Gå til innhold

Fra Mysimba til Ozempic til ....mål? (m/bilder)


Moonbeam

Anbefalte innlegg

Dag 6: 

Orket ikke hverken frokost eller lunsj i dag. Bare ikke lysten på mat. Heiv i meg noe drikke, så jeg hvertfall hadde noe i kroppen. Små-svimmel men spiste først nå kl 16. Da var jeg faktisk litt sulten. Heiv meg over maten, faktisk, som besto av rent kjøtt, blomkålris og dampede grønnsaker med meierismør på...Nok en gang klarte jeg ikke spise opp, og dette er npoe jeg glatt hadde hevet i meg før, og vel så det. At jeg ikke orker en 150 grams biff, det fatter jeg bare ikke....

Helt helt unaturlig! Men jeg klager ikke. 

Tok en dulcolax i går kveld. Har nok vært litt forstoppet, så det var bra - men må bare si, som en advarsel til andre som gjør det samme - det er lurt å ha litt tid på morgenen til dobesøk ;) hehe...

So far, so good. Veier ikke før fredag, det blir dag 10 for meg - og altså 1,5 uke på Mysimba. 

Fortsatt kun forstoppelse, munntørrhet, svimmelhet og kanskje en smuuule irritert som bivirkninger. Syns ikke det er galt i det hele tatt. Øker til 2 tabletter i morgen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor ofte jeg skal ta bilder og legge ut...tror jeg lander på hver 5 kilo ned....høres ikke det greit ut, tro? :) eller kanskje i første omgang når jeg når 90.....7 kg ned bør jo vises noe....Men det er et stykke dit, da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moonbeam skrev (16 timer siden):

Vi er vel på samme dag med Mysimba nå? Er du på dag 6 i dag? Det er jeg. Så gøy å høre at du har endret matinntak og hvordan du føler rundt mat, det er vel litt av greia med disse pillene :) så supert! 

En kilo i uka er et bra mål og tenk å nå målet fortere enn forventet! Men jeg er, som deg, fan av å bruke tid - sånn i utgangspunktet :) 

Så du vurderer å ikke trappe opp? Det skjønner jeg jo godt. Jeg syns jeg kunne hatt litt mer effekt, så trapper nok opp her. Litt for spent på det, mtp bivirkninger...

Keep up the good work :) 

Jeg var på dag 6 i går ja, dag 7 nå :) 1,4 kilo ned siden oppstart i morges, men det er vel noe vannvekt så jeg vil tro det ikke fortsetter sånn.

Nei, jeg tenkte kanskje det er dumt å trappe opp dersom man har god effekt? Og da heller trappe opp hvis jeg føler at effekten avtar. 

Blir spennende med veiedag for deg på fredag da 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (37 minutter siden):

Jeg var på dag 6 i går ja, dag 7 nå :) 1,4 kilo ned siden oppstart i morges, men det er vel noe vannvekt så jeg vil tro det ikke fortsetter sånn.

Nei, jeg tenkte kanskje det er dumt å trappe opp dersom man har god effekt? Og da heller trappe opp hvis jeg føler at effekten avtar. 

Blir spennende med veiedag for deg på fredag da 😃

1,4 ned siden oppstart er kanonbra! Kanskje noe vannvekt, men ikke alt tror jeg! Ja du har kanskje rett i at det lite lurt å trappe opp hvis man har effekt....Selv trapper jeg opp, savner litt bedre effekt ift søtsug, som legen min sa ville komme dersom jeg økte dosen...Vi får se. Spennende dette! Heia, heia!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7:

En uke på Mysimba og det har gått bra. Legen min sa at denne ville også ta knekken på søtsuget mitt, som er av det ekstreme faktisk,  så jeg har i dag tenkt å øke til 2 tabletter - dvs en morgen og en kveld. Litt spent på om bivirkningene øker samtidig....

I dag romlet magen når jeg våknet. På tide å få i seg litt frokost (speilegg og stekt skinke). Ønsker alle en finfin dag! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Mysimba siden 12 mars. Hadde mange bivirkninger i starten. Svimmelhet, kvalme, synsforstyrrelser, forstoppelse og søvnløshet. Bortsett fra problemer med søvnen er bivirkningene borte nå. 

Jeg går på full dose 2+2. Har gått ned 12 kilo, har ca 8-10 igjen. 

Fortsatt gjør tablettene meg raskere mett, men suget etter snop kommer oftere nå enn i starten. Jeg forsøker å ha alternativer i hus. Vannmelon, Zeroh iskrem, mager vaniljekesam, bær og frukt, godteri søtet med stevia. Alt for å ikke spise en hel pose Smash som du gjorde, det kunne jeg lett gjort selv om jeg ikke hadde alternativer liggende. 

Lykke til, du skal se du får det til 😁👍🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende tråd, denne skal jeg følge :) Synes du er veldig flink, både med vektnedgang og skriving.

Jeg begynte med Mysimba for nesten 1 uke siden, og merket samme dag effekt i form av at jeg blir fortere mett + at søtsuget er mindre. Men, jeg har veldig mye angst, spesielt på nettene, så her er søvnløse netter om dagen. Skal fortsette å prøve Mysimba etpar dager til, og prøve etpar dager uten, og hvis angst er en bivirkning jeg får av Mysimba så skal legen søke om Saxenda. Jeg har angstlidelse fra før, så det er kanskje ikke så rat at angsten slår ut for fullt nå.

Masse lykke til videre :) 

Endret av Knitalong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (12 timer siden):

Jeg har gått på Mysimba siden 12 mars. Hadde mange bivirkninger i starten. Svimmelhet, kvalme, synsforstyrrelser, forstoppelse og søvnløshet. Bortsett fra problemer med søvnen er bivirkningene borte nå. 

Jeg går på full dose 2+2. Har gått ned 12 kilo, har ca 8-10 igjen. 

Fortsatt gjør tablettene meg raskere mett, men suget etter snop kommer oftere nå enn i starten. Jeg forsøker å ha alternativer i hus. Vannmelon, Zeroh iskrem, mager vaniljekesam, bær og frukt, godteri søtet med stevia. Alt for å ikke spise en hel pose Smash som du gjorde, det kunne jeg lett gjort selv om jeg ikke hadde alternativer liggende. 

Lykke til, du skal se du får det til 😁👍🏼

Så gøy å høre fra andre som bruker Mysimba! 👍🏼 og fy søren så flink du har vært! 12 kg på så kort tid!! Det er jo helt knall. Snart i mål du jo... 8 kg unna kommer til å gå bra.

Dumt du merker søtsuget kommer litt tilbake. Hm.. Er det ofte slik at disse virker best i starten tro? 

Jeg velger av den grunn å ikke øke til full dose tror jeg. Nå har jeg min første dag med to tabletter.....og mulig jeg øker til 2+1 men er vel ikke nødvendig å øke til full dose...? Eller må man det? Det har jeg ikke fått spurt legen om....

Lykke lykke til med de siste kg og så smart å finne gode alternativer til søtsaker. Jordbær er fint syns jeg! Gjerne med sukkerfri vaniljesaus 👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (12 timer siden):

Spennende tråd, denne skal jeg følge :) Synes du er veldig flink, både med vektnedgang og skriving.

Jeg begynte med Mysimba for nesten 1 uke siden, og merket samme dag effekt i form av at jeg blir fortere mett + at søtsuget er mindre. Men, jeg har veldig mye angst, spesielt på nettene, så her er søvnløse netter om dagen. Skal fortsette å prøve Mysimba etpar dager til, og prøve etpar dager uten, og hvis angst er en bivirkning jeg får av Mysimba så skal legen søke om Saxenda. Jeg har angstlidelse fra før, så det er kanskje ikke så rat at angsten slår ut for fullt nå.

Masse lykke til videre :) 

Tusen takk, så hyggelig at du vil følge med! 👍🏼

Og så gøy at vi er omtrent likt i løypa! Idag er min dag 7...

Har du gått ned noe første uken din?

Ikke bra med angsten...sånn kan du ikke ha det og det burde være en kjempe god grunn til å få prøve saxenda evt... Eller ozempic? Skal visst og være bra men slik jeg har forstått det så er ozempic mer likt på mysimba...mens saxenda er litt annerledes? Ikke sikker altså.

Håper du vil få gode resultater og at angsten gir seg! 👏 lykke lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8

En uke siden jeg tok min første tablett.... Og i dag er første dag med doseøkning. Dvs jeg tok en ekstra da jeg la meg igår...og en på morgenen nå...og så en til kvelden igjen osv.

So far so good! Ikke spesielt svimmel i går. Fikk mye nok søvn også natt til igår og kanskje er det det som har forårsaket mine lettere irritasjoner og humørsvingninger...? Søvn er jo alfa og omega.. Og det har vært for lite i det siste, så tenker det og spiller inn. Ikke sikkert det bare er mysimba sin skyld. 

Syns pr nå det er helt overkommelig med bivirkninger....og jeg tror det går noe nedover. Spent på veiedag fredag. 

Og så får vi se da....om dobbel dose gir meg mer bivirkninger. For det vil jeg ikke ha, nemlig 😝

Endret av Moonbeam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge deg.  Sliter selv med å komme meg ned i vekt.  Går heller ikke opp så er ganske stabil rundt de samme kiloene.  Har vurdert å snakke med legen om og kanskje få noe hjelp, så blir spennende å følge deg videre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man må øke dosen dersom den dosen man er på virker? En tablett fungerer veldig bra for meg foreløpig, så jeg har ikke tenkt å trappe opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. å øke dosen. Legen min spurte om jeg hadde bivirkninger også av 1+1 tablett, for hadde jeg ikke det kunne jeg gått ned dit. Så du må nok ikke øke hvis du ikke ønsker det. Jeg hadde bivirkninger nesten hele tiden, så derfor sluttet jeg. MEN, hadde det fungert greit med lavere dose hadde jeg nok bare redusert.

Syns det er kjempebra at du syns det virker bra :) Jeg syns ikke jeg fikk mindre matlyst osv. av å bruke de heller, så derfor fungerte det helt greit for meg å kutte de ut. Når du merker at de virker, så må du jo fortsette med de så lenge du ikke får alvorlige bivirkninger 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste gjennom hele dagboka nå, og vil gjerne følge deg på veien videre. :) Håper du slipper flere bivirkninger og at doseøkningen funker fint. Hvordan har dagen gått? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pingeling skrev (11 timer siden):

Blir spennende å følge deg.  Sliter selv med å komme meg ned i vekt.  Går heller ikke opp så er ganske stabil rundt de samme kiloene.  Har vurdert å snakke med legen om og kanskje få noe hjelp, så blir spennende å følge deg videre!

Snakk med legen! Så langt anbefaler i hvertfall jeg mysimba 👍🏼 legen kan sikkert gi deg noen tips og råd på veien om ikke annet - og sjekke alt fra stoffskifte til om du er insulinresistent feks... Mange ting som spiller inn hvis man sliter med å gå ned. Masse masse lykke til 👏😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kutte ut mysimba etter tre uker. Fikk voldsomme bivirkninger. Fikk mareritt og leddsmerter i håndledd/fingre. Gått ned 26kg etterpå. Mysiba hjalp jo veldig på apetitten, men bivirkningene var ikke verdt det. Håper du slipper det. Masse lykke til 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikea skrev (11 timer siden):

Jeg tror ikke man må øke dosen dersom den dosen man er på virker? En tablett fungerer veldig bra for meg foreløpig, så jeg har ikke tenkt å trappe opp. 

 

Wit skrev (6 timer siden):

Ang. å øke dosen. Legen min spurte om jeg hadde bivirkninger også av 1+1 tablett, for hadde jeg ikke det kunne jeg gått ned dit. Så du må nok ikke øke hvis du ikke ønsker det. Jeg hadde bivirkninger nesten hele tiden, så derfor sluttet jeg. MEN, hadde det fungert greit med lavere dose hadde jeg nok bare redusert.

Syns det er kjempebra at du syns det virker bra :) Jeg syns ikke jeg fikk mindre matlyst osv. av å bruke de heller, så derfor fungerte det helt greit for meg å kutte de ut. Når du merker at de virker, så må du jo fortsette med de så lenge du ikke får alvorlige bivirkninger 🙂 

Hei dere to! Godt å høre fra begge, og du @Wit som har snakket med legen om det, det var interessant. 

Jeg tenker jo også at denne medisinen er så dyr at dersom jeg ikke trenger øke så sparer jeg jo litt inn på det da... Syns 1100 kr for ca 1 mnd er dyrt, jeg.

 

@Nikea så bra at du har så god effekt av en tablett!👏 jeg hadde i grunn og det men håpte to ville kunne hjelpe litt mer på søtsuget... Vel vel...(Skriver mer om det under her...)

Lykke til begge dere to. Dere er gode altså! 💪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove15 skrev (1 minutt siden):

Jeg måtte kutte ut mysimba etter tre uker. Fikk voldsomme bivirkninger. Fikk mareritt og leddsmerter i håndledd/fingre. Gått ned 26kg etterpå. Mysiba hjalp jo veldig på apetitten, men bivirkningene var ikke verdt det. Håper du slipper det. Masse lykke til 😃

Steike! 😳 det var da heftig! Fysj..kom bivirkningene så lenge etter oppstart altså? Å nei! Jeg trodde liksom det var verst i starten og ble bedre etterhvert....evt litt verre v økning. Usj... Jeg og håper slippe det altså! Så kjipt for deg, du søren så god du har vært likevel! Og det uten medisiner! 👌💪👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (1 time siden):

Leste gjennom hele dagboka nå, og vil gjerne følge deg på veien videre. :) Håper du slipper flere bivirkninger og at doseøkningen funker fint. Hvordan har dagen gått? 

Så gøy! 🙌 ja du må bare følge med, gøy det! Og takk for at du spør.

Dagen i dag...første dag på to tabletter. Hm...ingen bivirkninger what so ever. Jeg økte jo mtp å få stagget litt mer av søtsuget..Men hva skjer? Denne dama gnur innpå med 100 gr melkesjokolade....😬😅 altså...er det mulig? 

 

MEN...når det er sagt så er det omtrent det eneste jeg har spist...og dette er helt merkelig..må bare fortelle. Satt meg ned med stekt laks, rømme, blomkål og brokkoli idag... Mat som jeg gledet meg til.

Men hva skjer? Etter ca 4 biter er jeg helt kvalm og sitter og stirrer på maten og tenker "dette er jo ikke godt!"... Seriøst, maten vokste i munnen på meg

Aldri før opplevd med mindre jeg har hatt omgangssyke e.l...

Så jeg spiste altså under halvparten og var superforsynt...

What! 😳

Merker og at jeg drikker og drikker og drikker. Er colaholiker (zero) og det går mye i det. Men også en del vann. Fyller mer opp enn noen gang.

Denne medisinen er rar... 

Det var dagens rapport 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smyger meg rolig inn i denne dagboken jeg! Du motiverte meg faktisk til å lage en selv. 

Jeg skal heie på deg, og følge deg på reisen! Vi for øvrig veldig lik kroppsfasong så ja, I feel you! 

:duskedame:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...