AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #1 Skrevet 22. mai 2021 På kjøkkenet og i spisestuen. Det er så mange, og de er overalt.. er skikkelig ekkelt å lage mat eller bare være på kjøkkenet 🤮🤮 La ut bakepulver og melis (blandet like deler) her og der igår, men idag føles det nesten ut som fler maur.. Har sånne maurbokser også, men er redd kattene går i det, evt spiser maur som har vært inni giften.. Så 2 maur i stuen for en halvtime siden, og er nå livredd for at de skal spre seg over hele huset... Hva gjør jeg? Anonymkode: fe9d7...f88
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Hadde samme problem i fjor, ringte skadedyrfirma. De kom å la ut gift, og jeg har ikke sett ei maur siden. Skal sies at jeg først prøvde både maurbokser, kanel langs «stien» og andre kjærringråd uten at det hjalp. Håper du blir kvitt dem, de er skikkelig ekle😬 Anonymkode: 6bb0c...696
skreppamedleppa Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Vi var plaget for 3 år siden. Kjøpte en spesiell maur gift, en slags type gift som mauren tar med seg inn til dronningen, det er hun du må bli kvitt. Vi har ikke sett maur her siden 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Giften er ikke farlig for katter. Er såpass små mengder at det skal mye til. Å spre melis og kanel er som å invitere maueren inn til seg. Det er mat for dem. Sett ut boksene og la maurene ta med giften tilbake. De må få levert giften til dronninga så hu kan dø. Anonymkode: f366e...243 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde samme problem i fjor, ringte skadedyrfirma. De kom å la ut gift, og jeg har ikke sett ei maur siden. Skal sies at jeg først prøvde både maurbokser, kanel langs «stien» og andre kjærringråd uten at det hjalp. Håper du blir kvitt dem, de er skikkelig ekle😬 Anonymkode: 6bb0c...696 Offhhh, håper jeg slipper det. Jeg håpte at det kanskje var fler nå, før de forsvant. Ja, de skulle ta med seg bakepulver til dronningen i følge kjerringråd.. Ekle ja 🤮🤮 raske er de også. Har ikke sett en eneste en i blandingen jeg lagde igår. Har skvist 82 stk idag, bare på et par timer..... Men får ikke kanel dem bare til å flytte seg? Ts Anonymkode: fe9d7...f88
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Giften er ikke farlig for katter. Er såpass små mengder at det skal mye til. Å spre melis og kanel er som å invitere maueren inn til seg. Det er mat for dem. Sett ut boksene og la maurene ta med giften tilbake. De må få levert giften til dronninga så hu kan dø. Anonymkode: f366e...243 Men det står jo på boksen at den ikke skal oppbevares sammen med bla. kattemat.. ? 🤔🤔 Anonymkode: fe9d7...f88
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Giften er ikke farlig for katter. Er såpass små mengder at det skal mye til. Å spre melis og kanel er som å invitere maueren inn til seg. Det er mat for dem. Sett ut boksene og la maurene ta med giften tilbake. De må få levert giften til dronninga så hu kan dø. Anonymkode: f366e...243 Kanel HATER de! Anonymkode: 52972...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Offhhh, håper jeg slipper det. Jeg håpte at det kanskje var fler nå, før de forsvant. Ja, de skulle ta med seg bakepulver til dronningen i følge kjerringråd.. Ekle ja 🤮🤮 raske er de også. Har ikke sett en eneste en i blandingen jeg lagde igår. Har skvist 82 stk idag, bare på et par timer..... Men får ikke kanel dem bare til å flytte seg? Ts Anonymkode: fe9d7...f88 Jeg leste det på nettet at de ikke likte kanel og holdt seg unna hvis du tok det der de kom inn, eller der de gikk. Som sagt så kan jeg ikke si at det hjalp, for da hadde jeg jo ikke trengt skadedyrfirma. Finnes sikkert enklere løsninger en bruke firma, men i ytterste konskvens så blir du iallefall kvitt dem da😀 Anonymkode: 6bb0c...696 1
Amatariel Skrevet 22. mai 2021 #10 Skrevet 22. mai 2021 Vi brukte slike her bokser, funket som krutt.
Jif Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 skreppamedleppa skrev (8 timer siden): Vi var plaget for 3 år siden. Kjøpte en spesiell maur gift, en slags type gift som mauren tar med seg inn til dronningen, det er hun du må bli kvitt. Vi har ikke sett maur her siden Kjøpte også sånn gift, pulverform på vårt. Mauren forsvant.
Matas Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Vi brukte slike her bokser, funket som krutt. Samme her, og jeg hadde maur på soverommet🤢 Det er noen år siden nå, de har ikke vært inne her siden det. Tok noen dager, så var de borte, satte en boks rett ved der de kom inn og en der jeg så de likte å oppholde seg. Aner ikke hvorfor de valgte soverommet, da jeg ikke oppbevarer mat eller drikke der, ei heller spiser jeg der. Uansett, de boksene fungerer gull. Vi har også brukt pulvereret med stor suksess ute mellom hellene hvor vi sitter om sommeren, så kan trygt anbefale det merket.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 1 hour ago, Amatariel said: Vi brukte slike her bokser, funket som krutt. Jeg HATER maur inne, og har også brukt disse boksene med relativt godt resultat. Kommer de igjen i år skal jeg fyre på med enda flere av dem. Anonymkode: be4fa...9ad
Minya Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: *snip* Men får ikke kanel dem bare til å flytte seg? Ts Anonymkode: fe9d7...f88 Kanel smaker godt, men er giftig, så de dør av det. Kanel er giftig for oss mennesker også, men det er dosering per kilo som gjelder og maur er så små at det skal veldig lite til for å ta livet av dem. For et voksent menneske snakker vi ganske store mengder kanel før vi kreperer.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 Jeg er ofte plaget med maur pga bygningsstruksjonen. Jeg vet hvor de kommer inn. La ut gift med en gang jeg så de i år. Dette er type gift de tar med hjem til bolet. 2 dager og jeg så de ikke mer. Anonymkode: e0fb8...4ae
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Amatariel skrev (5 timer siden): Vi brukte slike her bokser, funket som krutt. Er disse dyrevennlig? Så godt det lar seg gjøre mao. Ts Anonymkode: fe9d7...f88
Pysa Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Vi hadde også skadedyrfirma som sprayet og la ut gift, men det hjalp ikke mye. Jeg la ut en stor skje med bringebærsyltetøy, og det elsket maurene. De lagde en tydelig sti mellom syltetøyet og der de kom inn (under lista bak fryseren i boden....), så da var det å fylle sprekken bak lista flere meter hver vei med akryl/tec 7 og alt jeg hadde liggende av slike tuber. Sprayet godt med gift i sprekken først. Da forsvant de. Melis og kanel brydde de seg ikke om.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Pysa skrev (Akkurat nå): Vi hadde også skadedyrfirma som sprayet og la ut gift, men det hjalp ikke mye. Jeg la ut en stor skje med bringebærsyltetøy, og det elsket maurene. De lagde en tydelig sti mellom syltetøyet og der de kom inn (under lista bak fryseren i boden....), så da var det å fylle sprekken bak lista flere meter hver vei med akryl/tec 7 og alt jeg hadde liggende av slike tuber. Sprayet godt med gift i sprekken først. Da forsvant de. Melis og kanel brydde de seg ikke om. Problemet er at du nå har de inni veggen. Anonymkode: 3303d...3f1
Pysa Skrevet 23. mai 2021 #19 Skrevet 23. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at du nå har de inni veggen. Niks, de forsvant. Endret 23. mai 2021 av Pysa
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #20 Skrevet 23. mai 2021 Er det sånn helt ekstremt mye ville jeg nok ringt skadedyrfirma. Ganske sikker på at innbo forsikring tar regninga:) Vi hadde maurkoloni med Stokmarknes hos oss for noen år tilbake. Skadedyrfirma og forsikringsselskap fiksa det👍 Anonymkode: 50ea4...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå