Gå til innhold

Jeg er fattig og kortet mitt ble avvist på butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe morsomt når det skjer, men jeg tror de fleste har opplevd det på et tidspunkt. Jeg lærte "the hard way" å sjekke kontoen før handling, og var glad for at jeg ikke hadde blitt helt kontantfri ennå da det skjedde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekker alltid kontoen før jeg går til kassen for å betale. Det er en vane som er komt for å bli😄

Anonymkode: 2aac5...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvorfor nevner alle hva ts kunne gjort? Hun har ikke penger. Hun hadde regnet feil. At dere sjekker kontoen er irrelevant

Anonymkode: d1e89...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens - dere må da skjønne at det er forskjell på å ikke ha penger på akkurat den kontoen kortet går til og å ikke ha flere penger?
Det er jo det trådstarter snakker om her, ikke en situasjon hvor man kan flire litt og si at "jeg skal bare flytte noen penger". Er det virkelig så vanskelig for folk å sette seg inn i en situasjon som er annerledes enn det man selv opplever?

 

TS: Dette er ikke flaut, de butikkansatte tenker ikke over dette. Du synes bare selv det er flaut fordi du vet at du er fattig (dine ord). Den ansatte eller de andre kundene vet ikke noe om dette, og tenker ikke noe over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde meg når jeg studerte på begynnelsen av 2000tallet. Det er så nedverdigende og flaut, spesielt hvis det er kø bak deg. 

Handlet ganske mye en gang og kortet ble selvfølgelig avvist. Butikkdama var sur. Jeg sa til henne at jeg skulle springe bort til minibanken og ta ut penger og så komme tilbake. Men jeg pilte derifra flau og rød som en tomat og jeg handlet aldri mer i den butikken. 

 

Anonymkode: 72970...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om kortet blir avvist, men jeg har jo penger på andre kontoer. Så for meg er det ikke flaut, men skjønner at det må være fælt for de som faktisk ikke har noen penger på konto. Jeg er dårlig på både å sjekke og å ha telefonen med meg, så har hendt flere ganger jeg har måtte gå hjem uten varer..:-/ 

Så ikke bry deg ts. Verre ting har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 11.08):

Kortet mitt har blitt avvist flere ganger. Derfor sjekker jeg alltid at jeg har nok penger før jeg begynner å handle. Bare å gå inn på vipps, og så kommer saldoen opp med en gang

Anonymkode: cad89...07d

Eller ha bank-appen til banken du er kunde i på mobilen.... Da kan du sjekke alt bare ved å løfte telefonen til ansiktet, så logges du på med ansiktsgjenkjenning automatisk. Trenger ikke gå via Vipps.

Jeg har "saldo-widget" i tillegg til nettbank på mobilen. Trenger ikke logge på eller noe, saldoen på brukskontoen står der (ikke noe kontonr eller noe annet vises, kun saldoen på den kontoen) Tar et sekund å sjekke saldoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk. Det skjedde oftere enn man skulle tro. De i kassa tenker ikke noe over det uansett hvilket beløp det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, TS, selv om det er fattig trøst så skjedde det med Pernilla Wahlgren i serien hennes. Så det kan nok skje de som har nok penger også. 
 

Anonymkode: 2ef8b...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2021 den 7.28):

Fordelen ved å bruke kontanter er innlysende - i stedet for å måtte taste inn PIN-koder og annen herk, kan man i løpet av to sekunder åpne lommeboken, og se hvor mye penger man faktisk har tilgjengelig før man betaler.

I tillegg kan man ha en "reservesum" i en atskilt del av lommeboken med penger for krisesituasjoner.

Selv er jeg en av dem som alltid betaler med kontanter, og har null problemer med dette - i motsetning til folk som må trekke kortet både fire og fem ganger før de får det til å fungere (eller ikke).

Cash is king, både for fattig og rik.

Anonymkode: c1c78...f8e

Det er en større kostnad for butikken når du betaler kontant enn om du hadde brukt kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...