Gå til innhold

Samboeren min har vært utro med leieboeren vår i 5 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er knust og ydmyket. Jeg vil selvfølgelig ha begge ut fortest mulig. Han vil flytte ned i sokkelen vår til henne, han mener det er mest praktisk og lettvint.  Dette er så absurd at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Vet ikke hva slags krav jeg kan stille. Nå gruer jeg meg mest til dette kommer ut. 

Anonymkode: f7889...d7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en dritt! 

Bli sint og tenk praktisk. Eier dere huset sammen? Hvordan kan du løse dette på best mulig måte? Kan du si opp leiekontrakten med henne på noe vis? Har du mulighet til å leie ut din del av huset og flytte selv fram til dette er løst? 

Ikke tenk på at det skal komme ut, det er han som skal skjemmes. 

Anonymkode: d67c6...a89

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere eier sammen, kan du og ønsker du å overta selv? Om du gjør det ville jeg blitt hjemme. 

Hvem har signert kontrakten med leieboer? Om kun ditt navn står på kontrakten kan du si opp den på bakgrunn av oppussing eller skulle bruke den selv? 

 

Anonymkode: 5085c...53a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring en advokat, fortell historien og hør om det er en sak. Det er gratis å høre med dem. 

Og hvorfor skjemmes du? Det er han som bedro deg og stakk ned i sokkelen. For en taper! 

Sjekk ut leiekontrakten. 

Quote

Utleier kan si opp avtalen hvis han eller andre i husstanden skal bruke boligen som sin egen bolig. Skal boligen pusses oppeller rives kan også leieboeren tvinges til å flytte. Det kreves imidlertid ferdige planer og byggetillatelser for at denne begrunnelsen kan brukes. 2009

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenelz skrev (1 minutt siden):

Ring en advokat, fortell historien og hør om det er en sak. Det er gratis å høre med dem. 

Og hvorfor skjemmes du? Det er han som bedro deg og stakk ned i sokkelen. For en taper! 

Sjekk ut leiekontrakten. 

 

Jeg tenkte også på dette, mulig hun kan si hun trenger boenheten selv en periode/evt. skal pusse opp (dra en hvit løgn, det er seriøst lov her) og si opp avtalen.

Anonymkode: d67c6...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absurd dette altså. Dersom du har råd til å flytte, anbefaler jeg deg å gjøre det så fort som mulig. Vet for lite her til å kunne gi deg særlig med økonomiske råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke enkelt TS - men du må og tenke litt på avtalen du har med leietaker, og dette er nok ikke noen oppsigelsesgrunn eller hevingsgrunn. Samtidig har leietaker rett til å ta opp ny kjæreste i husstanden. At dette tilfeldigvis er din eks er ikke så relevant i forhold til lovverket.

Men jeg antar jo at eksen har en eierandel i huset dere bor i? I så tilfelle er jo dette en gylden anledning til å kreve at han enten kjøper deg ut (du er kvitt problemet) eller at dere selger og du finner deg et nytt sted.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Her høres det jo ut som at dere eier huset sammen. Jeg skjønner at du kanskje vil forbli i huset, men for alles del tror jeg at jeg ville ha flyttet. Jeg har selv flyttet etter samlivsbrudd, vil ikke sitte igjen i et hus med slike minner.

Si du vil selge, det kan han ikke motsi deg på. Så fordeler dere. Kan han kjøpe deg ut er problemet løst for deg, du får frigitt EK til ny bolig. Men dere må uansett fordele dette, og enten kommer en av dere eller begge til å flytte. 

Anonymkode: 8c25a...062

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enhver manns våte drøm, å ligge med den spreke leieboeren man har fantasert om i lange tider. Samtidig er det helt sprøttt å faktisk gjøre det. Når han i tillegg vil flytte inn hos henne med deg i etasjen over, blir dette helt absurd. Jeg føler med deg. Dersom du eier halvparten eller mer av boligen ville jeg solgt, eller krevd å få kjøpe ham ut. Leieboerene kan du kaste ut ved å pusse opp, eller proklamere at du skal bruke det selv. Til pottesamlingen din, f.eks, eller som gjesterom til moren din etc...

 

Hilsen Mann 50.

Anonymkode: d24d7...04c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i leieboeren akkurat nå. Først må du finne ut hvem som skal ha huset. Hvis du flytter så slipper du alt styret med å forholde deg til leieboeren. Hvis du vil eie huset, sørg for å få det over på deg raskest mulig. Deretter sier du til eksen din at de må flytte fordi du nå skal ha plassen selv. Mulig de har tre mnd med oppsigelsestid. (dette kan jo bli tre slitsomme mnd for dem for du kan jo være ekstremt bråkete osv… lov å bruke fantasien nå).. Du kan feks sette på et veldig høyt opptak av noen som gråter og spille det omtrent døgnet rundt rett mot veggen deres. 😅 Hvis de «klager» på bråk til noen så må de forklare hvorfor «du» gråter. Og det gjør de jo ikke. 

