AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Del Skrevet 25. mai 2021 Kan man ikke gjøre alt dette vis man består prøven? Anonymkode: 230c0...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ironiskbanan Skrevet 26. mai 2021 #2 Del Skrevet 26. mai 2021 Du må søke om førerkort før du tar teoriprøven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Del Skrevet 26. mai 2021 Må man legge ved synstest nå??? Anonymkode: 9289c...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ironiskbanan Skrevet 26. mai 2021 #4 Del Skrevet 26. mai 2021 Det er jeg usikker på. Tror du kan ta med synsattest når du møter opp for å ta teoriprøven. Du trenger ikke synsattest om du ikke bruker briller/linser/ikke har nedsatt syn. Om du er usikker, kan du også ringe trafikkstasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #5 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må man legge ved synstest nå??? Anonymkode: 9289c...848 Jeg måtte ikke det, men man må vel det hvis man bruker briller/linser eller failer den «testen» på trafikkstasjonen hvor man skal lese opp bokstaver. Anonymkode: c75dd...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #6 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg måtte ikke det, men man må vel det hvis man bruker briller/linser eller failer den «testen» på trafikkstasjonen hvor man skal lese opp bokstaver. Anonymkode: c75dd...ca1 Det er jo ingen som ser om du bruker linser og man vil jo da klare å besvare bokstavtesten. Skjønner ikke grei, da blir det tilfeldig hvem som skaffer og ikke? Anonymkode: 9289c...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #7 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg bruker briller, men har bare -1 så tok testen på stasjonen uten briller og bestod. Ikke noe snakk om jeg bruker briller eller ikke. Anonymkode: 3e5ed...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #8 Del Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bruker briller, men har bare -1 så tok testen på stasjonen uten briller og bestod. Ikke noe snakk om jeg bruker briller eller ikke. Anonymkode: 3e5ed...c6f Hva vis ham bruker linser da, får du besvare testen med eller må du ta de av? Anonymkode: 9289c...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #9 Del Skrevet 26. mai 2021 Man måler ikke en synstest. Man tar en synstest. Anonymkode: fd29d...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uni Skrevet 26. mai 2021 #10 Del Skrevet 26. mai 2021 (endret) Eventuelle medisinske dokumentasjoner (som bare er nødvendig hvis man faller innunder visse kategorier) sendes inn ved bestilling av førerkort, altså før teoriprøve. Ja, man kan late som alt er bra osv, men hvis man lyver og noen hos Vegvesenet stiller spørsmål om helse og dokumentasjon, da er det dokumentforfalskning. Jeg sendte forøvrig påkrevde helsepapirer digitalt ved bestilling, og det ble fort godkjent. Endret 26. mai 2021 av Uni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva vis ham bruker linser da, får du besvare testen med eller må du ta de av? Anonymkode: 9289c...848 Hvordan skal de vite det? De stoler vel på at du er ærlig? Anonymkode: c8c29...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg bruker briller, men har bare -1 så tok testen på stasjonen uten briller og bestod. Ikke noe snakk om jeg bruker briller eller ikke. Anonymkode: 3e5ed...c6f Samme her.. Hørte noen si at dersom man sender inn synstest, må man alltid bruke briller når man kjører dersom man blir stoppet i kontroll. Har ca samme syn som deg, og er litt tilfeldig om jeg bruker eller ei så droppa det. Anonymkode: c8c29...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 12.24): Samme her.. Hørte noen si at dersom man sender inn synstest, må man alltid bruke briller når man kjører dersom man blir stoppet i kontroll. Har ca samme syn som deg, og er litt tilfeldig om jeg bruker eller ei så droppa det. Anonymkode: c8c29...ad3 Hva om man bruker linser den dagen? Anonymkode: ab80f...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 17.21): Hva vis ham bruker linser da, får du besvare testen med eller må du ta de av? Anonymkode: 9289c...848 Det var aldri noe valg at jeg skulle ta noen test på trafikkstasjonen. Men må har jeg -7.5 og -6.5, så det var nok en selvfølge at jeg skulle til optiker. Anonymkode: 52f86...f45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva om man bruker linser den dagen? Anonymkode: ab80f...7df Om man blir stoppet i kontroll? Må vel kanskje gi beskjed da, man kan jo se det om man ser nøye etter Anonymkode: c8c29...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Om man blir stoppet i kontroll? Må vel kanskje gi beskjed da, man kan jo se det om man ser nøye etter Anonymkode: c8c29...ad3 Er vel ikke så lett å se om noen har på seg linser 🤔 Men man kan ta en kjapp synstest sikkert med korn bokstaver tenkte jeg på nå 😅 Anonymkode: ab80f...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #17 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er vel ikke så lett å se om noen har på seg linser 🤔 Men man kan ta en kjapp synstest sikkert med korn bokstaver tenkte jeg på nå 😅 Anonymkode: ab80f...7df Hehe, nei jeg vet ikke, men linser må jo være greit Anonymkode: c8c29...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 13. juni 2021 #18 Del Skrevet 13. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 26.5.2021 den 15.14): Jeg bruker briller, men har bare -1 så tok testen på stasjonen uten briller og bestod. Ikke noe snakk om jeg bruker briller eller ikke. Anonymkode: 3e5ed...c6f For å ta teorien må du sende inn søknad om førerkort. Da får du spørsmålet: "Har du nedsatt synsstyrke, behov for briller, eller linser?" Hvis du svarer ja må du levere synsattest før du kan bestille praktisk prøve. Uni skrev (På 26.5.2021 den 17.38): Eventuelle medisinske dokumentasjoner (som bare er nødvendig hvis man faller innunder visse kategorier) sendes inn ved bestilling av førerkort, altså før teoriprøve. Ja, man kan late som alt er bra osv, men hvis man lyver og noen hos Vegvesenet stiller spørsmål om helse og dokumentasjon, da er det dokumentforfalskning. Jeg sendte forøvrig påkrevde helsepapirer digitalt ved bestilling, og det ble fort godkjent. Førerkort bestiller man etter at man har bestått praktisk prøve. Når man søker om førerkort må man fylle ut egenerklæring om helse. Trenger man dokumentasjon må dette sendes inn før praktisk prøve bestilles, man kan ta teorien uten å sende det inn. AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 12.23): Hvordan skal de vite det? De stoler vel på at du er ærlig? Anonymkode: c8c29...ad3 Egenerklæringen blir ikke etterprøvd utover synstesten før teoriprøven. Men hvis du havner i en ulykke kan du være sikker på at forsikringsselskapet vil finne ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå