymkode: fa6b5...852 Og mellom hver periode bør vedkommende ha en lengre periode uten søtning der vekta går ned. Imponerende. Anonymkode: 52b51...d72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #20 Del Skrevet 5. juni 2021 Det er så mange som mener at kunstig søtningsmiddel gjør at man enten legger på seg eller at det gir kroppen fake signaler og tuller med systemet vårt. Det er så feil!!! Jeg mener veldig mange snakker dårlig om sukker, fordi de selv føler de må holde seg unna og da mener de alt sukker er ondt! De klarer ikke holde seg til kun kunstige søtningsmidler og faller av slankingen sin. Man kan fint spise kunstig sukker om man klarer å kontrollere seg Om man er livredd for sukker, så er det ganske mye mat som inneholder noe sukker. Da kan man ikke spise frukt, grønsaker, og mye mye annet bortsett fra kjøtt. Dere så er så bastante på at dere ikke går ned i vekt med sukker i kosten, hva spiser dere egentlig? 🙄 For å svare deg ts, nei man legger ikke på seg av kunstig sukker. Ja kunstig sukker er søtere, men det inneholder langt mindre til 0 kalorier. Når det kommer til vektnedgang så handler det kun om å ligge i kalori underskudd, og det kan man lett ved å drikke kunstig søtsatt drikke 😊 Anonymkode: c1b42...966 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå