Gå til innhold

Samboeren min har vært utro med leieboeren vår i 5 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fysj for en ufølsom drittsekk. Du fortjener så mye bedre! Han må feile et eller annet som tror at han skal bli boende.

Du kan begjære tvangsoppløsning av sameie om han ikke går med på å selge, kjøpe deg ut/la deg kjøpe han ut-alt etter hvs du ønsker. Ring namsmannen om du har spørsmål.

 

Anonymkode: fdedf...c20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kenelz skrev (8 timer siden):

Har noen få ganger ringt og fortalt problemstillingen kort over på telefonen, har ikke betalt for det så ikke kom med den dritten til meg. 

Begynner advokaten å sette opp timer eller bruke tid på deg blir en annen sak.

Kanskje fordi du hat hatt sp banale enkle spørsmål..., Kan virke sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rare svar.

Leieboer har ikke gjort noe galt annet eller at hun har hatt seg med mannen hun leier av. Her har vel ikke leietaker gjort noe galt i følge leiekontrakt.  

Mannen kan flytte ned til leier, det tilkommer ingen ekstra leie .

Mannens eks kan bo i hoved delen av huset. 

Den forsmådde dame og hennes eks må finne ut hva de skal gjøre med huset, enten selge eller at en av de kjøper ut den andre.

Det at TS har mye "følelser" rundt dette som har skjedd forverrer hele situasjonen for henne.

Endret av Smeltemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (57 minutter siden):

Avtalelovens § 33 er en  ugyldighetsregel som sier at en avtale kan bli ugyldig dersom det strider mot "redelighet" å kreve avtalen fullbyrdet. Problemet ved denne bestemmelsen er at forholdet etter ordlyden skal være til stede ved inngåelsen, noe det ikke var her.

Et annet alternativ er å benytte avtalelovens §36. Dette er den generelle ugyldighetsregelen i avtaleloven, og kan også brukes på forhold som er oppstått under avtaleperioden. 

En avtale kan helt eller delvis settes til side eller endres for så vidt det ville virke urimelig eller være i strid med god forretningsskikk å gjøre den gjeldende.

 

Jeg kjenner til avtaleloven. Jeg spør deg ihvordan du  mener den er brutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (15 minutter siden):

Dette kan jo umulig være sant :haar:

Dette er hverken første eller siste gang noen er utro med naboer... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (Akkurat nå):

Dette er hverken første eller siste gang noen er utro med naboer... 

Det er ikke det jeg reagerer på med historien heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (20 minutter siden):

Her var det mye rare svar.

Leieboer har ikke gjort noe galt annet eller at hun har hatt seg med mannen hun leier av. Her har vel ikke leietaker gjort noe galt i følge leiekontrakt.  

Mannen kan flytte ned til leier, det tilkommer ingen ekstra leie .

Mannens eks kan bo i hoved delen av huset. 

Den forsmådde dame og hennes eks må finne ut hva de skal gjøre med huset, enten selge eller at en av de kjøper ut den andre.

Det at TS har mye "følelser" rundt dette som har skjedd forverrer hele situasjonen for henne.

Peter....

Anonymkode: 97beb...73e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (2 minutter siden):

Det er ikke det jeg reagerer på med historien heller

Fortell!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Ser du har fått mange råd og det er jo vel og bra. Problemet med å begjære tvangssalg, eller å gå rettens vei er at det tar altfor lang tid og er meget kostbart. Jeg tenker at det beste for deg (psykisk sett) vil være å flytte ut så raskt som mulig. Du kan jo ikke leve i dette vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (1 minutt siden):

TS. Ser du har fått mange råd og det er jo vel og bra. Problemet med å begjære tvangssalg, eller å gå rettens vei er at det tar altfor lang tid og er meget kostbart. Jeg tenker at det beste for deg (psykisk sett) vil være å flytte ut så raskt som mulig. Du kan jo ikke leve i dette vel?

Hvorfor skal det begjæres tvangssalg?   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (23 minutter siden):

Dette kan jo umulig være sant :haar:

Onkelen min var utro med barnepiken som bodde i kjellerleiligheten, fikk barn med henne også...

Anonymkode: 3d89f...78a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal det begjæres tvangssalg?   

Jeg mener at det ikke skal begjæres tvangssalg eller andre liknende tvang. Jeg mener at det viktigste må være å flytte ut av dette helvete, fremfor å leve i det. Alle andre prosesser bør komme i andre rekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Onkelen min var utro med barnepiken som bodde i kjellerleiligheten, fikk barn med henne også...

Anonymkode: 3d89f...78a

Lever de lykkelig sammen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at det ikke skal begjæres tvangssalg eller andre liknende tvang. Jeg mener at det viktigste må være å flytte ut av dette helvete, fremfor å leve i det. Alle andre prosesser bør komme i andre rekke. 

En kan ikke bare begjære tvangssalg. Det må være en grunn for det. Eventuelt at en ikkje betaler lån eller kommunale avgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (5 minutter siden):

Jeg mener at det ikke skal begjæres tvangssalg eller andre liknende tvang. Jeg mener at det viktigste må være å flytte ut av dette helvete, fremfor å leve i det. Alle andre prosesser bør komme i andre rekke. 

Det er ikke sammenheng mellom skilsmisse, utroskap og tvangssalg. Antar du tenker på tvangssalg som at ts har rett til å selge uavhengig av mannens vilje. Men det heter bare salg i grunn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smeltemann skrev (4 minutter siden):

En kan ikke bare begjære tvangssalg. Det må være en grunn for det. Eventuelt at en ikkje betaler lån eller kommunale avgifter.

Man kan begjære tvangssalg dersom den ene motsetter seg salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (Akkurat nå):

Man kan begjære tvangssalg dersom den ene motsetter seg salg.

Det høres ikke ut som om at det har vært noe tema om salg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sammenheng mellom skilsmisse, utroskap og tvangssalg. Antar du tenker på tvangssalg som at ts har rett til å selge uavhengig av mannens vilje. Men det heter bare salg i grunn😊

Dersom man eier en eiendom sammen må begge sigenere for et salg. Man kan ikke selge uten at begge er enige. Er man uenig må man gå rettens vei. Det er veien å gå for å gjennomføre et tvangssalg. Jeg har anbefalt TS å flytte og å unngå rettslige prosesser. Det var bare det 👵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (1 minutt siden):

Dersom man eier en eiendom sammen må begge sigenere for et salg. Man kan ikke selge uten at begge er enige. Er man uenig må man gå rettens vei. Det er veien å gå for å gjennomføre et tvangssalg. Jeg har anbefalt TS å flytte og å unngå rettslige prosesser. Det var bare det 👵

Vi kan jo ikke gå ut fra at partene er totalt idioter og vil fordyre prosessen med unødvendige utgifter. Men uansett; skjønner at du tenker at Ts må bort. Jeg hadde stått i det, tror jeg og fått mest mulig ut av husets verdi ved å bli boende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...