Gå til innhold

TIL dere som tar lån for og kjøpe dere bil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om dere ikke har råd TIL og kjøpe Bilen, men må ta opp lån hvorfor kjøper dere ikke en bil dere har råd TIL? Det finnes mange biler som har fulgt alle service som fungerer veldig bra og er kjørbare.. selv har jeg kjøpt min egen bil har kasko, så om noe skjer med min bil og må på verksted får jeg dekket skadene jeg må Bare betale en egenandel... har uflaks forsikring også. Om noe går galt og bilen må på verksted kan jeg leie en bil “valgfritt” TIL verksted har fikset skadene på Bilen. Og ta opp lån for tesla er idioti Bilen går heller ikke opp i verdi så det er ikke en bra invistering. 

Anonymkode: b7b15...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja hvor mye må du ut med for en ok ny bil da? Litt off topic men lurer.

Anonymkode: 43f8a...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ja hvor mye må du ut med for en ok ny bil da? Litt off topic men lurer.

Anonymkode: 43f8a...0af

Det kommer jo Ann på men det finnes bruktbiler som fremstår i god tilstand. Alt må ikke være nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om dere ikke har råd TIL og kjøpe Bilen, men må ta opp lån hvorfor kjøper dere ikke en bil dere har råd TIL? Det finnes mange biler som har fulgt alle service som fungerer veldig bra og er kjørbare.. selv har jeg kjøpt min egen bil har kasko, så om noe skjer med min bil og må på verksted får jeg dekket skadene jeg må Bare betale en egenandel... har uflaks forsikring også. Om noe går galt og bilen må på verksted kan jeg leie en bil “valgfritt” TIL verksted har fikset skadene på Bilen. Og ta opp lån for tesla er idioti Bilen går heller ikke opp i verdi så det er ikke en bra invistering. 

Å sånn ellers har du det bra eller? 

Anonymkode: f347c...4f3

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har råd til å betjene et billån og vel så det.  Har ikke NY ny bil, men brukt 2018 modell.  

Nyere biler har mange fordeler, utstyr og hjelpemidle.  Og er oftest mye sikrere å kjøre, viktig for meg med barn.  Jeg kan kun kjøre automat, og eldre automat biler, uff nei!

Anonymkode: 571fa...caf

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lol! hvor mye mener du man skal betale for en bil da? Kan du sende meg noen linker? jeg er ute etter ny bil. 4x4, stv, minst 150 hk, rattvarme, setevarme, parkeringsvarmer, hengerkrok, diesel og ikke minst god sikkerhet i form av nok airbags, forsterkede stolper, innebygd gps, bluetooth. Hvor mye  er lite nok, ts? 

Anonymkode: cc5a2...112

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde jo være glad for at folk kjøper ny bil, slik at det blir noen forholdsvis nye og litt brukte for deg å kjøpe.......😏

Anonymkode: d991e...49c

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å eie bil er alltid forbundet med kostnader. Jeg vil heller ha en relativt ny og sikker bil som er i god stand og med lavt drivstofforbruk, og samtidig betale litt på et billån, enn å kjøpe en eldre bil i dårligere stand, og der kostnadene kommer på reparasjoner isteden. 

Jeg har råd til det, slapp helt av. Ikke har jeg tatt opp de helt store lånesummene, heller. På nåværende bil lånte jeg ca 25% av kjøpssummen. Bilen ble kjøpt for et år siden. Neste måned betaler jeg siste avdrag. Det lever jeg helt fint med, egentlig. 

Anonymkode: e5f06...f3f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, folk har forskjellige behov og økonomi. 

Hvorfor ter folk opp lån for å kjøpe stor bolig, når man kan bo billig i en campingvogn? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Fordi det lønner seg. Min første bil kjøpte jeg for 70.000 av egne sparepenger. Lønnet seg ikke. Solgte den etter 3 år og tok billån. Jeg tjener faktisk endel på å ha pengene mine i aksjer og fond fremfor en nedbetalt bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har råd til å betjene et billån og vel så det.  Har ikke NY ny bil, men brukt 2018 modell.  

Nyere biler har mange fordeler, utstyr og hjelpemidle.  Og er oftest mye sikrere å kjøre, viktig for meg med barn.  Jeg kan kun kjøre automat, og eldre automat biler, uff nei!

Anonymkode: 571fa...caf

Jeg har også barn men jeg har ikke tatt opp lån for Bilen, bilen har aldri hatt problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi at folk hat skjønt at å kjøpe en bil til 60 000 ikke nødvendigvis lønner seg, ref den andre tråden du startet, der du mener at selger har lurt deg for at du ikke gadd å undersøke bilen, eller skrive kontrakt...

Anonymkode: b8fe8...cdd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor skriver du bilen med stor B? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Vi har en stasjonsvogn fra før, men jeg får veldig ofte lyst å ta opp et bittelite lån når jeg ser rånebiler fra 1985ish på finn.. bare for å ha en ekstra å kjøre til jobb i stil 🥰 helst skulle jeg hatt en delorean, men de er så sykt dyre ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjøpte en eldre bil som jeg hadde råd til for mange herrens år siden, aldri tapt så mye penger på kort tid. Aldri igjen! 

Da tar jeg heller opp et mindre billån på en bil som har nybil forsikring, og sparer meg for sinnsykt utgifter som jeg ikke har råd til. 

Anonymkode: 548c4...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan man ordner seg økonomisk. Mange som har billån kunne sikkert ha omdisponert andre prioriteringer, men ser samlet på  økonomien. Vi kunne ha kjøpt en bil kontant, men velger å låne pengene i stede for å selge aksjefond. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen kjøpte bil han tok opp lån for fordi han trenger den til jobb, og vi vil kjøre grønt så det ble en elbil. Ønsket en med god rekkevidde som også kan være familiebil, da ble det en Tesla.

Men ikke bekymre deg for økonomien vår, vi betaler den ned fullt i år etter bare å ha eid den i et år :) Så det går så fint skal du se. Vi ville heller ha litt ekstra penger i banken til EK skjønner du ;) 

Anonymkode: 83786...723

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...