Gå til innhold

Veide 62,5 igår men 63 idag :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg klarer dessverre ikke å la vær å veie meg hver dag bare må det 😞

Anonymkode: 77a8f...ebe

Les setningen du svarte på en gang til  :)

Sitat

Hvis du skal veie deg hver dag anbefaler jeg deg å se på gjennomsnittet gjennom uken, fremfor tallene dag for dag.

Det er ikke noe problem å veie seg daglig, men om man gjør det kan man ikke bry seg om tallene man ser dag for dag fordi de vil variere alt for mye.
Det er gjennomsnittsvekten for uken som er viktig når du gjør det på denne måten.  (Legg sammen alle tallene og del på 7)

Anonymkode: 41b8b...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo dette som er fint med å veie seg hver dag: man får med seg og normaliserer de naturlige svingningene. Som andre skriver, så har du ikke lagt på deg et halvt kilo fett. :) 
Jeg er på samme reise som deg, og veier meg også hver dag. Det svinger enormt, noen ganger opp og noen ganger ned. Det er fint å se grafen (jeg bruker en app som viser graf, kan velge om jeg vil se hele perioden eller siste måneden) som går tydelig ned selv om det svinger fra dag til dag. Vann etter salt mat, innhold i tarm osv kan gjøre at det svinger opp. Du kan derfor lett veie en del mer enn det du "egentlig" gjør. Du kan derimot aldri se et lavere tall på vekta enn det som er reelt. 

Den utskeielsen du hadde i helga var kanskje det du trengte (mentalt), så nå kan du legge det bak deg og fokusere videre. Å ta vare på det mentale er like viktig som det fysiske, vi klarer ikke å gjennomføre dette over lang tid uten at hodet spiller på lag. 

Dersom du trenger en liten motivasjonsboost, så let frem det som motiverer deg. Egne før/etterbilder? Andres før/etterbilder (instagram?)? Prøve gamle klær og se hvor løse de er? En ny form for trening du kan prøve? (Igjen: mye bra å finne på Instagram). Kjøpe en ny bukse? Planlegge en deilig fjelltur med en venninne neste helg? Finne nye spennende og sunne oppskrifter på god mat?

Uansett: ikke dvel ved helgen som var. Accept and move on. :) 

Anonymkode: 561e2...97c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vekten min hopper opp og ned 2 kg hele tiden, alt ettersom hva jeg har spist. Spiser jeg f.eks en del før jeg legger meg, veier jeg naturligvis mer dagen etter. Men jeg vet at dersom jeg ikke har ligget i et kalorioverskudd over tid har jeg heller ikke gått opp i fettprosent. Vekten stabiliserer seg etter et par dager dersom jeg har spist litt ekstra. Men en grei regel er å droppe å veie seg dagen etter utskeielser, dersom det virker demotiverende.

Jeg veide hele 5 kg mer på kvelden 17. mai enn det jeg gjorde på morgenen samme dag. Etter et par dager var vekten normal igjen. Selvom jeg lå i et overskudd den ene dagen var det på ingen måte av en slik grad at jeg kunne gått betydelig opp i vekt. Det handler om kalorier inn/ut over tid.

Anonymkode: ab349...7f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 g er jo bare om du har bæsja i dag eller ikke... 

Anonymkode: 0eb3d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ops2 skrev (På 24.5.2021 den 14.15):

Vær forsiktig. Jeg var 63 kilo første gang jeg slanket meg. Fordi en dusteartikkel i bladet I Form var med ei dame som var like høy som meg, og som hadde slanket seg til 58 kilo, og det var såååå bra.

Hva har jeg fått igjen for alle disse årene med slanking? Jeg har vært over 100 kilo 3 ganger, og klart å slanke meg ned, men aldri til 63 kilo igjen. Jeg var ikke overvektig år jeg veide 63 kilo heller, jeg ville bare ned de 5 kiloene fordi jeg trodde det så bra ut.

Hadde jeg kunnet gå tilbake til den tiden... jeg var så dum. Les det som står under Sparebluss-modus.

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-med-overraskende-rad-til-to-millioner-overvektige-nordmenn-ikke-slank-dere/s/12-95-3423599392

Synes det er sjukt rart at sparebluss ikke er en ting for fattige barn i Afrika, i tyske konsentrasjonsleirer eller hos mennesker med anorexia nervosa.

Nesten som man skulle trudd at sparebluss ikke var så veldig gjeldende likevel, og at det er noe annet som er årsak til vektoppgang. Mer kalorier inn enn ut for eksempel.

Anonymkode: c2c62...181

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...