 

Anonymkode: 40f05...7fa

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er jo enhver manns våte drøm,

Snakk om å virkelig skulle ta fra dama alle håp om at det finnes skikkelige menn. Den kunne du spart deg for. Hun har det fælt nok fra før. Ikke alle godt voksne menn er idioter. Noen kan synes at andre kvinner er attraktive uten å ville hoppe på dem. TS: Tror å flytte vil være lurt, da slipper du å sitte igjen med huset dette foregikk i, det kan umulig være godt for deg å være der.

Anonymkode: 26cf8...be4

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som har dummet seg ut, og det kommer nok nabolaget deres til å forstå ganske snart også. 

(Har dere barn sammen)?

Dette er hans tap, må du huske!

 

Anonymkode: 06af0...83c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk om å virkelig skulle ta fra dama alle håp om at det finnes skikkelige menn. Den kunne du spart deg for. Hun har det fælt nok fra før. Ikke alle godt voksne menn er idioter. Noen kan synes at andre kvinner er attraktive uten å ville hoppe på dem. TS: Tror å flytte vil være lurt, da slipper du å sitte igjen med huset dette foregikk i, det kan umulig være godt for deg å være der.

Anonymkode: 26cf8...be4

Folk er forskjellige med tanke på hvor mye følelser de legger til steder og hendelser. Personlig ville jeg behold huset, om det går, siden det kan være veldig gunstig økonomisk. Og gi følelsen av å «vinne» og ta tilbake hva som er Ts sitt. ( jeg har vært i samme situasjonen, med stygt brudd, og hus med utleie, men uten at leieboer var involvert da. Som har vært veldig økonomisk gunstig for meg) 

Så først må Ts finne ut om hun ønsker eller kan overta både praktisk og økonomisk, og følelsesmessig. Om hun gjør det vil leieboer få kontrakt med bare henne, og denne kan sies opp. Så kan både mann og leieboer seile sin egen sjø, sammen eller ikke, men i alle fall ikke være tett på Ts mer 🙏🏻

Ellers kan Ts kreve boligen solgt på det åpne markedet, særlig mtp hvor variabel pris man kan forvente å få på bolig med utleiedel, for å være sikker på at hun får riktig pris for sin del.

Anonymkode: 5085c...53a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo enhver manns våte drøm, å ligge med den spreke leieboeren man har fantasert om i lange tider. Samtidig er det helt sprøttt å faktisk gjøre det. Når han i tillegg vil flytte inn hos henne med deg i etasjen over, blir dette helt absurd. Jeg føler med deg. Dersom du eier halvparten eller mer av boligen ville jeg solgt, eller krevd å få kjøpe ham ut. Leieboerene kan du kaste ut ved å pusse opp, eller proklamere at du skal bruke det selv. Til pottesamlingen din, f.eks, eller som gjesterom til moren din etc...

 

Hilsen Mann 50.

Anonymkode: d24d7...04c

Min mann er også 50 år, og han skjemmes ofte over menn som framstiller seg selv som, eller ER, menn på stadig jakt etter sex hele tiden. Han skjemmes av at menn framstilles som så enkle, og at sex er alt som har å si. Han skjemmes også over alle overgrep som begås av menn i ulike situasjoner. Som mann som er nødt til å takle at alle overgrep, og mishandling stort sett skjer fra menn.

Du kan bare tenke deg ulike situasjoner der! Vi kvinner slipper å skamme oss over vårt kjønn sånn sett, for vi er ikke kjent for å begå voldtekter eller overgrep sånn som menn er. Selv om det sikkert finnes unntak for oss som kjønn også.

Jeg er enig med han. Han er langt fra så enkel i hodet sitt at sex har alt å si for han, og det å framstille menn som at sex er det eneste som betyr noe, er rett og slett fornærmende for mange menn! 

Anonymkode: ab59a...5af

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Min mann er også 50 år, og han skjemmes ofte over menn som framstiller seg selv som, eller ER, menn på stadig jakt etter sex hele tiden. Han skjemmes av at menn framstilles som så enkle, og at sex er alt som har å si. Han skjemmes også over alle overgrep som begås av menn i ulike situasjoner. Som mann som er nødt til å takle at alle overgrep, og mishandling stort sett skjer fra menn.

Du kan bare tenke deg ulike situasjoner der! Vi kvinner slipper å skamme oss over vårt kjønn sånn sett, for vi er ikke kjent for å begå voldtekter eller overgrep sånn som menn er. Selv om det sikkert finnes unntak for oss som kjønn også.

Jeg er enig med han. Han er langt fra så enkel i hodet sitt at sex har alt å si for han, og det å framstille menn som at sex er det eneste som betyr noe, er rett og slett fornærmende for mange menn! 

Anonymkode: ab59a...5af

Men er jo mange damer som tror det også. Igår diskuterte jeg med samboeren at hun fortalte meg at vi har lite sex og synes det er merkelig siden jeg er mann som ikke vill ha sex hele tiden. 

Anonymkode: af87d...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får selge eller du får flytte. Du kan ikke bi oppi dem. Du er enten ett troll eller de er helt gærne. 

Anonymkode: d4c58...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...