Gå til innhold

Kan man tro på tarot og klarsynte? Har klarsynte evner? Kan spådamer spå? Nei, dette er bare tull.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil bare offentliggjøre til dere som er usikre på tarot/klarsynte osv, at det bare er tull. Jeg har blitt lurt selv, jeg har også prøvd det selv og dermed «lurt andre». Det var en periode jeg selv trodde på dette og jeg vil nå si unnskyld for de jeg eventuelt har lurt, feks. her på KG, jeg angrer. Nå har jeg tatt i mot Jesus og DET er virkelig for meg. 

Jeg har ringt til spådamer i minst 10 år selv, brukt mange tusen, om ikke flere 100.000 på det. Jeg har vært i vanskelige situasjoner, overgrep og alt mulig. Det å ha en å snakke med, anonymt føltes så trygt ut den gang. Jeg ble fortalt at ting skulle bli bedre, fikk råd, trøst over telefon fra damer som var ekstremt alternative og med en dose humør og eventyr ble dette gøy for meg og avhengighetsskapende. Jeg har heldigvis kommet ut fra det nå, har ikke ringt en eneste telefon det siste året. 

Ting de sa, kunne passet til hvem som helst, eller passet til min situasjon ut fra hva jeg sa. Jeg ville så gjerne ha hjelp. Noen ganger traff de blink, men det er ikke så vanskelig hvis man er en god menneskekjenner, smart og stiller de riktige spørsmålene. Noen ganger sa jeg ingenting om meg selv, og de kunne likevel beskrive en situasjon som var sant, og da trodde jeg på at de hadde evner. Sannheten var at de egentlig bare traff blink et par ganger av alle de hundrevis av gangene jeg ringte. De fleste som ringer inn spør om kjærlighet, familie, vennskap, eller økonomi, og dette vet de som spår! Som oftest tok de feil, også angående fremtiden. Noen ganger skjedde jo det de sa, men det tror jeg er mer tilfeldig.

Nå er jeg i en fase hvor jeg vet at dette bare har vært tull! Og om det ikke er tull, så er det i hvertfall styrt av onde åndskrafter der ute, muligens demonsk og det bør man absolutt holde seg unna. 

Min «opplæring» i tarotkort fikk jeg fra å lese meg opp, følge magefølelsen og høre på disse damene og mennene. Jeg lærte utrolig mye om hvordan man skal kommunisere og dette har jeg selv prøvd ut gratis, på venner/familie og fremmede. Det ble som en morsom hobby, og det er gøy å føle seg spesiell, at folk så opp til meg og at jeg trodde jeg kunne være til hjelp. Spesielt når jeg har møtt så mye motstand i livet, er det godt å prøve å hjelpe andre. 

Disse kortene var overhode ikke bra for meg. Jeg følte de begynte å prate til meg, rope på at jeg skulle ta de opp, spesielt på kveldene var det eklest. Kan godt hende det bare var jeg som fantaserte, men jeg måtte kaste dem til slutt. 

Anonymkode: 31e09...42d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som the joke is on you. Men leit at det skjedde. Likevel, du har ikke fasiten, det er arrogant å tro. 

Anonymkode: 172d7...174

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lite hell med andre som har lest for meg, ting har aldri skjedd. Men når jeg har lest for meg selv har alt skjedd, også ting utenfor min kontroll så var ikke jeg som orkestrerte etter kortene. Så det var absolutt reellt og ganske sykt egentlig. Men siden jeg fikk hodepine, angst og mareritt sluttet jeg med det. Hele luften ble merkbart annerledes når jeg tok i kortene, på en negativ måte. Sprøtt egentlig 

Anonymkode: 4d172...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har innsett at det ikke finnes spåkoner med magiske evner eller magiske kort.

Litt rart at du da går over til en annen magisk figur (Jesus), men i norsk mainstream-kristendom er det i det minste mye mindre pengesvindel ute å går :)

Anonymkode: abc6a...fa2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har ringt klarsynte spådamer også, men jeg føler at jeg fikk svar. Den ene jeg ringte var litt ullen, så kunne vel påstå at hun var generell, men den andre spådama jeg ringte var på noe som het www.spålive.no, hun brukte ikke kort eller noe, hun sa hun ba mye og at hun fikk svar fra det hun så på som sine skyddsengler og jeg fikk svar på ting som var helt utrolig og hun visste ting jeg ikke kan forstå at hun kunne vite.  Så jeg tror at noen er ekte og noen av de tror på Gud og at gavene er fra Gud?

Endret av Malle2021
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malle2021 skrev (3 minutter siden):

Jeg har ringt klarsynte spådamer også, men jeg føler at jeg fikk svar. Den ene jeg ringte var litt ullen, så kunne vel påstå at hun var generell, men den andre spådama jeg ringte var på noe som het spålive.no, hun brukte ikke kort eller noe, hun sa hun ba mye og at hun fikk svar fra det hun så på som sine skyddsengler og jeg fikk svar på ting som var helt utrolig og hun visste ting jeg ikke kan forstå at hun kunne vite.  Så jeg tror at noen er ekte og noen av de tror på Gud og at gavene er fra Gud?

Dette er cold reading, og mange såkalte spåkoner o.l. er flinke på det. Selvfølgelig er det humbug alt sammen, akkurat som ts skriver.

«Personer som utøver cold reading, har ingen forhåndsinformasjon om dem de snakker til. Ved å analysere kroppsspråk, alder, kjønn, talemåte, religion og klesstil, og ha kjennskap til statistikker, klarer trente personer likevel raskt å late som de får informasjon på overnaturlig vis. En profesjonell «tankeleser» som bruker denne metoden, kan også fiske etter passende svar ved å foreslå selvsagtheter som passer alle, antyde muligheter og føre samtalen i en prøvende, søkende stil med et bombardement av hyppige, men diskret spørsmål for å finne det som kan oppleves som overraskende presise treff. Slik avlesning kan også skje intuitivt og ubevisst.»

https://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Anonymkode: 209e2...ca4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 16.54):

Dette er cold reading, og mange såkalte spåkoner o.l. er flinke på det. Selvfølgelig er det humbug alt sammen, akkurat som ts skriver.

«Personer som utøver cold reading, har ingen forhåndsinformasjon om dem de snakker til. Ved å analysere kroppsspråk, alder, kjønn, talemåte, religion og klesstil, og ha kjennskap til statistikker, klarer trente personer likevel raskt å late som de får informasjon på overnaturlig vis. En profesjonell «tankeleser» som bruker denne metoden, kan også fiske etter passende svar ved å foreslå selvsagtheter som passer alle, antyde muligheter og føre samtalen i en prøvende, søkende stil med et bombardement av hyppige, men diskret spørsmål for å finne det som kan oppleves som overraskende presise treff. Slik avlesning kan også skje intuitivt og ubevisst.»

https://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Anonymkode: 209e2...ca4

Usj, jeg håper jo at noen spåmenn eller spådamer er ekte også de som er på nettet og teletorg? Eller tror du det ikke finnes klarsynte som er ekte i hele tatt? Jeg har pratet med noen veldig bra på www.synskonline.no

Endret av Malle2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malle2021 skrev (1 minutt siden):

Usj, jeg håper jo at noen spåmenn eller spådamer er ekte også de som er på nettet og teletorg? Eller tror du det ikke finnes klarsynte som er ekte i hele tatt?

Selvsagt fins ingen ekte klarsynte. Det er testet hundrevis av ganger, og det er bare tilfeldigheter som gjør at det en sjelden gang blir riktig, enten «spådommen» ytres av en s.k. klarsynt eller en helt tilfeldig person. 

James Randi Foundation har siden ca 1964 tilbudt 1 million amerikanske dollar i premie dersom noen kunne bevise slik aktivitet. Ingen har fått pengene. Men om klarsynthet finnes, så ville det jo vært lettjente penger, eller hva? 

Anonymkode: 209e2...ca4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for Jesus er mye mer ekte? 

 

Anonymkode: 9206b...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja for Jesus er mye mer ekte? 

 

Anonymkode: 9206b...436

Nå er jeg langt fra religiøs.

Ja Jesus var ekte. Historiene og evnene derimot

Anonymkode: 5b841...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 17.02):

Selvsagt fins ingen ekte klarsynte. Det er testet hundrevis av ganger, og det er bare tilfeldigheter som gjør at det en sjelden gang blir riktig, enten «spådommen» ytres av en s.k. klarsynt eller en helt tilfeldig person. 

James Randi Foundation har siden ca 1964 tilbudt 1 million amerikanske dollar i premie dersom noen kunne bevise slik aktivitet. Ingen har fått pengene. Men om klarsynthet finnes, så ville det jo vært lettjente penger, eller hva? 

Anonymkode: 209e2...ca4

Jeg har trodd dette er ekte, for eksempel Snåsamannen. Men hvem vet, det er er jo også noe jeg leste om CIA eller FBI som gjorde noen tester med amerikanske synske. Jeg har hørt at www.spåtjenester24.no tester sine spådamer.

Endret av Malle2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kan se fremtiden fordi fremtiden kan alltid forandre seg, men at noen har evner, det er helt sant. Healing = sende sterke positive vibrasjoner til et annet menneske. Svart magi = sende sterke negative vibrasjoner til et menneske. alt i universet er vibrasjoner og frekvenser og hvis man kan universets lover, så kan man lese energien til et menneske å «se» hvor dem er i sin spirituelle utvikling, hva man trenger å jobbe med og hva som kan ligge i nærmeste fremtid. vi lever i en dimensjon hvor realiteten skapes av våre følelser og tanker. vi er alle ett og det er også mye mer til livet både før og etter døden som ingen kan vite sikkert. 

Endret av indigob
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror så absolutt at det fins klarsynte som har sterke evner. Men det fins nok også et hav av mennesker som er svindlere på dette området, og også mennesker som er overbevist om at de har sterke evner, men som kanskje ikke helt klarer å bruke evnene på riktig måte. Jeg tror også at de som virkelig er klarsynte, ikke alltid kan bestemme når de skal «se» eller hva de skal «se», sånn jeg har forstått det, så har informasjonen kommet til dem, når det har vært behov for det. Derfor funker det ikke å forske på dette, gjøre tester og lignende. Jeg tror det er så mye vi ikke vet enda om dette, så mye vi ikke er i stand til å forstå. 

Anonymkode: 32c6f...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det finnes noen, men det er nok ikke mange av dem på verdensbasis. Her i landet har vi absolutt ingen troverdige etter at snåsamannen gikk bort. 

Anonymkode: 4d994...ec5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke penger på slikt, jeg kan godt bruke tarot og horoskop for å gi meg innsikt, men det med forutsetning om at det fortsatt er jeg som har siste ordet, og jeg stoler ikke på det jeg får vite som en sannhet. Hadde det vært en sannhet så hadde jeg møtt en ny person som skulle bli superviktig i livet mitt omtrent hver gang jeg la kort. 

Liker ikke spåkoner og slikt, men har tro på at noen har evner, det har jeg. Var hos Joralf Gjerstad som tenåring før han ble kjent, og det jeg opplevde der har jeg ikke ord for, han gjorde noe/kanaliserte noe som ikke tilhører denne materialistiske verdenen, der er sikkert. Jeg har aldri opplevd lignende hverken før eller siden. 

Jeg har også møtt på ei dame som jobber med dette som gjør det litt som ham, hun tar ikke mer betalt enn det hun blir gitt frivillig og hun har også definitivt varme hender og evner som overgår det normale. 

