Gå til innhold

tips til kjøpebrød som er lavkarbo, og fermenterte kjøpeprodukter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kombucha har ingen beviselig effekt i forskningen. De som har er miso, natto, syrnede melkeprodukter, surkål og kimchi. 

Anonymkode: 5e529...c40

lenker?

Anonymkode: 77493...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

er all te fermentert?! jeg drikker jo dødsmye te!!! og sjokolade, hehe.

Skal teste kombucha idag.

Kefir tror jeg er litt for langt utenfor komfortsonen! Tør ikke å smake på biola engang...

Anonymkode: 77493...c75

Jeg tror det meste av te er fermentert ja. Sort te er mest fermentert og grønn (eller hvit?) er minst fermentert. Men grønn te er jo uansett veldig sunn da. 

Kan ikke skjønne at du ikke tør å smake Biola når kombucha falt i smak 😅 jeg elsker yoghurtprodukter og kunne godt drukket en hel kartong Biola. Jeg elsker egentlig alle "sure" produkter (surkål, kimchi, sylteagurker osv) men akkurat kombucha må jeg tvinge litt ned. 

Anonymkode: cd027...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tror det meste av te er fermentert ja. Sort te er mest fermentert og grønn (eller hvit?) er minst fermentert. Men grønn te er jo uansett veldig sunn da. 

Kan ikke skjønne at du ikke tør å smake Biola når kombucha falt i smak 😅 jeg elsker yoghurtprodukter og kunne godt drukket en hel kartong Biola. Jeg elsker egentlig alle "sure" produkter (surkål, kimchi, sylteagurker osv) men akkurat kombucha må jeg tvinge litt ned. 

Anonymkode: cd027...979

haha, nei, jeg har bestemt meg for å smake en slurk med mangosmak idag.

Ga sønnen min et glass og han trodde det var smoothie, så da er det kanskje mulig å få ned!

men nå dukket det opp et annet problem: Torp skriver i boka si at all youghurt (bortsett fra gresk og tyrkisk) og melk også, er nei-mat. Samtidig som han sier vi må få i oss gode bakterier.

What to do?!? 

Anonymkode: 77493...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

haha, nei, jeg har bestemt meg for å smake en slurk med mangosmak idag.

Ga sønnen min et glass og han trodde det var smoothie, så da er det kanskje mulig å få ned!

men nå dukket det opp et annet problem: Torp skriver i boka si at all youghurt (bortsett fra gresk og tyrkisk) og melk også, er nei-mat. Samtidig som han sier vi må få i oss gode bakterier.

What to do?!? 

Anonymkode: 77493...c75

Håper den faller i smak! 

Haha, jeg aner ikke, jeg holder meg langt unna sånne råd om ja- og nei-mat. Orker ikke. Kanskje det er sukkeret i sånne yoghurter han ikke liker? Mye vanlig yoghurt har jo ikke så mange av disse gode melkesyrebakteriene som vi ønsker oss. Men Biola har! 

Anonymkode: cd027...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Håper den faller i smak! 

Haha, jeg aner ikke, jeg holder meg langt unna sånne råd om ja- og nei-mat. Orker ikke. Kanskje det er sukkeret i sånne yoghurter han ikke liker? Mye vanlig yoghurt har jo ikke så mange av disse gode melkesyrebakteriene som vi ønsker oss. Men Biola har! 

Anonymkode: cd027...979

tipper det finnes Biola uten tilsatt sukker, og at den er grei. Men da er vi i kefirland for min del, og der tør jeg ikke gå. Huff og grøss.

Anonymkode: 77493...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kefir tror jeg er litt for langt utenfor komfortsonen! Tør ikke å smake på biola engang...

Jeg elsker kefir, kan ikke forstå at noen ikke kan like det. Er jo så godt!

Anonymkode: 6269d...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tror det meste av te er fermentert ja. Sort te er mest fermentert og grønn (eller hvit?) er minst fermentert. Men grønn te er jo uansett veldig sunn da. 

Kan ikke skjønne at du ikke tør å smake Biola når kombucha falt i smak 😅 jeg elsker yoghurtprodukter og kunne godt drukket en hel kartong Biola. Jeg elsker egentlig alle "sure" produkter (surkål, kimchi, sylteagurker osv) men akkurat kombucha må jeg tvinge litt ned. 

Anonymkode: cd027...979

Det meste av te er ikke fermentert nei, skjønner ikke hvor du har det fra? Te er oksider, men det er overhodet ikke det samme. 

Anonymkode: 79bb1...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg elsker kefir, kan ikke forstå at noen ikke kan like det. Er jo så godt!

Anonymkode: 6269d...f07

er kefir fermentert skal tru?

Anonymkode: 53d26...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesterbakeren Spelt, frø og kjerner er kjempegodt knekkebrød og lavkarbo.

 

For et par år siden prøvde jeg å bake lavkarbo knekkebrød selv. Det smakte ekkelt. Det hjelper ikke at de på lavkarbo forumet sa at "denne lavkarbo knekkebrød oppskriften er sååå god". Blæh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...