Gå til innhold

Eksempler på lavstatusnavn i Norge

Realverdien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Chantelle, Jeanette, Ronny, Johnny, Chrisander, Xander, Chantal, Atlanta, Chris, Tommy, Charlene osv. 

Anonymkode: 73622...a9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjønte ikke helt spørsmålet, men sånne trendnavn som Florian, Noelle, Billy, Melody osv syns jeg er ganske teit. Tenker automatisk at her har foreldrene prøvd hardt å finne på noe unikt. Da er det bedre å ta et mer normalt navn og så får barnet fylle ut navnet, istedenfor at navnet skal fylle hele barnet - om dere skjønner?? Er tross alt ikke SIKKERT at det er en framtidig superstjerne man har med å gjøre. Det holder å være søte Victoria i gata liksom.

Men når det er sagt så liker jeg heller ikke sånne gamle, norske kjedelige navn som Lars og Berit. Ser mange kaller barna sine Hedvig og Vemund osv, syns det er veldig triste navn. Det må finnes en mellomting. Folk må slutte å prøve så hardt

Anonymkode: 8afbd...68a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 20.11):

Jada vi har skjønt at du ikke liker muslimskenavn men fortsatt er navnene du nevner veldig fine og høy status og poppulære navn. Abdul er ett fint navn. Troll

Anonymkode: c2bf8...a32

For nordmenn som er kunnskapsløse om arabiske navn og deres betydning, forbindes navn som Abdul og Mohammed med utlendinger som henger rundt på gata i Norge. De vet ikke at det også selvfølgelig er mange leger og svært rike folk over hele verden som har disse navnene.

For muslimer virker kanskje mange norske navn som lavstatus. Erik for eksempel, da det er skremmende likt noe som på arabisk betyr noe helt annet. Haha.

Man må virkelig slutte å dømme kun ut fra sitt eget perspektiv, det gjelder alle sammen! Vi har alle forskjellig kultur og kunnskap, og din virkelighet er ikke min virkelighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo forskjellig i forskjellig generasjoner.

Eldre generasjoner; Laila, Berit, Rita, Roy, Roger, Johnny, Svein, 

Min generasjon(80-tallet) Jeanette, Charlotte, Kenneth, Chris,  

Denne generasjonen; Alle engelske navn til helt norske barn med norske etternavn typ Hailey, Liam, Leander, Nova, Diamante, Chantel, Luna, Elida, 

Anonymkode: 4adfa...cc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 1.38):

Er jo forskjellig i forskjellig generasjoner.

Eldre generasjoner; Laila, Berit, Rita, Roy, Roger, Johnny, Svein, 

Min generasjon(80-tallet) Jeanette, Charlotte, Kenneth, Chris,  

Denne generasjonen; Alle engelske navn til helt norske barn med norske etternavn typ Hailey, Liam, Leander, Nova, Diamante, Chantel, Luna, Elida, 

Anonymkode: 4adfa...cc5

Elida er et gammelt norsk navn…. 

Anonymkode: f85ef...ff1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri møtt en mann som heter Ronny og som har ting på stell. Og jeg har merkelig nok møtt flere Ronny'er. :P 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Almando skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri møtt en mann som heter Ronny og som har ting på stell. Og jeg har merkelig nok møtt flere Ronny'er. :P 

Ronny ligner på ordet RÅNE og alle synes det ordet er stygt. RÅNE, PURKE ... Ikke pent. 

Anonymkode: a5a02...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ronny, Tommy, Johnny, Kenneth, 

Lisbeth, Lena, Jeanett, Laila, Rita

Anonymkode: 3e32e...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mohammud

Anonymkode: ce779...901

Enig. Lydene ... De finnes ikke musikalske. 

Anonymkode: a5a02...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mohammed synes jeg er lavstatus. Profeten altså. Han er jo kjent for å gifte seg meg mindreårige. Pedofil kaller man det. Tenk at ungen er oppkalt etter en pedofil mann. Kan jo like gjerne kalle poden Josef Fritzl

Anonymkode: 63e56...673

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 18.59):

Linda 

Anonymkode: f69ff...d78

"Alle har pult en Linda", er visst et kjent uttrykk :vetikke:

Jeg synes ikke navn angir status på noen som helst måte. Uansett sosial status, så kan du velge akkurat det navnet du ønsker på barnet ditt. I motsetning til mye annet, så er navnevalg helt gratis.

Anonymkode: 0326f...6c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det finnes ingen lavstatusnavn... det er et person som det viktigste...

Anonymkode: 8df1f...da4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 22.13):

Robert er fint navn ☺️. De jeg kjenner med det navnet er flotte menn

Anonymkode: f9502...904

Vet om en veldig kjekk fyr som heter det, men selve navnet Robert minner meg fremdeles om en slu pedo. Aner ikke hvorfor, kjenner ingen pedofile med navn Robert. 

Anonymkode: 82d9c...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 0.30):

Jeg er helt enig med deg. Hilsen ei som har konvertert til islam ☺️ Før tenkte jeg slik som folk her inne, at «alle» heter jo Mohammed.. men nå vet jeg hvorfor og syns det er et vakkert navn, (selv om jeg personlig syns det er litt kjedelig at så mange heter det)

For dere norske som ikke skjønner hvorfor så mange heter Mohammed så er det navnet til profeten, og blir ansett som det fineste du kan kalle barnet ditt rett og slett. Muslimer er også svært opptatt av karriere, så det er mange med dette navnet som er leger og tannleger osv. En grunn til at så mange fra Syria har toppkarakterer, f eks.

De dere ser på som lavstatus som forherliger kriminalitet, er umodne ungdommer som syns dette er kult. Ingen trenger å selge knark for å overleve i Norge, det vet alle. De fleste utenlandske familier er som sagt opptatt av status og utdanning. Mange har høy utdanning fra landet de kommer fra, men så må de innom Nav i Norge likevel, fordi de enten sliter med språket og ikke kan jobbe eller at utdanningen ikke er godkjent i Norge. Man kan jo tenke seg selv hvordan det er å flytte til et helt nytt land. Prøv å åpne øynene litt og vær ydmyk og takknemlig for det dere har, og ikke døm så fort. Og når vi er inne på temaet: «jalla» betyr «kom igjen.» Slutt å kall ting «jalla» når dere ikke vet hva det betyr ☺️👍🏼

Ifølge en SSB-rapport fra 2018 om syrere i Norge har denne gruppen et lavt utdanningsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri møtt en som heter Roy eller Ronny som har tatt høyere utdannelse, hvorfor det er sånn aner jeg ikke

Anonymkode: 85b95...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange navn blir mer harry som dobbelt-navn.

Grei-Ronny

Tom-Remi

Anonymkode: c4b91...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (På 13.6.2021 den 19.05):

Ronny Johnsen er vel eksempel på en Ronny som har gjort det ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...