Men man burde ikke hengi seg totalt til spåkoner og synske over telefon synes jeg, og ellers også så bør man ikke ta alt for god fisk. Det er langt, langt flere uekte enn de ekte der ute, og de mer ekte er "one in a million" og jobber ut i fra andre prinsipper, de er ikke mest opptatt av pengene blant annet. Joralf selv arbeidet i andre jobber hele livet, han levde aldri ut i fra det han fikk som healer. 

Synd at du brukte så masse penger på dette TS.. det forteller meg egentlig bare at vi har et kjempedårlig Dps i dette landet, du burde tilstrekkelig fått hjelp for traumene dine. 

 

 

Anonymkode: d76d2...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2021 at 4:54 PM, AnonymBruker said:

Dette er cold reading, og mange såkalte spåkoner o.l. er flinke på det. Selvfølgelig er det humbug alt sammen, akkurat som ts skriver.

«Personer som utøver cold reading, har ingen forhåndsinformasjon om dem de snakker til. Ved å analysere kroppsspråk, alder, kjønn, talemåte, religion og klesstil, og ha kjennskap til statistikker, klarer trente personer likevel raskt å late som de får informasjon på overnaturlig vis. En profesjonell «tankeleser» som bruker denne metoden, kan også fiske etter passende svar ved å foreslå selvsagtheter som passer alle, antyde muligheter og føre samtalen i en prøvende, søkende stil med et bombardement av hyppige, men diskret spørsmål for å finne det som kan oppleves som overraskende presise treff. Slik avlesning kan også skje intuitivt og ubevisst.»

https://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Anonymkode: 209e2...ca4

Jeg er ikke den du siterer, men jeg vil si at cold reading absolutt er veldig vanlig praksis hos "klarsynte". Mennesker gir fra seg helt vanvittig mye mer info enn hva de selv tror. 

Imidlertid har jeg vært borti to mennesker som har overbevist meg fullstendig om at de faktisk var klarsynte. Begge to var helt tilfeldige møter, det ene i en butikk og den andre via felles venner. Det var heller ingen betaling med i bildet.

De fortalte meg begge to ting som det er ingen måte de kunne ha lest seg opp eller gjennom cold reading. De visste ikke navnet mitt heller. Han ene fortalte meg om en baby som jeg spontanaborterte som kun to mennesker nær meg visste om og svært mange detaljer som omhandlet denne situasjonen. Også andre detaljer om jobbsituasjon og et nytt hus. Hun andre beskrev mine besteforeldre i detalj, inkludert hva min bestemor ble begravet i, som var svært uvanlig. Det var også snakk om min barndom og min økonomiske situasjon, også hun traff mye på jobbsituasjon hun også.

Det endret hele min virkelighetsoppfatning. Jeg trodde ikke på noe overnaturlig før dette.. Men det finnes ingen annen forklaring. Hører gjerne hvis noen mener det, for det hadde fjernet endel angst 😂

Anonymkode: f7152...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

indigob skrev (3 timer siden):

ingen kan se fremtiden fordi fremtiden kan alltid forandre seg, men at noen har evner, det er helt sant. Healing = sende sterke positive vibrasjoner til et annet menneske. Svart magi = sende sterke negative vibrasjoner til et menneske. alt i universet er vibrasjoner og frekvenser og hvis man kan universets lover, så kan man lese energien til et menneske å «se» hvor dem er i sin spirituelle utvikling, hva man trenger å jobbe med og hva som kan ligge i nærmeste fremtid. vi lever i en dimensjon hvor realiteten skapes av våre følelser og tanker. vi er alle ett og det er også mye mer til livet både før og etter døden som ingen kan vite sikkert. 

Jeg begynner med å si nå at jeg ikke kritiserer din tro.

Du kan ikke si det er helt sant at det fins noen synske. Du skal få tro det, men da er det slik du må ordlegge deg.

Du skriver at alt i universet er vibrasjoner og frekvenser. Det er nesten helt sant. Elementærpartikler oppfører seg både som partikler og bølger. Så ja de kan defineres som en gitt mengde frekvens. Kvanter, men det er ingen ting som heter positive eller negative vibrasjoner. Man kan ikke påvirke frekvensen på bølger. Da har du endret hele naturen i bølgen. Så dette er virkelig ikke i nærheten av sant. 

Man kan ikke lese energien til et menneske. Et menneske har ikke noen indre energi som du oppfatter som personlighet eller sjel. Du skal få lov å tro på sjel, men ikke kall det for energi. Det blir for dumt. Du kan ikke finne på en egen definisjon for et begrep.

Ellers synes jeg måten du ordlegger deg på blir helt feil. Du skriver som om dette er sannheten, men vi begge vet dette er pseudovitenskap uten begrunnelser fra den virkelige verden.

Anonymkode: 5b841...ee1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg begynner med å si nå at jeg ikke kritiserer din tro.

Du kan ikke si det er helt sant at det fins noen synske. Du skal få tro det, men da er det slik du må ordlegge deg.

Du skriver at alt i universet er vibrasjoner og frekvenser. Det er nesten helt sant. Elementærpartikler oppfører seg både som partikler og bølger. Så ja de kan defineres som en gitt mengde frekvens. Kvanter, men det er ingen ting som heter positive eller negative vibrasjoner. Man kan ikke påvirke frekvensen på bølger. Da har du endret hele naturen i bølgen. Så dette er virkelig ikke i nærheten av sant. 

Man kan ikke lese energien til et menneske. Et menneske har ikke noen indre energi som du oppfatter som personlighet eller sjel. Du skal få lov å tro på sjel, men ikke kall det for energi. Det blir for dumt. Du kan ikke finne på en egen definisjon for et begrep.

Ellers synes jeg måten du ordlegger deg på blir helt feil. Du skriver som om dette er sannheten, men vi begge vet dette er pseudovitenskap uten begrunnelser fra den virkelige verden.

Anonymkode: 5b841...ee1

Tull og tøys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg begynner med å si nå at jeg ikke kritiserer din tro.

Du kan ikke si det er helt sant at det fins noen synske. Du skal få tro det, men da er det slik du må ordlegge deg.

Du skriver at alt i universet er vibrasjoner og frekvenser. Det er nesten helt sant. Elementærpartikler oppfører seg både som partikler og bølger. Så ja de kan defineres som en gitt mengde frekvens. Kvanter, men det er ingen ting som heter positive eller negative vibrasjoner. Man kan ikke påvirke frekvensen på bølger. Da har du endret hele naturen i bølgen. Så dette er virkelig ikke i nærheten av sant. 

Man kan ikke lese energien til et menneske. Et menneske har ikke noen indre energi som du oppfatter som personlighet eller sjel. Du skal få lov å tro på sjel, men ikke kall det for energi. Det blir for dumt. Du kan ikke finne på en egen definisjon for et begrep.

Ellers synes jeg måten du ordlegger deg på blir helt feil. Du skriver som om dette er sannheten, men vi begge vet dette er pseudovitenskap uten begrunnelser fra den virkelige verden.

Anonymkode: 5b841...ee1

Ser ut som om du bør lære deg å lytte til dine egne råd noen ganger :)

Anonymkode: f7152...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som om du bør lære deg å lytte til dine egne råd noen ganger :)

Anonymkode: f7152...870

Men nå har jeg utdanning i fysikk. Jeg skriver basert på kunnskap. Ikke bare tro slik som det innlegget jeg kommenterte gjorde. 

Jeg kan si det jeg sa og kunne vise til kilder. Jeg kan forklare hvorfor det er slik. Det kunne ikke den andre brukeren. 

Anonymkode: 5b841...ee1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...