AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1 Del Skrevet 21. mai 2021 Først; ja - jeg kan naturligvis legge ut bilen for salg og sjekke markedet, men kan jo alltids prøve å først høre om noen på forumet tror det er noe poeng i det. Jeg har en 14 år gammel bil som alltid har blitt tatt godt vare på. Fulgt service, bytta girkasse i fjor og nye kalippere på bremsene. Kjøpte nye vinterdekk osv. Så kræsjet noen inn i sidedøra og den er helt ødelagt. Estimert skadetakst 45.000. Bilens verdi er 26.000. Jeg hadde tenkt å vrake den, men er det lurt å prøve å selge den? Så får jeg kanskje mer enn vrakpant? Det lønner seg jo ikke å reparere den, men kanskje noen vil ha bruk for deler? Jeg kan nada om bil, så innlegget mitt bærer nok preg av det. Takk på forhånd for svar! Anonymkode: fe239...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Del Skrevet 21. mai 2021 Selg den som delebil kanskje? Anonymkode: c1e70...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Del Skrevet 21. mai 2021 Definitivt selge, særlig med alle de nye delene. Du får nå mer enn 3000 for en god delebil. Anonymkode: 97340...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Del Skrevet 21. mai 2021 Alle mine bruktbiler har gått som innbytte. Vet jeg taper, men orker ikke det mange opplever i etterkant av ett privat salg. Solgte på onsdag min gamle Toyota Corolla. Fikk 5000 i fradrag på den ganske nye jeg kjøpte. Nå er jeg kvitt, og slipper noe i etterkant. Hadde ikke de tatt den så hadde jeg vraket den. Anonymkode: a68a2...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alle mine bruktbiler har gått som innbytte. Vet jeg taper, men orker ikke det mange opplever i etterkant av ett privat salg. Solgte på onsdag min gamle Toyota Corolla. Fikk 5000 i fradrag på den ganske nye jeg kjøpte. Nå er jeg kvitt, og slipper noe i etterkant. Hadde ikke de tatt den så hadde jeg vraket den. Anonymkode: a68a2...d8f Det at du gir deg selv to dårlige alternativer, betyr ikke at det mindre dårlige valget er best. Med all respekt, tusenvis av nordmenn kjøper og selger biler privat hvert år - helt problemfritt. Min svigermor er slik også, som kun handler hos forhandler. Hun betaler 50000kr for mye for ny bil, får 60000kr for lite for innbyttebilen, og kommer hjem fornøyd. Hvor hun serverer kneip til 8,90kr istdf. skikkelig brød til 40kr - fordi hun ønsker å være sparsommelig. 🤦🏻♀️ Anonymkode: 97340...e07 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. mai 2021 #6 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det at du gir deg selv to dårlige alternativer, betyr ikke at det mindre dårlige valget er best. Med all respekt, tusenvis av nordmenn kjøper og selger biler privat hvert år - helt problemfritt. Min svigermor er slik også, som kun handler hos forhandler. Hun betaler 50000kr for mye for ny bil, får 60000kr for lite for innbyttebilen, og kommer hjem fornøyd. Hvor hun serverer kneip til 8,90kr istdf. skikkelig brød til 40kr - fordi hun ønsker å være sparsommelig. 🤦🏻♀️ Anonymkode: 97340...e07 Og jeg gidder ikke å forholde meg til privatpersoner ved bruktbilsalg. Alt for mange tullinger som bråker etter å ha kjøpt bruktbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Del Skrevet 21. mai 2021 Alt kan selges for rett pris. Prøv deg frem. La folk komme med ett bud. Anonymkode: ed60f...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Del Skrevet 22. mai 2021 Brunello skrev (9 timer siden): Og jeg gidder ikke å forholde meg til privatpersoner ved bruktbilsalg. Alt for mange tullinger som bråker etter å ha kjøpt bruktbil. Enig. Nå får jeg også så god service på merkeverksted. Kjøpte bil der nå. Den hadde akuratt kommet inn og var ikke helt klar for salg. Selger lurte på om jeg ikke trengte å låne en bil. Min skal inn igjen snart for montering av ekstra utstyr. Får da også låne bil. Anonymkode: a68a2...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Del Skrevet 22. mai 2021 Det er ikke rart at forhandler er blid og grei når de tjener 30-80000 kr på én transaksjon, og tar 20000 kr for én reparasjon med deler for 1200 kr. Noen ganger blir jeg frustrert på andres vegne... Anonymkode: 97340...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke rart at forhandler er blid og grei når de tjener 30-80000 kr på én transaksjon, og tar 20000 kr for én reparasjon med deler for 1200 kr. Noen ganger blir jeg frustrert på andres vegne... Anonymkode: 97340...e07 Sjekket hvor mye denne bilen ligger ute for privat og de fleste skal ha mer enn det jeg ga hos forhandler. Anonymkode: a68a2...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjekket hvor mye denne bilen ligger ute for privat og de fleste skal ha mer enn det jeg ga hos forhandler. Anonymkode: a68a2...d8f Reell pris på FINN er "annonsert pris minus 20%". Men, ja, selvfølgelig hender det også at man får rimelige biler hos forhandler. Jeg har selv solgt noen delebiler på FINN for 4000, 6000 og 6500 kr som dukket opp hos forhandler igjen for 19-25000 kr etter reparasjoner og vask. Andre biler gikk til Polen eller Nigeria. Når jeg tenker på det, har kun to av mine delebiler faktisk blitt vraket innen 6 måneder etter salg. Anonymkode: 97340...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #12 Del Skrevet 24. mai 2021 Du kan selge den som reparasjonsobjekt eller delebil, ja. Men om forsikringsselskap er involvert får du penger og de beholder bilen. Anonymkode: cb1ea...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå