Gå til innhold

Hjelp jeg skal ta førerkort på motorsykkel.

idamariejensen

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg. Jeg er i ferd med å ta tunglappen på sykkel og har oppkjøring i sommer. 

Jeg sliter veldig med unnamanøveren i kjøregården. Får til første svingen også pyser jeg ut når jeg skal ta den andre. Merker at jeg stivner til i kroppen. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å løse oppgaven?

Oppkjøringen min skal gjennomføres i Lillestrøm. Er det noen som har noen tips om hvor muligens ruta kan gå? Tenkte å ta meg et par turer ned for å kjøre litt i området. 

Takker og bukker for all hjelp jeg kan få. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ta noen xtra runder med kjørelæreren din? Kult da, jeg også ønsker å ta lappen på tung mc! Kunne du å kjøre moped fra før eller lærte du alt fra start? :)

Anonymkode: c4d7f...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idamariejensen skrev (5 minutter siden):

Hei. 

Jeg håper at noen her inne kan hjelpe meg. Jeg er i ferd med å ta tunglappen på sykkel og har oppkjøring i sommer. 

Jeg sliter veldig med unnamanøveren i kjøregården. Får til første svingen også pyser jeg ut når jeg skal ta den andre. Merker at jeg stivner til i kroppen. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å løse oppgaven?

Oppkjøringen min skal gjennomføres i Lillestrøm. Er det noen som har noen tips om hvor muligens ruta kan gå? Tenkte å ta meg et par turer ned for å kjøre litt i området. 

Er ikke kjent i Lillestrøm☺️ Men unnamanøveren må du ha blikket opp og fram, får du ikke til dèt kommer du ikke lengre enn første kjegle. Og ikke for høy hastighet i starten. Da skal den sitte etter hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du ta noen xtra runder med kjørelæreren din? Kult da, jeg også ønsker å ta lappen på tung mc! Kunne du å kjøre moped fra før eller lærte du alt fra start? :)

Jeg har ikke kjørt moped. Mamma og pappa sa nei når jeg var 16😂🙈 nå er jeg 30+ og fant ut at det var på tide med lappen. Har drømt om det siden jeg var 18. 

Jo jeg kan ta ekstra timer med kjørelærer. Men ønsker å øve så mye som mulig utenom for å spare penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
idamariejensen skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke kjørt moped. Mamma og pappa sa nei når jeg var 16😂🙈 nå er jeg 30+ og fant ut at det var på tide med lappen. Har drømt om det siden jeg var 18. 

Jo jeg kan ta ekstra timer med kjørelærer. Men ønsker å øve så mye som mulig utenom for å spare penger. 

Kult, jeg er og 30+ og fikk heller ikke ta mopedlappen 😄 du fikk et tips over her, håper det hjelper. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet er å gjøre akkurat slik som kjørelærer sier, han/hun er proff og vet hva du skal gjøre og ser hva du gjør feil :) 

Men som nevnt over, få opp blikket. Og slapp av og nyt at sykkelen gjør det du ber den om! 

Gratulerer med lappen på forhånd, dette vil gi deg mange gode minner. Kjør vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan sjekke ut WIMA på Facebook, damegruppe for motorsyklister. Der hjelper man hverandre med øvelseskjøring bla. 

Anonymkode: a811d...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idamariejensen skrev (På 21.5.2021 den 23.21):

Hei. 

Beste tipset jeg har er egentlig å huske de elementære tingene.

klem knærne/beina inntil tanken (forankring), et løst og ledig grep med hendene. Slapp helt av i grep og armer. Og ikke minst! Hold blikket opp og frem dit du skal. I det du skal ta unnamanøveren, så ikke fokuser på kjegle/asfaltmerking, men hold blikket opp og frem hele tiden. Samme som på krypkjøring. Husk også en tydelig styrekommando (kontrastyringen). Et tydelig dytt på håndtaket både ut fra hindring og inn på sporet igjen. Terp disse få grunnleggende tingene. De vil hjelpe deg i alle øvelsene i kjøregården 👌🏼

når det gjelder ruten din, så tipper jeg du skal kjøre Rolf Olsens vei forbi Åråsen retning Leirsund. Tar av mot Frogner og følger veien til dere kjører ut på motorveien. Tar av motorveien på Skedsmokorset og kjører inn ved brannstasjonen i Leirsundveien og ned igjen på Rolf Olsens vei bort igjen til Åråsen og tilbake til BT.

Evt så går ruta ut fra BT og opp til Skedsmokorset. Tar ned brånåsen og kjører bakveien mot Nittedal før dere svinger av og kommer ut igjen ved Hellerudsletta.

dette er 2 ruter som blir mye brukt, men de har selvfølgelig flere, så ikke heng deg opp i hvor du tror ruta går 😊

Er godt kjent i området, så ikke nøl med å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...