Gå til innhold

Jeg er fattig og kortet mitt ble avvist på butikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skammen man føler på når kortet blir avvist på butikken er ENORM. Trodde jeg skulle besvime når kortet ble avvist, og kjøpte bare 2 ting til 30kr bare. Trodde jeg hadde nok, men måtte legge bort den ene tingen jeg skulle ha. Åhh, så innmari flaut. Har det skjedd dere og? Hva tenker dere butikkansatte når kortet til en person blir avvist på butikken?

Anonymkode: 07b50...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har skjedd meg også! Og jeg har normal inntekt. Shit happens!

Anonymkode: 92351...547

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd meg og, flere ganger tidligere da jeg ikke hadde oversikt over pengene på konto rett før lønning.  Tror ikke noen tenker særlig over det. Bare legg tilbake og betal for det du kan, null stress.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid mobilbanken før jeg handler. Jeg hadde syntes det var innmari pinlig å skulle forsinke køen fordi jeg må fikse det. Hater å være i veien. 

Anonymkode: e248d...dab

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn varsel slik at du får en melding når det er under en viss sum på kontoen. 

Anonymkode: 78ac9...a34

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor sjekker jeg alltid mobilbanken før jeg handler 😅 Det har skjedd med meg tidligere. Da sier jeg bare "oops, har visst feilberegnet" og fjerner noen av varene. Det føles flaut der og da, men jeg har vært vitne til at det har skjedd andre, og da tenker jeg ikke noe over det. Sånt skjer de fleste nå og da. 

Anonymkode: 16681...ae4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sjekker alltid mobilbanken før jeg handler. Jeg hadde syntes det var innmari pinlig å skulle forsinke køen fordi jeg må fikse det. Hater å være i veien. 

Anonymkode: e248d...dab

Jeg sjekket! Men husket helt feil!!

Anonymkode: 07b50...4e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg spør om de vil prøve igjen (har fått avvist ved tapping selv, så virker det når man setter inn kortet), eller kanskje vi kan hjelpe med vipps? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang sjekker du saldo før du går i butikken.

Anonymkode: ce73a...97a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også selv om jeg har hatt penger på konto, faktisk. Jeg har sett andre oppleve det og jeg tenker ingenting negativt om dem. Det kan være ørti grunner til at de ikke har penger på konto akkurat den dagen, kanskje ble strømregningen trukket fra konto noen minutter før. Kanskje har de millioner i aksjer, men lite på brukskonto? Altså, hva vet jeg?

Ikke tenk på det, kjære Ts. Det har skjedd de fleste ❤️

Anonymkode: 23a0d...d7b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at kortet er tomt, er så flaut for deg, så hvorfor ikke bruke kontanter neste gang ...?

Anonymkode: c1c78...f8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det at kortet er tomt, er så flaut for deg, så hvorfor ikke bruke kontanter neste gang ...?

Anonymkode: c1c78...f8e

🙈👍🏻

Anonymkode: d36d1...610

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv opplevd dette, men har heldigvis eit kreditt-kort som ein kan nytte i en slik situasjon.    Tidligere så handlet folk på bok, og det innebar at  alt vart skrevet inn på en bok, og betalte 1 g. i mnd.    Dette innebar sjølvsagt at ein hadde tillit til sine kunder. 

Endret av Skybe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det at kortet er tomt, er så flaut for deg, så hvorfor ikke bruke kontanter neste gang ...?

Anonymkode: c1c78...f8e

Let them eat cake, ja? 
.........

Anonymkode: e6e67...e62

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bety man er fattgig. Jeg har ihvertfall aldri mye på brukskonto, og det har hendt at jeg har kjøpt noe til 10 000 og så hadde ikkr råd til noe til 50 fordi jeg glemte fylle på kontoen

Anonymkode: eada3...9ce

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det ikke trenger å bety at man er fattig. 
Jeg har aldri mye penger på brukskontoen; overfører etter behov. 

Anonymkode: 382b7...208

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som ansatt i butikk så tenker vi ikke over slikt engang, det skjer så ofte. Har vel hendt oss alle at vi har glemt å overføre til riktig konto før man handler. Så ikke tenk på at noen tenker noe rart om deg, det gjør vi ikke. Det er som sagt noe som skjer daglig og vi aner aldri grunnen og bryr oss egentlig ikke. Er bare kjipt de gangene de har fulle vogner og vi må sette på plass alt sammen.

Anonymkode: bb2e3...218

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ett par sedler i lommeboken i tilfelle noe skulle skje. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd meg også selv om jeg er "rik" (øvre middelklasse).

Har jobbet i butikk og jeg tenkte ingenting om de det skjedde med (det skjedde jevnlig). Glemte det 1 sekund etterpå. Kan være mange grunner til at det var tomt på kortet/det ble avvist.

 

 

Anonymkode: 22517...7c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Skammen man føler på når kortet blir avvist på butikken er ENORM. Trodde jeg skulle besvime når kortet ble avvist, og kjøpte bare 2 ting til 30kr bare. Trodde jeg hadde nok, men måtte legge bort den ene tingen jeg skulle ha. Åhh, så innmari flaut. Har det skjedd dere og? Hva tenker dere butikkansatte når kortet til en person blir avvist på butikken?

Anonymkode: 07b50...4e5

Hørt om å sjekke nettbanken? DE fleste nettbanker har en app du raskt kan sjekke i. Men ja, det har skjedd meg før jeg fikk nettbank. Så det gjelder ikke bare fattige. Synes ikke det er skamfult, men det føles kipt og ekkelt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...