AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #21 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg begynte å gå tur da jeg hadde så mye angst at jeg holdt på å gå på veggene, og i begynnelsen var det kun et grep i å få tankene vekk. Tenkte ikke på vektnedgang eller å prøve å bli sprek, og jeg begynte ikke med kveldsturene for å få bedre med meg selv eller gjøre noe godt for helsen min, det var bare noe jeg måtte gjøre for å ikke bli gal. Men det som skjedde etter hvert så skjedde det noe. Følte meg bedre etter turene og hadde mindre lyst til å trøstespise etterpå. Var litt sånn "wow, så dette funker faktisk 😮" Så etter hvert så begynte jeg å aktivt prioritere lange gåturer hver dag, som etter hvert har blitt til jogging. Gjorde ikke noen aktive endringer i kostholdet, men organisk så hadde jeg ikke lyst å overspise lenger, i hvert fall ikke så ofte. Anonymkode: 5f0e4...8ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #22 Del Skrevet 24. mai 2021 Det virker som om fokuset ditt er på hva du ikke skal spise. For min del hjalp det å bytte fokuset til hva jeg skal spise. Spiser du mye grønnsaker? Begynn f.eks. med at du skal spise grønnsaker til ett, to, tre eller alle måltidene. Eller minst 300 gram om dagen (500 g er selvsagt enda bedre, men det viktigste er å øke fra det du spiser nå). Det er lettere å lykkes med å spise noe enn med å unngå noe, og du vil etterhvert automatisk spise mindre av det usunne om du fokuserer på å spise nok av det sunne. Du kan også ha som regel at du først skal drikke et glass vann og spise en grønnsak når du får lyst på noe godt. Ikke forbud mot det usunne, men fokus på å gi kroppen noe bra først. Anonymkode: 00e5a...a02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 24. mai 2021 #23 Del Skrevet 24. mai 2021 En annen ting som er viktig for å kunne holde livsstilen resten av livet er å finne mat og aktivitet du liker. Jeg synes det er skikkelig gøy å gå på ski, når jeg trener utholdenhet og styrke nå, er det med tanke på at jeg skal kunne gå litt fortere neste vinter. Av mat prøver jeg å få i meg nok frukt og grønt, derfor liker jeg veldig godt havregrøt med grønt som topping (masse inspirasjon på instagram), smoothie bowl med topping (mye på insta her også) og vaniljekesam med topping og granola/havregryn. Prøver også å få inn litt fisk i uka, jeg er glad i søtpotet, mango og laks til middag, og makrell i tomat på skiva, da spiser jeg det. Spiser også reker, for det synes jeg er skikkelig godt. Wraps og salater er jeg også veldig glad i, og her får du også sneket inn mye deilig grønt. Har alltid bananer i hus, for de er veldig greie å spise når man er småsulten, eller etter trening. Og ikke tenk at du skal slutte med alt som du synes er godt nå, men prøv å finn andre sunne matretter som du også synes er godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #24 Del Skrevet 24. mai 2021 Det er jo lov å ta seg fri fra slankingen en periode. Anonymkode: 15798...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 24. mai 2021 #25 Del Skrevet 24. mai 2021 Du må først behandle de psykiske problemene dine, for de er antagelig grunnen til at du overspiser/ikke klarer å håndtere vekt problemet på nåværende tidspunkt. Det er mange som håndterer vonde følelser ved å spise. Derfor er det viktig at du får hjelp for det som ligger til hovedgrunn først, og lærer deg ved hjelp av behandling andre måter å håndtere vonde følelser på isteden for å spise. Per nå skal du legge vekt på den psykiske helsen og årsaken til at ting har blitt sånn. VEKTA glemmer du for en stund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. mai 2021 #26 Del Skrevet 25. mai 2021 Ts, husk også at du aldri vil angre etter en treningsøkt eller gåtur, men du kan angre på å ikke ha gjort det. Da jeg startet denne treningsreisen min gikk jeg også gjennom hvem jeg følger på sosiale medier. Jeg følger ingen vanlige influencere, men følger feks ingeridubai og Funkygine, som inspirerer til trening og Linda Stuhaug som inspirerer på matfronten. Jeg følger også en hel haug med skiløpere og skiskyttere fordi de inspirerer meg, jeg følger bama og eatmovesleep fordi de inspirerer meg, og en hel haug sterke jenter fordi de igjen inspirerer meg. Så hver gang jeg går inn på instaen min nå, møter jeg kontoer som inspirer meg til å ta sunne valg, og til å trene. Jeg møter ikke redigerte, opererte influencere. Jeg lagrer også innlegg som inspirerer meg litt ekstra, og da i ulike mapper. En som heter mat, en som heter trening og en som jeg bruker til å gire meg litt opp før trening (typ reels, eller andre ting som gjør at jeg blir gira på trening) og en som er treningsmål. I sistenevnte lagres bilder med ting jeg har lyst til å prøve, og da ønsker jeg å kunne nyte og orke det. Feks skiturer, jeg har lyst til å prøve randonee osv. Det gjelder å utnytte sosiale medier for det det er verdt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mai 2021 #27 Del Skrevet 25. mai 2021 Anbefaler deg å benytte deg av to enkle grep: Spis sylteagurk før hvert måltid. Drikk ingefærte hver morgen og kveld. Dersom du i tillegg kan orke å drikke Heinz eplecidereddik (blandes gjerne med vann), er du langt på vei og søtsuget vil avta ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #28 Del Skrevet 25. mai 2021 vinterdekor skrev (1 time siden): Anbefaler deg å benytte deg av to enkle grep: Spis sylteagurk før hvert måltid. Drikk ingefærte hver morgen og kveld. Dersom du i tillegg kan orke å drikke Heinz eplecidereddik (blandes gjerne med vann), er du langt på vei og søtsuget vil avta ❤️ Spennende. Hva skal hjelpe for hva? Jeg har hørt at bittert (som oliven) før mat kan være nyttig. Anonymkode: 4b47e...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjaus Skrevet 25. mai 2021 #29 Del Skrevet 25. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 23.41): Skjønner du har peiling. Vet du hva en sykdom er? Depresjon og angst er psykiske sykdommer. Sier du til en med knekt fot, ta deg sammen og gå på foten? Du aner veldig lite hvor tungt det er å bare gå på do er. Takk for oppmuntringen. Anonymkode: ebecd...2a1 Hva om personen med knekt fot alltid elsket å gå fjellturer å de har blitt bedt om å holde seg i ro for å helbrede foten. Så inviterer kompisen til personen med brekt fot til gå på fjelltur. Personen med brekt fot har begynt å føle seg bedre å sier ja fordi de virkelig vil og mener foten er bra nok nå. De kommer hjem og foten er mye værre enn den var før. Er det da kompisen sin feil at han skadet foten sin enda mer? Eller burde han _selv_ tenkt dette ikke var bra for han? din logikk. Endret 25. mai 2021 av mjaus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mai 2021 #30 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spennende. Hva skal hjelpe for hva? Jeg har hørt at bittert (som oliven) før mat kan være nyttig. Anonymkode: 4b47e...92c Heinz eplecider skal være mettende, samme med sylteagurk. Det døyver sult og søtsug gjennom dagen og førstnevnte bør tas morgen og kveld mens sistnevnte før hvert måltid. Ingefærte (jeg kjøper fersk) skal også være slankende. Les gjerne denne: https://beritnordstrand.no/la-ingefaer-oke-forbrenningen-dempe-matsuget/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #31 Del Skrevet 25. mai 2021 vinterdekor skrev (1 minutt siden): Heinz eplecider skal være mettende, samme med sylteagurk. Det døyver sult og søtsug gjennom dagen og førstnevnte bør tas morgen og kveld mens sistnevnte før hvert måltid. Ingefærte (jeg kjøper fersk) skal også være slankende. Les gjerne denne: https://beritnordstrand.no/la-ingefaer-oke-forbrenningen-dempe-matsuget/ Takk Jeg slenger på vann med chia frø og sitron (la det ligge i kjøleskapet over natten). Setter i gang prosesser og magen. Skal være rensende. Anonymkode: 4b47e...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almando Skrevet 25. mai 2021 #32 Del Skrevet 25. mai 2021 vinterdekor skrev (57 minutter siden): Heinz eplecider skal være mettende, samme med sylteagurk. Det døyver sult og søtsug gjennom dagen og førstnevnte bør tas morgen og kveld mens sistnevnte før hvert måltid. Ingefærte (jeg kjøper fersk) skal også være slankende. Les gjerne denne: https://beritnordstrand.no/la-ingefaer-oke-forbrenningen-dempe-matsuget/ AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk Jeg slenger på vann med chia frø og sitron (la det ligge i kjøleskapet over natten). Setter i gang prosesser og magen. Skal være rensende. Anonymkode: 4b47e...92c Det er ikke rart folk ikke klarer å gå ned i vekt når slike idiotiske tulleråd blir servert som mirakelkur. Jeg gremmes. Anonymbruker, det skader ikke å være litt kildekritisk og faktisk gjøre litt research. Det sprøytet @vinterdekor serverer deg er bortkastet tid og energi. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almando Skrevet 25. mai 2021 #33 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er slående hvor stadig mer vondt folk ønsker å ha det og alle de kreative unnskyldningene som kommer. Anonymkode: 6ea80...f54 Og enda slående at de fortsatt biter på de tåpelige kostrådene som "drikk sitronvann så øker forbrenningen" eller "spis ingefær da forsvinner søtsuget" eller "drikk vann og eddik så blir du slank". Det er ikke rart folk ikke klarer å gå ned i vekt, når slike råd blir servert - og enda verre at folk faktisk tror på det. Hadde det fungert, så hadde alle vært slanke. Åpenbart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #34 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 23.41): Skjønner du har peiling. Vet du hva en sykdom er? Depresjon og angst er psykiske sykdommer. Sier du til en med knekt fot, ta deg sammen og gå på foten? Du aner veldig lite hvor tungt det er å bare gå på do er. Takk for oppmuntringen. Anonymkode: ebecd...2a1 Er helt enig med deg. Når det er sagt, så er det faktisk kun en selv som kan gjøre noe med livsstilen sin. Har hatt tiår med tunge depresjoner og angst selv, det var først da jeg "tok meg sammen", la om kostholdet brutalt, begynte å trene og lærte meg å snu tankene mine at jeg kom meg ut av depresjonene. Lå i månedsvis under dyna i perioder, livet var bare svart og tungt. Jeg brukte seks mnd på å komme inn i rutiner med kosthold og trening, hver dag var en kamp, men viljestyrken min ble sterkere og sterkere. Nå, flere år senere, er jeg sjeleglad for at jeg klarte å snu livet mitt til det bedre. Man kan si hva man vil, men gode rutiner i hverdagen hjelper så mye mer enn piller, psykologer og leger. Klarer man å gå på do, så klarer man kanskje å gå til postkassa. Går man til postkassa noen dager på rad, kanskje man kommer videre til andre siden av veien. Ingenting kommer av seg selv, man må prøve å gjøre det beste ut av alt selv. Anonymkode: 58da7...e23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #35 Del Skrevet 25. mai 2021 Var som deg i mange år. Slanket meg utallige ganger og gikk alltid opp igjen. Hatet meg selv for det. Til jeg snudde på det, dreit i slankinga og folks fettfobi. Så dypere i meg selv og innså at fettet bare var symptom på underliggende psykiske plager. Nå jobber jeg med mine psykiske problemer først og fremst, og det har hatt litt innvirkning på vekta. Ligger mye mer stabilt nå, til forskjell fra før hvor jeg raste opp pga overspising i dårlige perioder. Vil tro jeg etterhvert vil greie å snu om på kostholdet mer og mer ettersom jeg får løst opp i problemene mine. Og at vekta pga dette vil begynne å gå nedover. Folk har virkelig fettfobi og nekter å innse det. Hvis de virkelig brydde seg om folks helse hadde de gjort research på årsakene til overvekt og latt folk være i fred. Vær snill med deg selv ts og få hjelp til å bedre det psykiske. Vekta vil gå ned når du har det bra med deg selv, uavhengig av din størrelse.❤ Anonymkode: 4ca87...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #36 Del Skrevet 25. mai 2021 Almando skrev (45 minutter siden): Og enda slående at de fortsatt biter på de tåpelige kostrådene som "drikk sitronvann så øker forbrenningen" eller "spis ingefær da forsvinner søtsuget" eller "drikk vann og eddik så blir du slank". Det er ikke rart folk ikke klarer å gå ned i vekt, når slike råd blir servert - og enda verre at folk faktisk tror på det. Hadde det fungert, så hadde alle vært slanke. Åpenbart. Må jo kombineres med sunt kosthold i moderate mengder og mosjon. Mer drikke er dokumentert hjelper. Fiber også. Grønn te. Omega 3. Og syre om morgenen hjelper for å få magen i gang. Du vet ikke det fungerer før du har prøvd. Men ingenting hjelper om man spiser flere kalorier enn man forbrenner. Det er sannhet om all vektnedgang (for tykke og lettere). Anonymkode: 4b47e...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mai 2021 #37 Del Skrevet 25. mai 2021 Almando skrev (1 time siden): Og enda slående at de fortsatt biter på de tåpelige kostrådene som "drikk sitronvann så øker forbrenningen" eller "spis ingefær da forsvinner søtsuget" eller "drikk vann og eddik så blir du slank". Det er ikke rart folk ikke klarer å gå ned i vekt, når slike råd blir servert - og enda verre at folk faktisk tror på det. Hadde det fungert, så hadde alle vært slanke. Åpenbart. Har du noe som fungerer, så kom gjerne med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #38 Del Skrevet 25. mai 2021 vinterdekor skrev (15 minutter siden): Har du noe som fungerer, så kom gjerne med det! Tror vi får lage en tråd om dette. Det blir for mye på siden og hjelper ikke ts. Anonymkode: 4b47e...92c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterdekor Skrevet 25. mai 2021 #39 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror vi får lage en tråd om dette. Det blir for mye på siden og hjelper ikke ts. Anonymkode: 4b47e...92c Hvorfor gikk du inn i denne tråden da dersom du ikke kan hjelpe TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #40 Del Skrevet 25. mai 2021 vinterdekor skrev (2 minutter siden): Hvorfor gikk du inn i denne tråden da dersom du ikke kan hjelpe TS? Jeg forsøker og har kommet med en del gode råd. Men får bare beskjed om at jeg ikke kan eller forstår noen ting 🤔 Dette til tross for at jeg har slanket bort betydelig antall kg og har nådd sunn bmi. Anonymkode: 4b47e...92c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå