Gå til innhold

Høyre vil fjerne sexkjøperloven


ErGlad

Anbefalte innlegg

Lister skrev (3 timer siden):

Klarer du ikke å tenke deg til det? Hvordan skal man klare å selge noe som ikke er lov å kjøpe? Da må man jo ta forholdsregler. Gjør det mer skjult.

Tragisk å se hvor lite mennesker forstår.

Normale mennesker ønsker ikke å selge sex. Derfor er etterspørselen mye større enn tilbudet, og siden det finnes mange kyniske mennesker, så tvinges kvinner inn i prostitusjon. Kriminaliseringen av sexkjøp reduserer etterspørselen. Dermed tvinges færre mennesker inn i prostitusjon. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skremmende å se hvor mange som ikke skjønner at legalisering ikke er løsningen. Undersøkelser viser at avkriminalisering av sexkjøp ikke har bedret forholdene til prostituerte, heller tvert imot. De har sex med flere, de bruker beroligende midler, de blir mishandlet osv. Hvem i alle dager er det som vil jobbe på et lovlig bordell? 50% av kvinnene der er der mot sin vilje. Det er fortsatt den organiserte kriminaliteten som har beholdt kontrollen over den legale delen av sexindustrien. Ingen vil da ha en jobb som prostituert der du må ligge med 5-10 menn om dagen. Er det så vanskelig å skjønne? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknosilje skrev (1 time siden):

 Ingen vil da ha en jobb som prostituert der du må ligge med 5-10 menn om dagen. Er det så vanskelig å skjønne? 

Det er vel mange som ikke har 5-10 menn om dagen, kanskje 1 i uken. Er mange nivåer innen dette.

Det finnes heller ikke noen optimal løsning på kjøp og salg av sex. Men vi får aldri stoppet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden):

Norske menn kjøper det i utlandet istedet.

Nekter å tro at norske menns behov for å kjøpe sex har gått ned. 

Sexkjøp i utlandet er også straffbart, så det er ikke noen god grunn til å tro at dette har økt i samme perioden. Men kom gjerne med dokumentasjon på påstanden din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
2 hours ago, teknosilje said:

Skremmende å se hvor mange som ikke skjønner at legalisering ikke er løsningen. Undersøkelser viser at avkriminalisering av sexkjøp ikke har bedret forholdene til prostituerte, heller tvert imot. De har sex med flere, de bruker beroligende midler, de blir mishandlet osv. Hvem i alle dager er det som vil jobbe på et lovlig bordell? 50% av kvinnene der er der mot sin vilje. Det er fortsatt den organiserte kriminaliteten som har beholdt kontrollen over den legale delen av sexindustrien. Ingen vil da ha en jobb som prostituert der du må ligge med 5-10 menn om dagen. Er det så vanskelig å skjønne? 

Tja i Tyskland er det ca 400 000 kvinner som gjerne vil jobbe med sexsalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RehabilitertIncel
10 minutter siden, Imariuz said:

Sexkjøp i utlandet er også straffbart, så det er ikke noen god grunn til å tro at dette har økt i samme perioden. Men kom gjerne med dokumentasjon på påstanden din.

" Skandinavisk forskning viser at cirka én av åtte nordiske menn oppgir å ha kjøpt sex. De fleste har gjort dette i utlandet og oftest i forbindelse med ferie, sier Røyneberg til Kvinneguiden."

https://www.klikk.no/kvinneguiden/samliv/sa-mange-menn-kjoper-sex-pa-ferie-2655542

Det er også slik at kun en person har blitt bøtelagt for sexkjøp i utlandet siden loven kom. Det sier vel litt om hvor lite man egentlig veit om omfanget av sexkjøp i utlandet. Er umulig å dokumentere omfanget egentlig og se det opp mot innføringen av sexkjøploven. 

Men en ting er sikkert: menn som trenger å få pult kommer til å fortsette å kjøpe sex

Endret av RehabilitertIncel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (4 minutter siden):

Det er også slik at kun en person har blitt bøtelagt for sexkjøp i utlandet siden loven kom. Det sier vel litt om hvor lite man egentlig veit om omfanget av sexkjøp i utlandet. Er umulig å dokumentere omfanget egentlig og se det opp mot innføringen av sexkjøploven. 

Så påstanden din stemmer ikke med andre ord, det finnes ikke noe belegg for å hevde at det har økt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
Just now, Imariuz said:

Så påstanden din stemmer ikke med andre ord, det finnes ikke noe belegg for å hevde at det har økt.

Det er elementær logikk. 

Hvis du tar vekk muligheten til å kjøpe sex for en som pleier å kjøpe sex innenlands, så vil vedkommende se etter andre muligheter. Tror du virkelig at en pekefinger og det å forby kjøp av sex vil få disse folka til å stoppe? 

Hvis du svarer ja er du uhyre naiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (23 timer siden):

Fullstendig logisk. Det kan ikke være lov å selge, men ikke kjøpe. Alternativet er at begge deler blir ulovlig.

Nei.

Den regelen er til for å beskytte ofre for menneskehandel. De skal tørre å søke hjelp og få beskyttelse ved behov. Det blir enda mer farlig for traffickingofre om salg blir kriminalisert.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (2 minutter siden):

Det er elementær logikk. 

Hvis du tar vekk muligheten til å kjøpe sex for en som pleier å kjøpe sex innenlands, så vil vedkommende se etter andre muligheter. Tror du virkelig at en pekefinger og det å forby kjøp av sex vil få disse folka til å stoppe? 

Hvis du svarer ja er du uhyre naiv

Du må gjerne mene det er naivt, men når de risikerer straff enten det er i Norge eller i utlandet vil mange la være fordi de ikke vil risikere å få kriminelt rulleblad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imariuz skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne mene det er naivt, men når de risikerer straff enten det er i Norge eller i utlandet vil mange la være fordi de ikke vil risikere å få kriminelt rulleblad.

Dessuten vil mange ofre for menneskehandel slite med å komme seg ut av det hvis de ikke kan søke hjelp av frykt for å bli satt i fengsel. 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro Senteret mener jo selv at lovgivningen i dag er dårlig for sexarbeidere, og at legalisering og regulering skaper større sikkerhet for sexarbeidere. Jeg synes vi skal lytte til de som har kunnskapen, ikke folks pietistiske ryggmargsrefleks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RehabilitertIncel
4 minutter siden, Imariuz said:

Du må gjerne mene det er naivt, men når de risikerer straff enten det er i Norge eller i utlandet vil mange la være fordi de ikke vil risikere å få kriminelt rulleblad.

Leste du hva jeg skrev eller? EN person har blitt bøtelagt for sexkjøp siden loven kom. Og det var en FRP politiker som ble avslørt av media. 

Det er tilnærmet lik 0 risiko å kjøpe sex i utlandet for politiet har ikke mulighet til å avsløre deg. Ikke det at jeg oppfodrer til sexkjøp, men loven blir i praksis ikke oiverholdt i utlandet

Tro meg jeg har fulgt det markedet internasjonalt og nasjonalt. På et punkt før coronaen var det 700 annonser nasjonalt. Hvis man justerer for populasjon så har Norge det høyeste antall annonser for prostitusjon i hele europa. Tygg litt på den. Jeg gjorde undersøkelsen fordi jeg var nysgjerrig og er en nerd. 

Ja, det er et større marked for prostitusjon i et land hvor det er forbudt (Norge), enn det er i land som Tyskland eller Polen. Tror du meg ikke? Gå inn på de største sidene hvor det ligger annonser og se. Joda du ser hundrevis av annonser. Men som sagt; justert for befolkning har Norge flest. 

Endret av RehabilitertIncel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (25 minutter siden):

Dessuten vil mange ofre for menneskehandel slite med å komme seg ut av det hvis de ikke kan søke hjelp av frykt for å bli satt i fengsel. 

Ofrene risikerer ikke fengsel

 

RehabilitertIncel skrev (24 minutter siden):

Leste du hva jeg skrev eller? EN person har blitt bøtelagt for sexkjøp siden loven kom. Og det var en FRP politiker som ble avslørt av media. 

Ifølge tall fra 2012. Som du selv har vist finnes det ingen empiri for din påstand om at sexkjøp i utlandet har økt etter at forbudet ble innført, det vi vet er derimot at antall prosituterte har falt med hele 45% i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
4 minutter siden, Imariuz said:

Ofrene risikerer ikke fengsel

 

Ifølge tall fra 2012. Som du selv har vist finnes det ingen empiri for din påstand om at sexkjøp i utlandet har økt etter at forbudet ble innført, det vi vet er derimot at antall prosituterte har falt med hele 45% i Norge.

Ja det er lett for meg å henvise til forskning som ikke finnes..... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

RehabilitertIncel skrev (6 minutter siden):

Ja det er lett for meg å henvise til forskning som ikke finnes..... 😂

Likevel fremmet du påstanden...smart

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RehabilitertIncel
10 minutter siden, Imariuz said:

Likevel fremmet du påstanden...smart

Ja, det heter å bruke sunn fornuft.

Å tro at et behov bare blir borte over natta er naivt. Bannlyser man noe her til lands så oppstår det sorte marked, eller så oppsøker man det utenlands. Og hvis du leste artikkelen jeg lenket til så stod det svart på hvitt at de fleste som kjøper sex gjør det i utlandet.

Til tross for at vi har det største markedet i europa hvis man baserer seg på antallet annonnser på nett. Det betyr bare at det faktisk er en drøss med norske menn som kjøper i utlandet, men som aldri lar noen få vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RehabilitertIncel skrev (16 minutter siden):

Ja, det heter å bruke sunn fornuft.

Den såkalte fornuften din har ingen bakgrunn i faktisk statistik og forskning. At de fleste gjør det i utlandet er ikke en motsetning mot at det er færre som gjør det totalt, slik vi har sett her hjemme med en 45% nedgang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt overbevist om at sexkjøpsloven gjør situasjonen verre for en av samfunnets svakeste grupper. Jeg trur livene blir bedre for både prostituerte, sexkjøpere, og folk som aldri noensinne har noe kontakt med miljøet, dersom sexkjøpsloven fjernes.

Det er på tide at samfunnets beste settes forran ideologi og moralisme. I denne saken støtter jeg Høyre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...