Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er mann som har funnet en kjempehærlig jente som jeg håper kan bli sammen med... odsen for det ser lovende ut :D i allefall enda, men det som jeg bekymmrer meg for er dette hvordan vil ungene hennes takle det? Og tidl. x'er. Hun har en som er god venn med og en som hun ikke har noe mer kontakt med den andre. Det som jeg trenger tips og gode råd er: Hvordan skal jeg forholde meg til ungene hennes? Hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg ikke gjøre? Dette med barn gjør meg litt "skræmt"...jeg er glad i barn :) ..men har aldri hatt forhold der det er barn inne i bilde.... :(

Vel jeg vet ikke hva mer je skal si om den saken, håper du forstår problemstillinga mi.

Klem fra en som er i lykkerus :P:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at du bør være litt nøytral i begynnelsen jeg.

Det er ikke ønskelig for noen av partene at du går inn for å være den perfekte stefar tror jeg. Barna har vel allerede en far? Ikke prøv å ta hans rolle, men ta gjerne hensyn til barna.

Bli gradvis kjent med dem, men ikke tving deg på dem.

Ta med en liten ting til dem en gang i blant. Eller kanskje du har noe som de kan låne. Et TV-spill, en tegnefilm på video eller et husdyr de kan hilse på.

Men ikke skjem dem bort på noen måte. Spør heller moren hvordan hun vil at du skal oppføre deg. Sett deg litt inn i oppdragelsen hun og faren har gitt dem. Det er sikkert ikke lett, men det er nødvendig.

Jeg tror at alenemødre/skilte mødre er litt skepisk til å la barne knytte seg til en ny farsfigur. man vet jo ikke om forholdet varer og et brudd kan lett bli som en ny skilsmisse. Det kan derfor ta laaang tid før forholdet kommer så langt at dere f.eks kan flytte sammen.

Men har kan kanskje de som har barn selv svare. Det var bare dette som falt meg inn. Tror at jeg ville lagt vekt på disse tingene dersom jeg var alenemor og møtte en ny mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville anbefale deg å være helt naturlig. Vær deg selv! Tror derpen ville være hvis hun merket at du var overhyggelig og unaturlig sammen med ungene hennes.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...