Gå til innhold

Noen andre som er helt alene i dag, 17 mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er alene med sønnen min og det er en kjedelig dag. Føler meg alltid ensom på 17. mai. Var litt bedre før når han var yngre. Jeg har ikke noen nær familie som bor sånn at vi kan møtes og venninner er opptatt med sine familier denne dagen. Så hva gjør man da? Kan jo ikke "lage" seg noen familiemedlemmer akkurat? Og det virker som det bare er nære venner som kan være sammen 17.mai. Helst er det jo familie virker det som. Jeg tenker på at jeg kommer til å begynne å dra til utlandet på 17.mai når koronaen er over. Ta en båttur til København for eksempel eller en annen helgetur utenfor Norges grenser. Ikke sikkert jeg finner noen som vil være med, men tenker at jeg kan dra alene også. Tror ikke jeg vil føle meg så alene som jeg gjør hjemme på 17.mai uansett. 

Anonymkode: 32550...e00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja , gratulerer med dagen kjære dere alle sammen.  Dette skal være festdag hvor alle skal kose med sine venner, spise frokost med venner. Og kanskje ta seg champagne  og skåle, mens jeg var helt alene ganske trist. Jeg var kjempelei meg og jeg grått. Jeg  kunne se på snapchat public story hvor folk koset seg med sine venner, drakk og festet. :(

Anonymkode: 9156f...6ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Som på nyttårsaften, og julaften. Story of my life. Hadde vært fint å hatt noen å være glad i.

Anonymkode: b1c31...f6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene hele dagen, og det kunne ikke vært bedre. Forstår ikke det behovet alle har med og absolutt måtte være sosial på en slik dag. Føles bare kunstig og måtte være sosial, fordi samfunnet pusher det på deg. Det gjelder vel egentlig alle høytider. Er glad jeg ikke har dette behovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, men så er jeg alene de fleste dager. Eller ikke helt alene da, har mine to pelskledde venner til selskap. Men stusselig er det lell å være alene hele tiden. Tenker ikke noe særlig over det i dag, men kjenner veldig på det på tunge dager. I dag har egentlig vært helt grei. Hatt meg en tur i finværet og fikk gjort litt i leiligheten og lest litt i en bok. Det holder for meg, er ikke noe festmenneske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alene og tenkte jeg måtte bake meg en kake om ikke annet. Var egentlig invitert til venner, men invitasjonen ble trukket pga endring i retningslinjene her...  Så fikk jeg se at de gamle naboene ved siden av kom hjem fra hyttetur så gikk over med halve kaken. Det var veldig langt utenfor komfortsonen min, men bestemte meg for å gjøre en ting som skremte meg. Føle meg litt tøff og ikke bare syns synd på meg selv 😆De inviterte på grilling i hagen, og ble en av de koseligste 17. Mai jeg har hatt på lenge! 

Anonymkode: 94f5f...817

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er alene. Klem til dere alle sammen.❤️ Sitter å gråter litt her også og er lei meg. Gleder meg til denne dagen er ferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var ung. I den tiden det begynte å bli vanlig å henge med venner på 17 mai og ikke med foreldrene.

Dette var før mobiltelefonen sin tid og vi måtte avtales tidspunkt og treffpunkt for å treffes. Og de jeg skulle treffes dukket aldri opp og jeg gikk igjennom byen og så alle folka som hygget seg (og på ute resturanter). Da følte jeg meg som vera venneløs.

Har ofte hatt det slik. Har mann og barn i dag, men ser at det er oftest jeg (eller vi) som ta kontakt for å klare å samle folk. Skulle ønske vi (jeg) også kan bli litt invitert, men må ta ansvaret selv har jeg funnet ut.

Vet hvor kjipt det er å sitte alene på slike dager. Nyter disse dagene nå fordi jeg har familie og feire med. Men en dag så kan situasjonen snus og jeg sitter der da heilt alene

Anonymkode: 37f15...8e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Alene i dag, men her er det selvvalgt. Slappet av, og kost meg med noe godt. Deilig å slippe mas i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig aldri fysisk alene. Vi feirer ikke 17 mai noe særlig, men pleier å lage en god frokost også kjøper vi oss en iskrem. Jeg liker denne tradisjonen med min samboer veldig godt! Hadde kjøpt og gjort klart alt... så sover han til kl 22.00. Og han blir så sint når jeg vekker han. Var faktisk en grusomt trist dag for å være ærlig. Alle vennene mine bor langt unna, så ble til at jeg bare satt her alene med kald frokost og lunsj og spiste middag alene mens folk festet og feiret utenfor. 

Anonymkode: 872f2...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var egentlig aldri fysisk alene. Vi feirer ikke 17 mai noe særlig, men pleier å lage en god frokost også kjøper vi oss en iskrem. Jeg liker denne tradisjonen med min samboer veldig godt! Hadde kjøpt og gjort klart alt... så sover han til kl 22.00. Og han blir så sint når jeg vekker han. Var faktisk en grusomt trist dag for å være ærlig. Alle vennene mine bor langt unna, så ble til at jeg bare satt her alene med kald frokost og lunsj og spiste middag alene mens folk festet og feiret utenfor. 

Anonymkode: 872f2...5c8

Feiler det han noe som sover til 22 på kvelden? Det virker kjemperart..

Anonymkode: af246...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Feiler det han noe som sover til 22 på kvelden? Det virker kjemperart..

Anonymkode: af246...736

Ja, han har en del helseplager så det skjer ganske ofte dessverre at han sover opp til 12-18 timer på det verste. I dag var den dagen tydeligvis

Anonymkode: 872f2...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, han har en del helseplager så det skjer ganske ofte dessverre at han sover opp til 12-18 timer på det verste. I dag var den dagen tydeligvis

Anonymkode: 872f2...5c8

Leit å høre at han ikke deltok i dagen. 🙁 Synes det var unødvendig av han å bli sint. Håper du kan få snakket ut om følelsene dine med ham. Klem til deg. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei. Men nå hører jeg på 17 mai konserter på nrk og spiser is og drikker kaffe. Helt ok egentlig, til tross for verking i kroppen. Lag deg noe godt 💌

Anonymkode: af246...736

Fikk i meg kake, og så litt på tv. Ellers veldig stille. Hvordan gikk testen din? 

Anonymkode: 9bd73...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk i meg kake, og så litt på tv. Ellers veldig stille. Hvordan gikk testen din? 

Anonymkode: 9bd73...06d

Negativ heldigvis. Ikke korona. 😀 Følte meg så bra at jeg dro på joggetur faktisk. Håper forresten at neste 17 mai blir bedre.

Anonymkode: af246...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Negativ heldigvis. Ikke korona. 😀 Følte meg så bra at jeg dro på joggetur faktisk. Håper forresten at neste 17 mai blir bedre.

Anonymkode: af246...736

Så bra. Jeg føler meg så bra at det blir vin til Gp☺️Ja, det må vi håpe!!

Anonymkode: 9bd73...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...