Gå til innhold

Bør de uføretrygdede få mere penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 17.25):

Jeg hadde vært veldig fornøyd med 10000kr mer i måneden, som ville gitt meg ca 29000 kr i måneden. Der hadde hjulpet MYE. 

Anonymkode: 04195...ee6

😳 seriøst? 

Rimelig pill råttent overfor oss som sliter oss forderva for den summen i måneden. Og newsflash, mange av oss er også syke.

Kjenner en ufør som bor med høytlønnet. De drar vel inn ca 100 k i mnd tilsammen.  Vedkommende uføre trenger ikke mer penger. Og så er hen så heldig at hen har overskudd til alt som er ønskelig. 

Anonymkode: b6e70...1e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, siden jeg jobbet 40 prosent stilling i fire år så er jeg ikke det. Siden sjefen uttalte at jeg om sommeren i en mnd jobbet mer enn 40 prosent så fikk jeg avslag på ung ufør. 

Anonymkode: c5b55...b73

Ok, greit, men da har du jo bidratt minimalt til felleskapet i løpet av de få årene du jobbet bittelitt. Så Hvordor er du ikke heller sykt fornøyd over å bo i Norge der uføre faktisk kan leve verdig! I de fleste andre land hadde «psykisk sykdom» aldri blitt godkjent som sykdom og du hadde blitt kastet it i arbeidslivet for å overleve. 
Jeg synes det er fint at vi har dennordningen vi har, men forundret over at uføre mener de skal ha minst like mye som de som faktisk bidrar. Hvor mener du de pengene skal komme fra, og hva skal nedprioriteres?

Anonymkode: 5b2ad...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo,hvilket forhold folk har til penger....  merker man kjapt på butikken og ute på byen.

Anonymkode: 431d9...f2b

Ute på byn har det jo ikke blitt mye av på en god stund, men hvor hinsides forhold eksen hadde til penger merket jeg først når vi flyttet sammen. Da syntes han at vi var så rike siden vi bodde sammen og jeg fikk se hvor mye han røyka og snusa. 

Anonymkode: c5b55...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det burde de

Som rik syntes jeg det er fælt å se hvordan folk flest må tenke penger hele tiden. Om de jobber eller ei. De leter etter de beste bensinprisene, de gleder seg over tilbud der de sparer 1000 kr. Osv. For meg virker det vare trist å leve sånn. Jeg liker friheten ve då kjøpe noe for 5000 på impuls om det er noe jeg tenker vil gi meg glede. At enkelte må spare for å gjøre det samme er bare trist. Men det er verden menneske har bygget opp etter årtusener. Kanskje dette er så bra som det kan bli for mennesker?

Anonymkode: 7b319...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal en satse på uføretrygd må en jobbe hardt årene før en blir sykemeldt.  Så en får høyest sats, også betale inn på forsikring så en får litt ekstra å rutte med.

Anonymkode: 7e60d...66e

Satse på uføretrygd?  Det går nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, greit, men da har du jo bidratt minimalt til felleskapet i løpet av de få årene du jobbet bittelitt. Så Hvordor er du ikke heller sykt fornøyd over å bo i Norge der uføre faktisk kan leve verdig! I de fleste andre land hadde «psykisk sykdom» aldri blitt godkjent som sykdom og du hadde blitt kastet it i arbeidslivet for å overleve. 
Jeg synes det er fint at vi har dennordningen vi har, men forundret over at uføre mener de skal ha minst like mye som de som faktisk bidrar. Hvor mener du de pengene skal komme fra, og hva skal nedprioriteres?

Anonymkode: 5b2ad...c41

Så siden jeg har bidratt minimalt så skal jeg ha enda mindre enn en ung ufør som ikke har bidratt i det hele tatt? 
Greia er at man på minstesats ikke lever verdig, man har kun penger til det mest grunnleggende, trekk fra tannlege, det er for dyrt. Livet består av å ha minst mulig kontakt med omverden fordi man ikke har råd til kafé, kino, ferie osv. Livet blir innenfor husets fire vegger. 
Misforstå meg rett, jeg er glad for pengene jeg får, men å si jeg lever verdig er å ta litt i. Jeg håper å død i ung alder pga sykdom og hvor trist livet som ufør er. Hardt nok å være utenfor samfunnet, og da leve fra hånd til munn hver mnd gjør det verre. 
 

Nedprioriteres? Vi kan slutte å ta inn «flyktninger» til landet, der hadde vi spart mye. 

Anonymkode: c5b55...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har tre uføre i vennekretsen min. De har alle mastergrad i Netflix. Hadde de prioriter anderledes, hadde de ikke vært uføre.

Anonymkode: 5cb05...e94

Hva skulle de ha prioritert ? Fylla? Når man er for syk til og gjøre stort er vel Netflix en typisk virkelighetsflukt og tidsfordriv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så siden jeg har bidratt minimalt så skal jeg ha enda mindre enn en ung ufør som ikke har bidratt i det hele tatt? 
Greia er at man på minstesats ikke lever verdig, man har kun penger til det mest grunnleggende, trekk fra tannlege, det er for dyrt. Livet består av å ha minst mulig kontakt med omverden fordi man ikke har råd til kafé, kino, ferie osv. Livet blir innenfor husets fire vegger. 
Misforstå meg rett, jeg er glad for pengene jeg får, men å si jeg lever verdig er å ta litt i. Jeg håper å død i ung alder pga sykdom og hvor trist livet som ufør er. Hardt nok å være utenfor samfunnet, og da leve fra hånd til munn hver mnd gjør det verre. 
 

Nedprioriteres? Vi kan slutte å ta inn «flyktninger» til landet, der hadde vi spart mye. 

Anonymkode: c5b55...b73

Ja, der kom «flykning» greia ja. For de som ble født der borte, som sliter med krig og fattigdom, de er ikke verdt et verdig liv, fordi de ikke ble født i Norge? Men du fortjener det samme som folk som jobber? Ekstremt egosentrisk, men det var jo ikke overraskende.

Anonymkode: 5b2ad...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (1 minutt siden):

Hva skulle de ha prioritert ? Fylla? Når man er for syk til og gjøre stort er vel Netflix en typisk virkelighetsflukt og tidsfordriv. 

Signerer denne. Og som ufør har man ikke råd til stort annet enn å sitte inne og se på Netflix. Helsa gjør sitt den også. La de kose seg med Netflix. 

Anonymkode: c5b55...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, der kom «flykning» greia ja. For de som ble født der borte, som sliter med krig og fattigdom, de er ikke verdt et verdig liv, fordi de ikke ble født i Norge? Men du fortjener det samme som folk som jobber? Ekstremt egosentrisk, men det var jo ikke overraskende.

Anonymkode: 5b2ad...c41

Så du tror alle som kommer hit virkelig er flyktninger? Følger du med? Har du sett til Sverige? :) 

Anonymkode: c5b55...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, der kom «flykning» greia ja. For de som ble født der borte, som sliter med krig og fattigdom, de er ikke verdt et verdig liv, fordi de ikke ble født i Norge? Men du fortjener det samme som folk som jobber? Ekstremt egosentrisk, men det var jo ikke overraskende.

Anonymkode: 5b2ad...c41

Nei, jeg fortjener tydeligvis ikke det samme som folk som jobber. Jeg har jo selv valgt å bli syk. Så da kan kanskje du fortelle meg hva jeg og andre uføre fortjener? 

Anonymkode: c5b55...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tror alle som kommer hit virkelig er flyktninger? Følger du med? Har du sett til Sverige? :) 

Anonymkode: c5b55...b73

Det er iallfall folk som ikke får mange tusen i måneden for å ikke jobbe. Og ganske mer sannsynlig at de har psykisk sykdom, som har hatt så lite forutsetninger til å skape noe ut av livet sitt, enn de som er født i Norge. 

Anonymkode: 5b2ad...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Signerer denne. Og som ufør har man ikke råd til stort annet enn å sitte inne og se på Netflix. Helsa gjør sitt den også. La de kose seg med Netflix. 

Anonymkode: c5b55...b73

Ja,) positivt at arbeidsuføre koser seg hjemme med Netflix vel ?

Anonymkode: 431d9...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er iallfall folk som ikke får mange tusen i måneden for å ikke jobbe. Og ganske mer sannsynlig at de har psykisk sykdom, som har hatt så lite forutsetninger til å skape noe ut av livet sitt, enn de som er født i Norge. 

Anonymkode: 5b2ad...c41

Spørsmålet er jo hvor reelle flyktninger mange av de er. Det å islamisere landet er heller ikke bra. Vi ser hvordan det går i Sverige og det er nedover, Norge burde lære av dem. Vi får heller ta vare på de vi allerede har her og integrere dem. 
 

Når de kommer hit så får de ikke penger uten å jobbe? Det er jo bare tull. Noen får  til og med dekket sertifikat og rentefritt billån. 

Anonymkode: c5b55...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg fortjener tydeligvis ikke det samme som folk som jobber. Jeg har jo selv valgt å bli syk. Så da kan kanskje du fortelle meg hva jeg og andre uføre fortjener? 

Anonymkode: c5b55...b73

Det kan jeg. Dere fortjener å få et verdig liv der dere har råd til mat, bolig og klær etc. Det gis man i Norge. Men at man skal kunne leve som andre som jobber i høytlønnede yrker blir litt rart (selv om noen uføre gjør det). Livet er urettferdig, men det er vanskelig å be samfunnet balansere det til enhver tid. Det vil aldri fungere. Vi har flere uføre i Norge enn noen andre land, og psykisk sykdom er det mest populære. Hvorfor er dette? I det landet der alle muligheter ligger foran deg? Der psykolog er nærmest gratis, oppfølging i alle aldre. Hva gjør at vi normenn føler at livet våres er sp ekstremt mye vanskeligere enn de som faktisk har det vanskeligere?

Anonymkode: 5b2ad...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er jo hvor reelle flyktninger mange av de er. Det å islamisere landet er heller ikke bra. Vi ser hvordan det går i Sverige og det er nedover, Norge burde lære av dem. Vi får heller ta vare på de vi allerede har her og integrere dem. 
 

Når de kommer hit så får de ikke penger uten å jobbe? Det er jo bare tull. Noen får  til og med dekket sertifikat og rentefritt billån. 

Anonymkode: c5b55...b73

Det de får dekket er jo for å gjøre det letter å bli integrert og bidra. Og hva er en reell flyktning i denne sammenheng? Mennesker som har hatt det vanskelig og som ønsker et verdig liv? Men fordi de ikke er født i Norge så synes du de ikke har samme verdi? Eller er det noe jeg ikke forstår her?

Anonymkode: 5b2ad...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet er jo hvor reelle flyktninger mange av de er. Det å islamisere landet er heller ikke bra. Vi ser hvordan det går i Sverige og det er nedover, Norge burde lære av dem. Vi får heller ta vare på de vi allerede har her og integrere dem. 
 

Når de kommer hit så får de ikke penger uten å jobbe? Det er jo bare tull. Noen får  til og med dekket sertifikat og rentefritt billån. 

Anonymkode: c5b55...b73

Legger ved link av sistnevnte. Vet dette også har skjedd i Gjerstad. 
 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/JqRx6/Flyktninger-far-forerkortet-betalt-av-kommunen

Anonymkode: c5b55...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legger ved link av sistnevnte. Vet dette også har skjedd i Gjerstad. 
 

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/JqRx6/Flyktninger-far-forerkortet-betalt-av-kommunen

Anonymkode: c5b55...b73

Men have er galt med det? Da har de muligheten til å bli del av samfunnet og bidra med skatter etc?

Og ta disse jobbene normenn ikke vil ha uansett.

Anonymkode: 5b2ad...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen, spesielt ikke "minst 20 000 utbetalt" som enkelte hevder her. Jeg har utbetalt dette, riktignok jobber jeg 80%. Hadde vel fått 25000 fulltid. Har bachelor. Jævli provoserende å vite at folk som sitter hjemme får like mye som meg, som drar på jobb hver dag og bidrar! Selv om det ikke er selvvalgt å bli syk, må det være en grense på hvor mye en skal få fra samfunnet. Uføre bør være sykt glade for at de bor i Norge. 

Anonymkode: 5d436...272

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, tenk å være som dere, krangle om smuler. Uføre vs flyktninger vs lavtbetalte

Dere ser ikke en gang at måten samfunnet fungerer på er råttent. Dere vil bare krangle. Jeg er glad jeg er rik og kan gjøre hva jeg vil. Ville aldri hatt barn eller på andre måter måtte forholde meg til dette samfunnet på, der meningen med livet er å krangle med andre mennesker som har det vanskelig. 

Anonymkode: 7b319...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...