AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Får til barna, min eks kjøpte en iPad for ca ett år siden til sønnen vår. Gutten klarte å knuse skjermen for en stund siden. Jeg spurte far om kvittering, men han hadde ikke den. Så lovet jeg sønnen vår og fikse skjermen når butikkene åpnet igjen og mulig etter storebror sin konfirmasjon da det er mye å gjøre for meg nå. Far ville da ta med iPad og ordne dette i går. Gutten fant den ikke noe som resulterte i at far kjøpte ny og sendte mld til meg om at jeg måtte betale han tilbake. Kom på 5000 kr. Hva hadde du gjort? Anonymkode: d9ebc...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Nektet å betale.. Anonymkode: 9ea7a...448 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 Denne saken er jo superenkel. Du betaler selvsagt ikke. Og det kan du leve veldig godt med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 Ved kjøp av elektronikk i butikk blir registrert på tlf nummer slik at kvittering alltid er tilgjengelig. Du får kvittering i butikken eller på nettet. For det andre, ikke la far overkjøre deg. Han kan selvfølgelig returnere produktet da det er åpent kjøp i butikken, om han ikke vil stå for kostnadene selv. "Finner ikke ipaden" ? Hva lærer man barn med å bare kjøpe nytt når man ikke finner ting? ? ? ? Merkelig far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (1 minutt siden): Ved kjøp av elektronikk i butikk blir registrert på tlf nummer slik at kvittering alltid er tilgjengelig. Du får kvittering i butikken eller på nettet. For det andre, ikke la far overkjøre deg. Han kan selvfølgelig returnere produktet da det er åpent kjøp i butikken, om han ikke vil stå for kostnadene selv. "Finner ikke ipaden" ? Hva lærer man barn med å bare kjøpe nytt når man ikke finner ting? ? ? ? Merkelig far. Var en av grunnene til at han ble en eks. Jeg spurte om han kunne være litt ekstra forsiktig denne uken så vi ikke havner i en karantene på konfirmasjonsdagen joda han tok de med på restaurant! Far som må be butikken om kvittering siden han kjøpte den. Anonymkode: d9ebc...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Får til barna, min eks kjøpte en iPad for ca ett år siden til sønnen vår. Gutten klarte å knuse skjermen for en stund siden. Jeg spurte far om kvittering, men han hadde ikke den. Så lovet jeg sønnen vår og fikse skjermen når butikkene åpnet igjen og mulig etter storebror sin konfirmasjon da det er mye å gjøre for meg nå. Far ville da ta med iPad og ordne dette i går. Gutten fant den ikke noe som resulterte i at far kjøpte ny og sendte mld til meg om at jeg måtte betale han tilbake. Kom på 5000 kr. Hva hadde du gjort? Anonymkode: d9ebc...17a Spør på Facebook og lignende da? Kjøp skjerm selv, ebay f.eks. folk tar på seg sånne jobber. Uansett høres det ut som om gutten er for liten til å ha sånt Anonymkode: 3c866...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 Hadde betalt halvparten da. Det er sønnen sin Anonymkode: 3c866...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde betalt halvparten da. Det er sønnen sin Anonymkode: 3c866...dd2 Ikke når hun ikke har fått være med på avgjørelsen. Halvparten av skjermreparasjon kunne jeg betalt. Anonymkode: 68bad...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Du må ikke finne på å betale. Hadde svart at avtalen var å kjøpe ny skjerm, og at du kan betale halvparten av hva et skjermskifte ville ha kostet. Anonymkode: 55312...f12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Var en av grunnene til at han ble en eks. Jeg spurte om han kunne være litt ekstra forsiktig denne uken så vi ikke havner i en karantene på konfirmasjonsdagen joda han tok de med på restaurant! Far som må be butikken om kvittering siden han kjøpte den. Anonymkode: d9ebc...17a Hvis det er f eks på elkjøp så ber de om tlf nr, du gir eksens nummer og ferdig med det Anonymkode: e71af...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 Dette var jo ikke avtalen deres, jeg hadde funnet pris på skjerm og skjermbytte - og vippset han halvparten av det. Og sagt "avtalen var ikke å kjøpe ny ipad, her har du beløpet for skjerm og skjermbytte. Dette får du ta på din kappe" enkelt og greit, blir han sur så bare ikke svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå