Gå til innhold

Daten bruker konsekvent "kanskje" i snakk om oss i fremtiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For du er bare så unik og spesiell og bedre enn alle andre at ingen form for å se ting an bør være akseptabelt? Jesus, han kommer til å slite med deg om han er så dum.

Anonymkode: 6b1c8...44f

Nei, jeg er ikke det. Jeg søker noen innspill, fordi jeg sitter og tenker på det han sa. Mistet litt tiltro til egen dømmekraft. Jeg er nervøs for å bli holdt for narr. Har heller aldri anklaget han for det, kun uttrykket til han hvordan jeg føler. 

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Nei, jeg er ikke det. Jeg søker noen innspill, fordi jeg sitter og tenker på det han sa. Mistet litt tiltro til egen dømmekraft. Jeg er nervøs for å bli holdt for narr. Har heller aldri anklaget han for det, kun uttrykket til han hvordan jeg føler. 

Anonymkode: b051e...383

Du er en Stressoline, noen som krever en høy grad av emosjonelt slavearbeid for å involvere seg med. Det kommer tydelig fram i alt du skriver. Så hvis du lurer på hvorfor du konsekvent har blitt fuckzona av tidligere menn, trenger du ikke se lenger enn til dit. Det er ikke dem det er noe galt med, det er du som er mye arbeid, noe de antageligvis finner ut etterhvert. Hvis du vil gjøre noe med predikamentet ditt må du roe deg ned 15 hakk, slutte å søke så mye validasjon i andre og ikke være så needy.

Anonymkode: 6b1c8...44f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

4 uker bare! Kanskje er jo positivt, han snakker jo om en mulig fremtid allerede. 

Anonymkode: 65c97...aea

Nettopp det jeg også tenker. TS, ikke heng deg opp i ordet "kanskje". Bare det at han snakker om fremtiden betyr jo at han ser en mulighet for en fremtid med deg. 

Anonymkode: 2d676...189

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres positivt ut, jeg! :) Hadde heller reagert hvis han sa "når vi..." om ting og tang, som om det var ferdig snakka og bestemt at nå er det dere to. Eller om han aldri snakka om fremtiden i det hele tatt. "Kanskje jeg viser deg barndomshjemmet mitt" er i mine ører optimisme.

Anonymkode: 5cb51...f98

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er en Stressoline, noen som krever en høy grad av emosjonelt slavearbeid for å involvere seg med. Det kommer tydelig fram i alt du skriver. Så hvis du lurer på hvorfor du konsekvent har blitt fuckzona av tidligere menn, trenger du ikke se lenger enn til dit. Det er ikke dem det er noe galt med, det er du som er mye arbeid, noe de antageligvis finner ut etterhvert. Hvis du vil gjøre noe med predikamentet ditt må du roe deg ned 15 hakk, slutte å søke så mye validasjon i andre og ikke være så needy.

Anonymkode: 6b1c8...44f

Takk for bra svar. Du har rett i noe av det. Vil ikke si jeg er needy, for krever ikke mye oppmerksomhet eller bekreftelse. MEN jeg kan bli usikker 

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Ja for ingenting er sikkert. Dere har datet i en mnd. Dere har knapt rukket å bli kjent. Derfor er det lurt å holde slikt litt tilbake. Som oftest kommer man bedre utav en situasjon som kan ende med et brudd også. 

Han har helt riktig i at det ikke finnes noen garanti for noe. Plutselig finner du deg en annen fyr som er mere hot og vipps er du borte. Han kjenner deg ikke og vet ikke om du er monogam og ikke utro. Sånn til opplysning er statistikken stygg hvis du ser på utroskap. Mange benytter hver anledning på å være akkurat det. Derfor synes jeg "kansje" er et veldig godt ord i denne sammenhengen. Blir det feil for deg så må han pespektere deg for det, men da gå videre til en som kan gi deg sikre overfladiske drømmer. For det er akkurat det dette handler om så tidlig i datingfasen. 

At statistikken er stygg- da mener du vel mht til både kvinner og menn? 
Jo, vi har en felles venn som kjenner meg tvers gjennom, så han vet godt hva han har med å gjøre.

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp nå litt av.... 
 

Jeg hadd blitt totalt stressa av en date som snakket om fremtiden vår hele tiden. Jeg har da noe jeg skulle ha sagt, selv.... 

Og hvorfor krever du større selvsikkerhet fra ham enn du selv byr på...?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At statistikken er stygg- da mener du vel mht til både kvinner og menn? 
Jo, vi har en felles venn som kjenner meg tvers gjennom, så han vet godt hva han har med å gjøre.

Anonymkode: b051e...383

Statistikken er omtrent lik på begge sider. Jeg forsvarer ingen utroskap.

Felles venner er bra, men folk forandrer seg veldig i et forhold. Det de sier ved inngangen gjelder ikke året etter liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor said:

Slapp nå litt av.... 
 

Jeg hadd blitt totalt stressa av en date som snakket om fremtiden vår hele tiden. Jeg har da noe jeg skulle ha sagt, selv.... 

Og hvorfor krever du større selvsikkerhet fra ham enn du selv byr på...?

 

Det er veldig godt poeng. Det er fordi jeg føler meg usikker

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt vanvittig stresset dersom daten begynte å snakke om å se hjembyen allerede etter fire uker. Selv med et "kanskje" foran. 

Merkelig ting å snakke om før man i det hele tatt kjenner hverandre. 

Anonymkode: 12f64...c14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Jeg synes det høres sunt ut? Virker jo helt blåst å dra voldsomme fremtidsplaner etter 4 uker 🤷‍♀️ Jeg hadde tenkt omvendt? 

At «kanskje» er for å ikke skremme vannet av folk. Men at han synes du virker midt i blinken. 

Anonymkode: 8254f...c08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg hater når menn sier ting «det skal vi gjøre en vakker dag» snakk. For ingenting er sikkert, og har blitt brent før med snakk om fremtiden, der jeg trodde alt var helt sikkert.

Jeg bruker selv «kanskje» snakk, for det er det som er 100% sannheten.

Har du prøvd å snakke med han om følelsene dine? Be han om å slutte å snakke om «kanskje». Forklar at du er veldig klar over at absolutt ingenting er garantert, man kan være sammen i flere år og falle fra hverandre. Men si at du blir så sinnsykt usikker på hvor han står når han hele tiden bruker «kanskje». 

Anonymkode: 75401...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Etter fire uker så sier han kanskje, det tyder vel på at han kan se for seg dette? Hvorfor mener folk her inne at dette er dårlig? Syns det høres veldig lovende ut jeg.

Anonymkode: be98b...396

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig godt poeng. Det er fordi jeg føler meg usikker

Anonymkode: b051e...383

Tenk på alternativene...

Han gjør så godt han kan han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Etter fire uker så sier han kanskje, det tyder vel på at han kan se for seg dette? Hvorfor mener folk her inne at dette er dårlig? Syns det høres veldig lovende ut jeg.

Anonymkode: be98b...396

Ja, jeg håper det. Tror kanskje jeg må ta til meg hva som har blitt skrevet her. Roe meg ned 15 hakk, men når magefølelsen skurrer litt, så vil man helst komme til bunns og evt trekke seg- for å beskytte seg selv

Anonymkode: b051e...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens jeg hater når menn sier ting «det skal vi gjøre en vakker dag» snakk. For ingenting er sikkert, og har blitt brent før med snakk om fremtiden, der jeg trodde alt var helt sikkert. 

Anonymkode: 75401...533

Men ingenting er sikkert. Det er virkeligheten som du må lære å innfinne deg med. Hvis du hele livet skal insistere på at virkeligheten er sånn som du skulle ønske den var, vil du for alltid være stressa, for alltid stille urimelige krav og for alltid støte mennesker bort fra deg.

Anonymkode: 6b1c8...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men ingenting er sikkert. Det er virkeligheten som du må lære å innfinne deg med. Hvis du hele livet skal insistere på at virkeligheten er sånn som du skulle ønske den var, vil du for alltid være stressa, for alltid stille urimelige krav og for alltid støte mennesker bort fra deg.

Anonymkode: 6b1c8...44f

Ikke mitt (TS) innlegg du kommenterte på, men jo, du har rett i det du skriver. Uansett, man kan ikke snike inn et forbehold over alt. Så når man er gift på 30. året, så må man huske å tilføye et "kanskje" når man en dag snakker om å kjøpe en ny leilighet sammen. Altså man antar jo at datingen skal lede til noe, og hvorfor skal det være nødvendig å si "kanskje" det er jo underforstått

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Hadde han droppet å si "kanskje", så hadde problemstillingen vært at daten hadde vært for frampå. At han måtte roe seg ned mange hakk. 

Kanskje han prøver å ikke satse for r mye fordi han er redd for å gjøre seg for sårbar og bli såret hvis det viser seg at du ikke vil satse mens han vil?

Datingfasen er usikker, man er i fasen der man skal bli kjent og det er ingen garantier for at det viser seg at man faktisk er en god match. Derav "kanskje". En som så tidlig i datingen ville vært helt skråsikker på fremtiden sammen ville vært et mye mer rødt flagg (såkalt future projection, som er et klassisk player move).

Slap av og nyt det, ikke stress så mye med det, det som er ment å skje det skjer. Er dere kompatible så ordner det seg. Er du redd for å bli brukt for sex så vent med sex til dere har kommet lengre, easy as that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tor P said:

Kanskje han prøver å ikke satse for r mye fordi han er redd for å gjøre seg for sårbar og bli såret hvis det viser seg at du ikke vil satse mens han vil?

Datingfasen er usikker, man er i fasen der man skal bli kjent og det er ingen garantier for at det viser seg at man faktisk er en god match. Derav "kanskje". En som så tidlig i datingen ville vært helt skråsikker på fremtiden sammen ville vært et mye mer rødt flagg (såkalt future projection, som er et klassisk player move).

Slap av og nyt det, ikke stress så mye med det, det som er ment å skje det skjer. Er dere kompatible så ordner det seg. Er du redd for å bli brukt for sex så vent med sex til dere har kommet lengre, easy as that...

Har dessverre akkurat ligget med han. Angrer på det i dag.

Anonymkode: b051e...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dessverre akkurat ligget med han. Angrer på det i dag.

Anonymkode: b051e...383

Ikke angre på det. Own it, det var sikkert hyggelig og ålreit også, selv om det at du har "investert det i forholdet" neppe gjør usikkerheten mindre. Men gjort er gjort, osv. Det blir meningsløst å obsess'e over ting du ikke kan endre. Beste du kan gjøre er å lære av det til en eventuell neste gang

Men så det er sagt så synes jeg det som du beskriver høres bra ut - jeg har trua! 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...