Gå til innhold

Jeg er fattig og kortet mitt ble avvist på butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjer meg hele tiden når jeg prøver å betale med felleskort med samboer. Bruker alt for mye penger 🙄 Men ikke noe stress å bruke et annet kort, har mye penger på sparekonto/fond/aksjer. 

Anonymkode: 26ee6...89a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd dette noen ganger jeg og. Temmelig vanlig regner jeg med, og ingen ting å tenke på 😊

Anonymkode: da7fc...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke sjekkhefte?

Anonymkode: 74202...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skybe said:

Har sjølv opplevd dette, men har heldigvis eit kreditt-kort som ein kan nytte i en slik situasjon.    Tidligere så handlet folk på bok, og det innebar at  alt vart skrevet inn på en bok, og betalte 1 g. i mnd.    Dette innebar sjølvsagt at ein hadde tillit til sine kunder. 

Skjedd meg en gang at kredittkortet ble avvist, selv om det var i stor grad disponibelt beløp på det. Aldri skjedd tekniske feil med vanlig debit-kort, så stoler ikke på kredittkort i nødsituasjoner.

Anonymkode: b8d4f...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer hos meg ganske så ofte, skulle en gang kjøpe en tyggis og så ble det avslått. Føler meg litt pinlig i 1 sekund, blir mer stressa når det er andre folk i køa bak meg.  

Har aldri mye penger på brukskonto og er for lat til å ha helt kontroll  hvor mye er igjen. Men sjekket faktisk idag før jeg handlet fordi jeg hadde bare ett kort med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok så vidt mange ganger pr. dag at de ansatte i butikken har glemt det nesten før det har skjedd. Men jeg synes rett og slett det er veldig leit når det skjer med noen som står foran meg i køen, og spesielt når det er snakk om bare noe småtteri som f.eks. en banan og en flaske vann, så da pleier jeg å henvende meg diskret til den som sitter i kassa og gjøre tegn til at han eller hun bare kan slå det sammen med mine varer. Er det snakk om en stor ukeshandel gjør jeg selvfølgelig ikke det, men da er det vanligvis ikke snakk om folk som ser ut som de skulle ønske at jorden åpnet seg heller. 

Så ikke tenk mer på det du, TS. Det er ingen skam :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjer meg hele tiden når jeg prøver å betale med felleskort med samboer. Bruker alt for mye penger 🙄 Men ikke noe stress å bruke et annet kort, har mye penger på sparekonto/fond/aksjer. 

Anonymkode: 26ee6...89a

Her også. Har en brukskonto jeg stadig overfører til og der går det en del penger ut. Tar meg ti sek å overføre på nytt. Har jeg 3000 så går de fort til shopping, og jeg må overføre på ny 🤪

Anonymkode: c935f...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også flere ganger og det er så flaut. Men jeg tenker ikke sånn hvis det skjer andre. Fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, vi ansatte får så mange kunder iløpet av dagen at de tenker virkelig ikke over det. Skjer med mange, så lenge man ikke kjefter eller er gnålete om det så forstår man det. 
 

Jeg sjekker alltid saldo før jeg handler, selv om jeg vet jeg ikke må, men det er lurt for sikkerhetsskyld. Så ser man alltid hva man har. Noen ganger er det faktisk et problem med bankterminalen og, ikke nødvendigvis kortet ditt. 

Anonymkode: 08b89...cf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd, og jeg tjener mer enn nok... Forklaringen er rett og slett at jeg setter over penger fra brukskontoen til diverse kontorer, fond, sparetrekk etc. Noen ganger har jeg beregnet litt lite igjen på brukskonto og da må jeg bare overføre tilbake igjen fra en av de andre kontoene. Har faktisk aldri tenkt over at det skulle være flaut eller at man er fattig hvis kortet blir avvist, men mulig jeg er litt naiv 😄

Anonymkode: 458ab...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flaut for 10 år siden, nå skjer det nå og da og da er det jo bare å overføre med en gang og så betale. Har aldri mye penger på kontoen med kort på. Regner med ts snakker om er når det ikke er en annen konto å overføre fra. 

 

 

Anonymkode: 28adc...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd flere ganger med meg før, men nå kan jeg sjekke saldoen vha. Vipps. 

Anonymkode: 9895d...b91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på butikk tidligere, hver gang det var noen som fikk kortet avist tenkte jeg at vedkommende er en av de som har mange kontoer. En hvor lønn kommer inn, en for regninger, en for handling osv. Tenke at han eller hun rett og slett hadde glemt å overføre. Tenkte ikke at de var fattig.

Har aldri selv opplevd at kortet mitt har blitt avist da jeg kun har en konto for alt, og sjekker ofte hvor mye jeg har der.

Anonymkode: c3d0e...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer hele tiden! Både med velstående stamkunder, vanlige hverdags husmødre, unge og gamle. Vi vet det kan skyldes alt fra at kortet er utgått, feil kort, feil i banken, feil beregning av beløp på kortet etter å ha gjort større innkjøp tidligere i uken rett før neste lønning osv osv.

Egentlig tenker vi aldri over hva som kan være årsaken, fordi det skjer så ofte med ‘hvem som helst’❤️

Mvh butikkansatt

Anonymkode: 09636...a09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosendahl

Tror nok det skjer så ofte at de ansatte både tar det med fatning og glemmer det etter omtrent 5 minutter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Let them eat cake, ja? 
.........

Anonymkode: e6e67...e62

Fordelen ved å bruke kontanter er innlysende - i stedet for å måtte taste inn PIN-koder og annen herk, kan man i løpet av to sekunder åpne lommeboken, og se hvor mye penger man faktisk har tilgjengelig før man betaler.

I tillegg kan man ha en "reservesum" i en atskilt del av lommeboken med penger for krisesituasjoner.

Selv er jeg en av dem som alltid betaler med kontanter, og har null problemer med dette - i motsetning til folk som må trekke kortet både fire og fem ganger før de får det til å fungere (eller ikke).

Cash is king, både for fattig og rik.

Anonymkode: c1c78...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har skjedd meg også, og jeg har en bra inntekt. Ikke noe å bry seg om. Men i dag er det fort gjort å sjekke mobilbanken, så er man usikker er jo det en grei løsning. 

Jeg hadde iallefall ikke brydd meg om jeg stod bak deg i køen, vi er mennesker alle sammen. 

Anonymkode: c8dfa...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordelen ved å bruke kontanter er innlysende - i stedet for å måtte taste inn PIN-koder og annen herk, kan man i løpet av to sekunder åpne lommeboken, og se hvor mye penger man faktisk har tilgjengelig før man betaler.

Hvorfor taster du pin og annet herk? Det finnes såpass enkle biometriske løsninger at ingen taster vel fysisk på mobilen lengre? Enklere blir det ikke, med mindre man er digital analfabet og/eller har enkel mobil. Du kan sjekke saldo på under to sekunder. 

Anonymkode: c8dfa...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 kort i lommeboka, og det har hendt jeg har tatt feil kort og blitt avvist. 

Anonymkode: b0a09...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk mange år og dette tenker jeg ikke over i det hele tatt. Det skjer ofte at noen ikke har dekning og det kan være mange grunner for det. Det jeg kanskje legger mer merke til er om de blir flaue og prøver å komme med en unnskyldning, for jeg er ganske oppmerksom. I såfall prøver jeg bare å gjøre det mindre flaut ved å ikke henge meg opp i det og være vennlig. Selv da bryr jeg meg ikke så mye og det er glemt like fort. :)

Anonymkode: 62e75...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...