AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #1 Del Skrevet 14. mai 2021 Min hvilepuls er i følge min polar ned i 33 på natten. Kan dette virkelig stemme? På dagene kan den være ned på 40-tallet. Nå som jeg trener mer, merker jeg at den synker mer. Tror min lave hvilepuls er genetisk, for jeg er langt i fra noen toppidrettsutøver. Er lav hvilepuls tegn på sterkt hjerte? Eller kan det være noe galt? Anonymkode: da39d...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #2 Del Skrevet 14. mai 2021 Stemmer ikke, slike klokker kan være farlig. https://forskning.no/trening/stemmer-det-egentlig-at-du-er-godt-trent-hvis-du-har-lav-hvilepuls/1731701 Anonymkode: f3bda...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #3 Del Skrevet 14. mai 2021 Klokka i seg selv er nok ikke farlig😂. Den stemte ganske godt nå da, sitter å jobber og klokken viser rundt 50. Telte og fikk 53. Noen flere erfaringer? Anonymkode: da39d...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #4 Del Skrevet 14. mai 2021 Min klokke kan vise 53 - 48 på natta og rundt 60 - 62 når jeg våken og hviler. For meg stemmer dette godt. det kan være at det er genetisk som du sier men også være tegn på bradykardi / sines bradykardi det er en type arytmi der hjerte slår unormalt langsomt (under 60 slag i minutte) veldig mange har ikke symptomer. Er du bekymret så kan du snakke med en lege Anonymkode: 57bf3...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #5 Del Skrevet 14. mai 2021 Føler meg dum om jeg går til legen også viser det seg at klokken ikke stemmer. Jeg er heller ikke veldig urolig for at noe er galt, regner egentlig med at klokken viser feil og at jeg har genetisk lav hvilepuls i tillegg. Anonymkode: da39d...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #6 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler meg dum om jeg går til legen også viser det seg at klokken ikke stemmer. Jeg er heller ikke veldig urolig for at noe er galt, regner egentlig med at klokken viser feil og at jeg har genetisk lav hvilepuls i tillegg. Anonymkode: da39d...a5b Du kan jo telle pulsen din selv, så får du en viss indikasjon. Men om du er generelt frisk, bra blodtrykk, presterer bra på trening osv osv så er det nok ingenting galt. Anonymkode: 57bf3...d0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #7 Del Skrevet 14. mai 2021 Det stemmer nok det. Pulsen min er nede på 40-tallet når jeg sitter rolig på dagtid og ligger på 30-tallet gjennom deler av natten. Jeg er liten og lett og ikke så veldig godt trent, men i god naturlig form. Så lenge du ikke har symptomer som kommer av dårlig oksygentilførsel, er ikke dette noe farlig. Anonymkode: 29635...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #8 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stemmer ikke, slike klokker kan være farlig. https://forskning.no/trening/stemmer-det-egentlig-at-du-er-godt-trent-hvis-du-har-lav-hvilepuls/1731701 Anonymkode: f3bda...622 TS spør om det stemmer at hvilepulsen kan være så lav, ikke om det stemmer at hun er i toppform. Anonymkode: 29635...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #9 Del Skrevet 14. mai 2021 Jeg fikk meg også en slik klokke. Merket at jeg hadde veldig høy hvilepuls. Folk mente at det ikke kunne stemme, og at klokken viser feil. Vel, her sitter jeg på døgn to av tre med ekg registrering og full utredning ✌🏼 Anonymkode: a9684...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #10 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk meg også en slik klokke. Merket at jeg hadde veldig høy hvilepuls. Folk mente at det ikke kunne stemme, og at klokken viser feil. Vel, her sitter jeg på døgn to av tre med ekg registrering og full utredning ✌🏼 Anonymkode: a9684...c0f Bra du gikk til legen, er faktisk hendt at trenings klokker har reddet liv, mange har oppdaget at de har alvorlige hjerte arytmier nettopp pga klokka. Så man skal ikke avise den helt. Anonymkode: 57bf3...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #11 Del Skrevet 14. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bra du gikk til legen, er faktisk hendt at trenings klokker har reddet liv, mange har oppdaget at de har alvorlige hjerte arytmier nettopp pga klokka. Så man skal ikke avise den helt. Anonymkode: 57bf3...d0d Ikke sant! Jeg hadde aldri oppdaget det om det ikke var for klokken jeg fikk meg. Anonymkode: a9684...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Del Skrevet 14. mai 2021 Da jeg var i 20 årene var min hvilepuls også ned mot 30. var i god form, men slett ingen toppidrettsutøver, så tenker at det er genetisk. Hadde også puls på rett over 40 når jeg lå med rier og fødte! Sykepleieren måtte inn å gjelle igjen 🤣 så lenge det er der du naturlig ligger tenker jeg at det ikke er farlig. Kanskje hjertet vårt blir mindre utslitt siden det slår færre ganger 🤷♀️ Anonymkode: dc099...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2021 #13 Del Skrevet 15. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke sant! Jeg hadde aldri oppdaget det om det ikke var for klokken jeg fikk meg. Anonymkode: a9684...c0f Hvor høy puls har du? Spør fordi jeg syns min er veldig høy... Anonymkode: 0b8ea...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #14 Del Skrevet 18. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 14.5.2021 den 19.28): Det stemmer nok det. Pulsen min er nede på 40-tallet når jeg sitter rolig på dagtid og ligger på 30-tallet gjennom deler av natten. Jeg er liten og lett og ikke så veldig godt trent, men i god naturlig form. Så lenge du ikke har symptomer som kommer av dårlig oksygentilførsel, er ikke dette noe farlig. Anonymkode: 29635...b79 Hva slags symptomer da? Anonymkode: c6f8e...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2021 #15 Del Skrevet 18. mai 2021 Jeg trener 5-6 ganger i uken. For det meste løping eller turgåing (spesielt i oppoverbakker). Min puls går raskt opp ved litt anstrengelse og nå slapper jeg av og hvilepulsen er rundt 82 til 84. Det kan jo ikke være bra? Lenge siden jeg har sjekket hvilepulsen. For noen år siden så var hvilepulsen min rundt 60 til 65 Jeg er forresten en kvinne på 44 år og har kanskje noen kilo for mye. Men trener som sagt flere dager i uken og får opp pulsen Anonymkode: b9933...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #16 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva slags symptomer da? Anonymkode: c6f8e...f62 Det står litt her: https://www.lommelegen.no/hjerte-og-kar/puls/artikkel/unormal-lav-puls--bradykardi/68995393 "Hvis hjertet ditt ikke klarer effektivt å pumpe nok blod til kroppens organer og vev, vil du oppleve symptomer som kortpustethet, tretthet, svimmelhet, besvimelse, konsentrasjonsproblemer, brystsmerter eller blekhet og blålig farge på munn og negler." Denne artikkelen legger opp at at man skal være i overkant forsiktig altså. Under 60 i hvilepuls er ikke farlig uten symptomer, eller uten at den har endret seg drastisk uten livsstilsendringer, så lenge den går opp når kroppen din jobber. Små og lette mennesker har også jevnt over lavere puls, selv om det naturligvis er store individuelle forskjeller. Når det er sagt, er det naturligvis alltid bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite hvis du er bekymret! Anonymkode: 29635...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 18.5.2021 den 23.20): Jeg trener 5-6 ganger i uken. For det meste løping eller turgåing (spesielt i oppoverbakker). Min puls går raskt opp ved litt anstrengelse og nå slapper jeg av og hvilepulsen er rundt 82 til 84. Det kan jo ikke være bra? Lenge siden jeg har sjekket hvilepulsen. For noen år siden så var hvilepulsen min rundt 60 til 65 Jeg er forresten en kvinne på 44 år og har kanskje noen kilo for mye. Men trener som sagt flere dager i uken og får opp pulsen Anonymkode: b9933...9aa Da ville jeg gått til legen å tatt en helesesjekk, spesielt siden hvilepulsen har endret seg så mye. Anonymkode: 57bf3...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå