Gå til innhold

Forbikjøring av syklister på landevei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 15.14):

Er dessverre ikke alle syklister som er smarte nok til å sykle til siden og slippe forbi... Ikke din feil

Anonymkode: 87a7d...21f

Hehe, "ikke alle"... :lol:

Jeg har hatt lappen i seks år og har til gode å oppleve en eneste syklist som svinger unna for å slippe forbi. De kjører forbi bukselomme etter bukselomme med alle skylapper på. Jeg har misset ferjer på grunn av syklister, og ligget i SÅ mange køer uten ende i sikte. "Del veien"- skiltene langs veiene provoserer meg bare, syklistene deler jo ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: eaf86...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Én manns erfaring - vær ærlig, kvinne er du ikke. Jeg har hatt lappen i over 20 år og har både sett syklister slippe forbi, og vært syklisten som slipper forbi. Det samme gjelder bilister, lastebiler, og de fryktede bobilturistene. Du kan ikke skjære alle over én kamm.

At dere vil ha veien for dere selv, sier mye mer om dere enn om syklistene, dessverre.

Anonymkode: 430c1...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 15.00):

.......................

De fleste syklister holder langt til høyre, men det vil ikke være nok plass for meg å foreta forbikjøring uten å ta store deler av det andre feltet, da jeg må ha minst 1,5 m avstand fra syklisten.

Anonymkode: 3c02c...576

Det er ikke forbudt å befinne seg i det andre feltet.  Har du forsøkt å kjøre forbi en bil som befinner seg i samme felt som deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (3 minutter siden):

Det er ikke forbudt å befinne seg i det andre feltet.  Har du forsøkt å kjøre forbi en bil som befinner seg i samme felt som deg?

Det er jo pga. sikten at jeg ikke har gjort det med syklister...

Poenget mitt var jo at jeg må ta det andre feltet for å kjøre forbi syklisten. Og i mange skarpe svinger er det ikke mulig pga. at jeg ikke vet om det kommer en bil foran.

Anonymkode: 3c02c...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 20.30):

Det er jo pga. sikten at jeg ikke har gjort det med syklister...

Poenget mitt var jo at jeg må ta det andre feltet for å kjøre forbi syklisten. Og i mange skarpe svinger er det ikke mulig pga. at jeg ikke vet om det kommer en bil foran.

Anonymkode: 3c02c...576

Da blir du liggende i god avstand bak syklisten, akkurat som du ville gjort om det var en gammel dame eller traktor som kjørte 50 i 80-sonen. Du mister ikke så mye tid som du tror. 

Det er mye verre å kjøre ned en syklist eller frontkollidere, enn å komme fram 10 min senere enn du ellers ville gjort.

Anonymkode: ba500...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da blir du liggende i god avstand bak syklisten, akkurat som du ville gjort om det var en gammel dame eller traktor som kjørte 50 i 80-sonen. Du mister ikke så mye tid som du tror. 

Det er mye verre å kjøre ned en syklist eller frontkollidere, enn å komme fram 10 min senere enn du ellers ville gjort.

Anonymkode: ba500...7bb

Ja, ingenting imot det. Var bare redd det var en feil avgjørelse siden jeg lagde kø.

Anonymkode: 3c02c...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 21.38):

Ja, ingenting imot det. Var bare redd det var en feil avgjørelse siden jeg lagde kø.

Anonymkode: 3c02c...576

Syklisten som laget kø. Sikkerhet kommer først uansett 

Anonymkode: 87a7d...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...